Skip to main content
Beantwoord

digitenne en dvd speler gaan niet samen. dvd speler duwt digitenne weg. wat nu?

• July 20, 2019
  • 6 reacties
  • 282 keer bekeken

Digitenne en dvd speler gaan niet samen. Wat nu?

Beste antwoord door Noordzee

Net wat Jan-D zegt. Ik heb hier thuis mijn TV-ontvanger op HDMI-1 staan en de DVD-speler op HDMI-2.

Als je een TV in gebruik hebt met maar één aansluiting (HDMI en/of Scart), dan zal je de DVD-speler op een andere TV kunnen aansluiten.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• July 20, 2019
Hallo @Meglio , wat bedoel je met wegduwen?
Je sluit de Digitenne-decoder met een HDMI of scart-kabel aan op de tv en de DVD-speler sluit je op een andere scart- of HDMI-ingang aan op de tv, toch?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 20, 2019
Net wat Jan-D zegt. Ik heb hier thuis mijn TV-ontvanger op HDMI-1 staan en de DVD-speler op HDMI-2.

Als je een TV in gebruik hebt met maar één aansluiting (HDMI en/of Scart), dan zal je de DVD-speler op een andere TV kunnen aansluiten.

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • July 22, 2019
Hoi @Meglio, Hoe had je in eerste instantie je DVD speler aangesloten waardoor je deze melding kreeg? Hopelijk kun je alsnog iets met het advies van Jan en Noordzee.

@Noordzee, Wanneer je maar één HDMI aansluiting op je tv hebt, is een HDMI Switch dan geen mogelijkheid? Of werkt dit niet optimaal?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 22, 2019
@Marina_ Ik heb geen idee, ik heb dit nog nooit geprobeerd.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 22, 2019
Je hebt een automatische HDMI-switch, die niet altijd correct werkt.
Je hebt ook een HDMI-switch die je handmatig moet omschakelen, lastiger, maar wel bedrijfszekerder en goedkoper.

https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=hdmi%20switch

Update:
Ik zie dat ze er ook met afstandsbediening zijn, geen ervaring mee, maar zal vast wel goed werken neem ik aan.

Marina_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • Oud Moderator
  • July 25, 2019
@Meglio, We hebben niets meer van je gehoord. Hopelijk heb je nog iets aan bovenstaande tips gehad. Mocht je hier nog vragen over hebben, stel ze gerust.