Skip to main content

Nu ruim een jaar terug moest je gebruik gaan maken van nieuwe ontvangers om digitenne nog te kunnen gebruiken. Inmiddels nu een jaar verder € 768,00 kwijt en slechts beperkt gebruik kunnen maken van de nieuwe ontvangers en op dit moment veel telefoontjes, meldingen en omwisseling verder en nog altijd maar een ontvanger werkzaam.

Destijds nieuwe ontvangers besteld niet wetende dat er eigenlijk voor de 3 ontvangers/insteekkaarten die we tot dan toe in gebruik hadden 2 abonnementen liepen. Ook niet erg logisch aangezien je 3 ontvangers op een abonnement mag gebruiken, maar kennelijk destijds 10 tot 15 jaar terug foutief aangevraagd door de witgoed leverancier.

Dit had tot gevolg dat we alleen van ons ene abonnement een basisontvanger kregen toegestuurd en dat was tekort, dus later gebeld dat we totaal 3 ontvangers nodig hadden, waarop ze op het andere abonnement (wat wij niet wisten dat er een tweede was) nog eens 3 ontvangers toestuurden, maar we hadden er maar 3 totaal nodig. Gevolg 10,00 kosten voor het opsturen van 2 (extra) ontvangers en vervolgens ook iedere maand 2 x 5,00 extra kosten op dit abonnement. Op het andere abonnement bleven ze ondertussen tot op vandaag iedere maand 5,00 berekenen voor een insteekkaart die niet meer te gebruiken is en een ouderwetse basisontvanger waarin ook een kaart moest, terwijl deze dus sinds de wijziging helemaal niet meer te gebruiken zijn, Uiteindelijk wel de 3 kastjes geïnstalleerd, maar op het ene abonnement hadden we Fox (10,00 per maand) terwijl we dit op de nieuwe basisontvangers niet meer konden gebruiken. Nu gebruikten we dit slechts incidenteel en eigenlijk maar op een toestel, dus aanvankelijk maar laten lopen. Totdat op een gegeven moment opviel dat er wel erg veel (extra) door de kpn werd afgeschreven, met de nodige moeite werden toen meerdere producten onder een account gevoegd en werd op dat moment pas duidelijk dat er meerdere abonnementen waren. Uiteindelijk het abonnement zonder Fox opgezegd en na de maand opzegtermijn viel toen bij twee basisontvangers het ontvangst weg en hebben wij nu dus 4 basisontvangers, maar maar een met normaal ontvangst en waarop dus bij abonnementsstatus zowel bij basis als fox ja staat, op de andere staat nee, Nu al diverse keren gebeld om de andere cas nummers ook op het nog lopende abonnement geactiveerd te krijgen en iedere keer zeggen ze dat het nu zou moeten werken, maar helaas. Vrijdag weer 2 x gebeld en toen hebben ze een nieuwe ontvanger toegestuurd en kon ik zaterdag een niet werkende inleveren/ruilen voor de nieuwe, maar ja die doet het dan ook weer niet.

Hoe krijg ik dit nu duidelijk bij hun en hoe lossen we dit op. Betaal al jaren teveel, maar ja daar kan KPN ook niet veel aan doen, maar ben het afgelopen jaar dus nog eens veel meer gaan betalen, terwijl ik tot op vandaag maar een ontvanger kan gebruiken, terwijl ik in het afgelopen jaar voor tot wel 6 ontvangers betaald heb.

Het is natuurlijk extra frustrerend dat we na al mijn telefoontjes nu nog maar een kastje werkend hebben.

 

Hallo @nieuwk ,

Ik reageer nu even alleen op het nu niet werken van bepaalde ontvangers en hoe dat voor nu op te lossen is: 

 


Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en de CAS-ID nummers? De CAS-ID nummers kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

 


Ik weet inmiddels denk beter als de gemidddelde helpdeskmedewerker waar de cas nummers staan en heb deze inmiddels diverse keren opgegeven. Als ik een nieuw kastje ontvang werkt deze na instellen een paar weken, maar de abonnementstatus blijft bij zowel basis als fox op nee staan en dan krijg je dus op een gegeven moment E15-0 E17-0, zij zeggen dat de nummers er in staan, maar ik denk dus nog gekoppeld aan het oude abonnement. In ieder geval staat nu alles in het profiel


Top @nieuwk ,  

Er volg later vanavond een activatie door een moderator. Zorg dat de ontvangers aanstaan. De TV's kunnen eventueel uitgezet worden. 


Okay we gaan hier duimen


Hi all. Dit kan ik zeker doen.

Ben echter in de war door wat er is ingevuld in het profiel: “***70-6 deze werkt. ***14-5 en ***17-2 sinds gisteren i.p.v. ***06-4” 

 

Welk ID werkt nu niet en en welke ID's horen te werken? 


Gisteren is er een nieuwe toegestuurd met nummer ***17-2. ***06-4 heb ik daarvoor omgeruild/teruggestuurd. 


