Skip to main content

Woensdag heb ik bij een KPN-shop mijn Digitenne-abonnement afgesloten. Vrijdagochtend zou het geactiveerd zijn. Na meerdere keren scannen zenders, kan ik nog steeds alleen NPO1, 2 en 3 ontvangen. Onder abonnement-status staat standaard-abonnement ‘Nee’. Graag verneem ik hoe dat kan. Ik heb immers bij de KPN mijn abonnement gekocht en laten activeren. Ik zou dan zeggen dat ik wel een standaard-abonnement heb. Graag een oplossing.

Beste @WittyWit, welkom! Je zou inderdaad mogen verwachten dat het gewoon werkt! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS ID? Dat laatste vind je onderop de ontvanger. Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je er graag mee!


Marcia,

Dank voor de reactie.
Ik kon nergens vinden waar eea aan te vullen.
Tweede telefonisch overleg met jullie klantenservice leerde mij dat ergens in het systeem niet was doorgekomen dat het abonnement geactiveerd zou worden afgelopen vrijdag.
Nu wordt het maandag of dinsdag. Ik ga het zien. 

Enige jaren geleden had ik probleemlozer Digitenne, maar als het deze keer eenmaal werkt zal de opstart snel vergeten zijn.


Wat mij dan bijzonder verbaasd is dat er nu wel al een factuur aan mij gericht is waar voor 04 september extra €0,58 gerekend wordt bij de maandelijkse kosten voor het afnemen van Digitenne, Notabene is mij zaterdag medegedeeld dat pas 7 of 8 september geactiveerd wordt. Ofwel KPN rekent klanten dus voor niet geleverde diensten.

Zou ik tevoren deze onverkwikkelijke gang van zaken vermoed hebben, dan zou ik niet opnieuw een abonnement hebben afgesloten bij KPN. In het Nederland waar ik vandaan kom, heet het zakken-klopperij als een dienst in rekening gebracht wordt die niet geleverd is.

Ik verzoek bij deze het abonnement te ontbinden wegens in gebreke blijven inzake het leveren van de Digitenne dienst door KPN.


Hallo @WittyWit, als je het abonnement op wilt zeggen, neem dan alsnog even contact op met de collega's via 0800-0402. Mijn collega's van de afdeling opzeggingen helpen je daarmee verder. Ik kan ook de teveel betaalde kosten crediteren als je toch gebruik wilt maken van Digitenne. Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?


Marcia,

 

Dank voor de reactie.

Het gaat hier natuurlijk niet om het bijna symbolisch teveel gefactureerde bedrag, maar om de handelswijze.

Een medewerker van een verkooppunt van KPN stelt zelf de datum 04 september voor.

Die dag na menig uur lukt het niet eea aan te sluiten. Jullie klantenservice installeert op afstand een firmware update. Dat helpt evenmin. Pas bij het tweede contact met jullie klantenservice de volgende dag constateert een telefonisch medewerker dat het abonnement nog helemaal niet geactiveerd is en zet het op de rit zodat het vandaag of morgen geactiveerd kan worden.

Als vervolgens de KPN dan die factuur stuurt voor extra op het abonnement voor een niet geleverd product schiet mij dat in het verkeerde keelgat.

Maak het bedrag maar over aan een goed doel.

Ik gok er op dat digitenne voor de rest als het eenmaal werkt wel een goed product is en anders zal ik het zeker opzeggen.


Ik begrijp het helemaal! Het is absoluut niet netjes hoe dit gegaan is, mijn excuses daarvoor. Ik ga er inderdaad vanuit dat het straks helemaal goed gaat werken. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen, trek gerust weer aan de bel.


Woensdag heb ik bij een KPN-shop mijn Digitenne-abonnement afgesloten. Vrijdagochtend zou het geactiveerd zijn. Na meerdere keren scannen zenders, kan ik nog steeds alleen NPO1, 2 en 3 ontvangen. Onder abonnement-status staat standaard-abonnement ‘Nee’. Graag verneem ik hoe dat kan. Ik heb immers bij de KPN mijn abonnement gekocht en laten activeren. Ik zou dan zeggen dat ik wel een standaard-abonnement heb. Graag een oplossing.

Hallo @WittyWit 

Werkt Digitenne inmiddels? Staat de abonnementsstatus in het menu nu op Ja? 


@WittyWit 

Werkt Digitenne nu op alle zenders?