Skip to main content

wat moet ik doen om met digitenne de zender wizzard te starten?

Dag Peter,

Wat ik wilde instellen lukte niet. Weet jij ook wat van het verwijderen van de instelling die ervoor zorgt dat de tv na een bepaalde tijd stopt?

Bedankt alvast voor je antwoord.

Groeten,      kwiba


Omdat je de tv, behalve voor aan en uit, niet bediend met diens eigen afst.bed. '’denkt'’ ie 4 uur niet gebruikt te zijn. Dat automatisch uitgaan na die tijd, 4 uur na inschakelen, kun je uitzetten zodat ie aanblijft totdat je 'm zelf uitzet.

In de behoorlijk onoverzichtelijke gebruikershandleiding kan ik het niet vinden, maar dan maar van af de afst.bed. van mijn eigen Sony.

Druk op Home - Instellingen - Systeem settings - ECO - Inactieve tv standb-by: staat standaard op 4 uur.


Geweldig Peter dat je uitgezocht hebt hoe ik Inactieve tv standb-by uit kan schakelen.

Dat ging heel gemakkelijk.

Dankjewel weer dat je dat voor me uitgezocht hebt.

Groeten,    kwiba


beste Peter,

Nu ik Inactieve tv standb-by uitgeschakeld heb, zal ik dan de HDMI-instelling weer op auto zetten?

Mijn probleem: het automatisch uitschakelen van de tv na een ingestelde tijd is toch waarschijnlijk wel de enige reden dat mijn tv uitging.

Met dank weer voor je antwoord en groeten,     kwiba


Nu ik Inactieve tv standb-by uitgeschakeld heb, zal ik dan de HDMI-instelling weer op auto zetten?

Lekker zo laten. Is beste instelling voor je tv. Op een HDready tv (beeldscherm 1280 x 720) heb je net een ietsje mooier beeld met HDMI instelling op 720p. Ik vind het een zichtbaar verschil.

Mijn probleem: het automatisch uitschakelen van de tv na een ingestelde tijd is toch waarschijnlijk wel de enige reden dat mijn tv uitging.

Ja, dat wel. Precies 4 uur na het inschakelen.

Maar de kans dat de ontvanger nét even het verkeerde beeldsignaal naar je tv stuurt (die kan 1080p50 niet tonen) is nu ook uitgesloten.

→ Beide instellingen laten zoals ze nu zijn. Veel kijkplezier! 😎


Dankjewel Peter!

Fijn om te weten dat ik nu de beste instellingen heb!

Groeten,     kwiba


Dag Peter,

Nog twee dingen wil ik veranderen op mijn Sony tv, namelijk de kleuren en het geluid.

Ik ben via HOME / instellingen daarna bij beeld terecht gekomen maar ik weet niet hoe ik bijvoorbeeld meer of minder kleurintensiteit middels het schuifje moet instellen.

Hoe verplaats ik het schuifje van rechts naar links of van links naar rechts?

Alvast bedankt voor je antwoord! Met groeten,    kwiba


Ja, dat is niet helemaal intuïtief. Eerst op OK drukken na bv de selectie van de regel 'kleur’. Daarna kan je het schuifje bedienen. Met de knoppen links en rechts in de ring om de ok knop.


Dat lijkt mij dat je dat moet doen met de pijltjestoetsen. Maar dat heb je zelf toch zo uitgetest? 

Eigenlijk moet je eens iemand uit jouw omgeving vragen of jou te helpen met de instellingen van je TV. 


Dankjulliewel voor de zeer snelle reacties Peter en Noordzee,

Ik ga beide suggesties hoe te handelen om bijvoorbeeld kleurintensiteit te veranderen, volgen.

Groeten,    kwiba


Dag Peter en Noordzee,

Nou ik heb niemand in mijn omgeving nodig om me te helpen met het de instellen.

Jullie aanwijzingen waren zo duidelijk dat ik met goed resultaat verschillende instellingen gewijzigd heb.

Ik heb nog een vraag: op welke HDMI-ingang kan ik het beste mijn digitenne-ontvanger aansluiten?

Bedankt weer en welterusten voor straks en groeten,      kwiba


Ik heb nog een vraag: op welke HDMI-ingang kan ik het beste mijn digitenne-ontvanger aansluiten?

Dat maakt gelukkig niet uit. Als ie zit zit ie.


Dan ben ik klaar met mijn vragen.

Ik ben blij met mijn digitenne-apparaat en mijn tv en vooral met jullie hulp.

Hartelijk dank Peter en Noordzee daarvoor en dan sluiten we nu onze conversatie.

Het ga jullie goed en groeten,       een gelukkige kwiba