Dus 217-2 en 714-5 nog activeren en met 370-6 niets doen, want dat is de enige die goed werkt, anders hebben we niets meer


Fijn, dan weet @Alex_P welke er een zetje moeten hebben. Komt goed! 


Duidelijk, ik heb het ID eindigend op 172 nu geactiveerd. Een van de moderators zal nog terugkomen op het resterende gedeelte in je bericht. :) 

Dank Noordzee voor de goede zorg hier. 


Okay, dan wachten we dat nog even af, want dat is ook de reden dat je 3e ontvanger 714-5  op het nog lopende abonnement niet wil activeren? Ik betaal daar namelijk 17,00 basis is inclusief een gratis basisontvanger, daarnaast staat er 1x 5,00 euro op voor een extra basisontvanger en 1 x 5,00 voor een insteekkaart, die heb ik nog wel, maar is sinds een jaar niet meer te gebruiken, dus in mijn ogen kan je daarvoor in de plaats een 3e basisontvanger activeren. Overigens heb ik fan ook nog fox, waardoor het totaal 36,99 is.

Het andere abonnement van oorspronkelijk 17,00 en sinds afgelopen jaar opeens 27,00 is dus opgezegd, doordat we nooit meer dan 3 ontvangers tv's ingebruik hebben gehad. In mijn oven hebben ze de extra ontvangers toen toegestuurd, toen ik vroeg om nieuwe antennes vanwege de slechte ontvangst en ik nog antennes had van zo'n 15 jaar terug.

 


@nieuwk

Is mij ook niet helemaal duidelijk. mogelijk wil @Alex_P dat nog even toelichten. 

 

Heb je nu wel goede ontvangst of hen je nog steeds (een) betere antenne(s) nodig? Tegenwoordig heb je de Funke V5, die veel beter werkt dan de antennes van 15 jaar geleden.  

 

Kun je nog even duidelijk aangeven bij hoeveel ontvangers je nu ontvangstproblemen hebt? 

Doet je ontvanger met code eindigend op 172 het nu al? 

 


Ontvangst is wel verbeterd, maar op 2 plaatsen met de oudere antennes net aan, als er iemand op een bepaslde plek staat worden sommige zenders slecht. Net weer voor niks naar mijn ouders heen en terug gereden, masr zelfs 172, doet het nog niet en 714-5 ook nog niet, maar die had hij ook nog geen zetje gegeven. 2 problemen dus nog steeds en een 370-6 die gelukkig nog steeds werkt.

Dat alles bij mijn ouders staat die al behoorlijk op leeftijd zijn maakt het nog wat complexer en frustrerender, als je 's avonds wordt gebeld dat er weer geen tv is. Daardoor ook pas later opgemerkt dat ze op een gegeven moment dus per masnd 71,11 afschreven. 27,00 en 36,99 voor digitenne en 7,12 voor email extra, welke adres ook al jaren niet meer gebruikt werden. Nu kan kpn daar over voorgaande jaren niet zoveel aan doen, maar dat we het afgelopen jaar nog meer zijn gaan betalen, terwijl we het minder konden gebruiken, ik vorig jaar de nodige moeite heb moeten doen om het werkend te krijgen en nu de afgelopen maand ook weer aan het bellen en op en neer aan het rijden ben, doordat er geen ontvangst meer is omdat een overbodig abonnement is opgezegd is wel echt een drama. 


 


 


 


@nieuwk

Is mij ook niet helemaal duidelijk. mogelijk wil @Alex_P dat nog even toelichten. 

 

Heb je nu wel goede ontvangst of hen je nog steeds (een) betere antenne(s) nodig? Tegenwoordig heb je de Funke V5, die veel beter werkt dan de antennes van 15 jaar geleden.  

 

Kun je nog even duidelijk aangeven bij hoeveel ontvangers je nu ontvangstproblemen hebt? 

Doet je ontvanger met code eindigend op 172 het nu al? 

 

Noordzee bedankt voor je inzet, maar het begint er steeds meer op te lijken dat helemaal opzeggen de beste optie is, want dit lijkt hem echt niet te gaan worden. Zo blijven we rommelen en dat kost tijd, geld en vooral frustratie.


Ontvangst is wel verbeterd, maar op 2 plaatsen met de oudere antennes net aan, als er iemand op een bepaslde plek staat worden sommige zenders slecht. Net weer voor niks naar mijn ouders heen en terug gereden, masr zelfs 172, doet het nog niet en 714-5 ook nog niet, maar die had hij ook nog geen zetje gegeven. 2 problemen dus nog steeds en een 370-6 die gelukkig nog steeds werkt.

 

 

@nieuwk

Geen paniek, het kan nog goed komen. Ik verwacht dat jouw ouders op dit moment net iets te  weinig signaal hebben voor een stabiele ontvangst. 

