Skip to main content

goedemiddag

 

heb alles geprobeerd maar krijg het niet opgelost helaas CAS nummer *******

 

gr

Frits

Hallo @Frits Gerard ,

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 


De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
vAls je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.

Lukt het niet via het stappenplan?


Soms ligt het aan de scart-kabel of de HDMI-kabel. Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel uit. Dit kan het probleem direct oplossen. 


goedemiddag,

 

zoals gemeld in mijn vraag heb ik dit alles al geprobeerd zonder resultaat 


Met zo’n reactie zijn we heel snel uitgepraat. Het probleem verdwijnt er echter niet mee.


Goedemorgen,

 

weet niet precies wat u bedoelt met we zijn snel uitgepraat maar heb zorgvuldig de instructie uitgevoerd die u op het forum hebt gezet - ook een nieuwe kabel geprobeerd , maar het kastje springt toch weer steeds op 8888 . vandaar mijn vraag op het forum of er nog andere wegen zijn die ik dan zou moeten bewandelen.

 

in afwachtng

Frits  


Mogelijk dan een vervangende ontvanger. 
 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

goedemiddag,

 

profiel is aangevuld - in afwachting van uw reactie

 

gr


Hallo @Frits Gerard, als je alle instructies gevolgd hebt zoals door @Noordzee zijn beschreven, dan kun je niet zoveel meer doen. Ik ga dan ook voor een nieuwe tv-ontvanger zorgen. Deze zal worden opgestuurd, waarna jij kunt omruilen. Alle informatie ontvang je per sms en e-mail. 


@Frits Gerard 

Was de nieuwe ontvanger de oplossing? 


Goedemorgen Noordzee,

 

heb geen nieuwe ontvanger mogen ontvangen ?

 

gr

frits


Er zou een nieuwe ontvanger naar je toekomen @Frits Gerard. Daar is echter iets mis mee gegaan. Excuses daarvoor. Morgen komt er alsnog een nieuwe tv-ontvanger. Je ontvangt daar vandaag nog een sms over. 


Goedemorgen,

SMS inmiddels ontvangen - alvast dank

 

gr

frtis

 


@Frits Gerard 

Was de nieuwe ontvanger de oplossing? 


Goedemorgen,

 

ontvanger opgehaald en ga dinsdag 6 september weer naar de camping om te testen , ik meld mij dan of dit de oplossing is maar ga daar wel van uit , dank voor de terug koppeling

 

gr

Frits


En @Frits Gerard ?

Mogelijk dan een vervangende ontvanger. 
 

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Was de nieuwe ontvanger inderdaad de oplossing? 


Goedemiddag,

 

vanwege omstandigheden nog niet naar de camping geweest hoop dat het er dit weekend van komt en koppel dan meteen terug