 

Er moeten (wat mij betreft) drie dingen gebeuren:

1/ Alle drie (de huidige antieke) antennes dienen vervangen te worden door de nieuwe Funke V5 antennes.  

 

2/ Restart ontvangers:

a/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstelingen.

b/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

c/ Zet de antenne op een mooie hoge plek en draai de antenne bij aan e hand van de signaal meter uit het menu. 

 

3/ Er zal voor de ontvangers van jouw ouders een activatiesignaal verstuurd moeten worden, mogelijk werkt dat pas als de stappen 1 en 2 uitgevoerd zijn. Het kan zijn dat er nu te weinig signaal is voor het oppikken van het activatiesignaal. 

 

Ik vraag vandaag of een moderator alvast wat voor jouw ouders kan doen. 

 

  

 


Hoi @nieuwk. Ik heb het even voor jouw uitgezocht en zie dat een CAS-ID wel is toegevoegd aan het abonnement, maar dat dit helaas niet goed is gegaan. Wij moeten dit intern doorzetten naar een achterliggende afdeling om zo snel mogelijk te verhelpen. Zou je jouw contact telefoonnummer achter willen laten in het ‘Persoonlijke opmerkingen’ veld van jouw KPN Forum profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

 

Daarnaast begreep ik van @Noordzee dat jouw antenne's ook aan vervanging toe zijn. Ik heb alvast nieuwe antenne's toegestuurd. Zodat je zo snel mogelijk weer tv kan kijken :blush:


Is gedaan


@nieuwk

Ontvangst is wel verbeterd, maar op 2 plaatsen met de oudere antennes net aan, als er iemand op een bepaslde plek staat worden sommige zenders slecht. Net weer voor niks naar mijn ouders heen en terug gereden, masr zelfs 172, doet het nog niet en 714-5 ook nog niet, maar die had hij ook nog geen zetje gegeven. 2 problemen dus nog steeds en een 370-6 die gelukkig nog steeds werkt.

 

 

@nieuwk

Geen paniek, het kan nog goed komen. Ik verwacht dat jouw ouders op dit moment net iets te  weinig signaal hebben voor een stabiele ontvangst. 

 

Er moeten (wat mij betreft) drie dingen gebeuren:

1/ Alle drie (de huidige antieke) antennes dienen vervangen te worden door de nieuwe Funke V5 antennes.  

 

2/ Restart ontvangers:

a/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstelingen.

b/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

c/ Zet de antenne op een mooie hoge plek en draai de antenne bij aan e hand van de signaal meter uit het menu. 

 

3/ Er zal voor de ontvangers van jouw ouders een activatiesignaal verstuurd moeten worden, mogelijk werkt dat pas als de stappen 1 en 2 uitgevoerd zijn. Het kan zijn dat er nu te weinig signaal is voor het oppikken van het activatiesignaal. 

 

Ik vraag vandaag of een moderator alvast wat voor jouw ouders kan doen. 

 

  

 

 

@nieuwk

Zodra jouw ouders de antennes hebben ontvangen en ook punt 2 (Restart ontvangers) is uitgevoerd, dan weer hier via het forum vragen voor een activatie. 

Dan is de kans op succes een stuk groter! 

 

 


@nieuwk 

Als het goed hebben jouw ouders inmiddels de nieuwe antennes ontvangen. 

Tijd voor stap 2 en stap 3: 

 

2/ Restart ontvangers:

a/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstelingen.

b/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

c/ Zet de antenne op een mooie hoge plek en draai de antenne bij aan e hand van de signaal meter uit het menu.  

3/ Er zal voor de ontvangers van jouw ouders een activatiesignaal verstuurd moeten worden, mogelijk werkt dat pas als de stappen 1 en 2 uitgevoerd zijn. Het kan zijn dat er nu te weinig signaal is voor het oppikken van het activatiesignaal. 

 

Zijn de ontvangers herstart en staan ze aan? Dan kan de activatie verstuurd worden. Geef je even aan als jullie er klaar voor zijn? 


@nieuwk 

Hebben jouw ouders stap 2 en stap uitgevoerd? 

Staan de ontvangers nu aan? 

Want dan kan de activatie verstuurd worden! 


Mijn vader heeft bevestigd dat er antennes zijn binnen gekomen. Morgenmiddag/avond ben ik bij ze en zal ik de antennes en de ontvangers installeren en alles resetten.


Met de nieuwe antennes is er inderdaad een beter intvangst en werkt het tweede kastje welke ze zouden activeren inmiddels ook. Echter 714-5 nog altijd niet en ondanks dat ik nu bijna 2 weken terug ook mijn telefoonnummer heb achtergelaten heb ik verder niets meer vernomen. 


Er wordt nog altijd een insteekkaart berekend, nu al meer dan een jaar, terwijl je die door hun wijzingen niet meer kan gebruiken en de derde ontvanger daarvoor in de plaats opvoeren willen ze kennelijk niet?