Skip to main content

Mijn digitenne is wederom geactiveerd. Echter wederom niet voor de commerciële zenders. 

 

Hallo @Toon B ,

Wil je het zenders zoeken nog een keer doen?, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Laat de ontvanger dan aan staan op CNN (De TV mag eventueel uitblijven). Zodra je beld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  


Ik heb de procedure gevolgd. Krijg foutcode E016-0. U heeft geen abonnement voor deze zender 


Laat de ontvanger gewoon aanstaan op CNN. Doe de TV maar uit. Het kan wel een paar dagen duren, want helaas geeft KPN sinds kort geen prioriteit meer aan dit soort activaties. 


Ik ontvang geen CNN. Dus kan ik hem daar ook niet op laten staan. 


Wat bedoel je met ik ontvang geen CNN, je hebt dat hele kanaal niet in je zenderlijst of je hebt geen beeld?

Ook al heb je geen beeld dat moet je hem toch op dat kanaal laten staan, net zo lang tot je wel beeld hebt.

Anders moet je de procedure van handmatig zoeken nogmaals doorlopen zoals door Noordzee hierboven beschreven.


Ik heb CNN niet in de lijst staan. 


Wat voor antenne heb je in gebruik? 
Wat gebeurt er al zenders zoekt via uitgebreid zenders zoeken? 
(Zet de antenne zo hoog mogelijk en probeer meerdere richtingen uit.) 


Ik zie bij antwoorden  dat  bij foutcode E016-0 alleen de administratie van kpn dit kan oplossen. Maar hoe bereik je de administratie. 


Maandag vanaf 8.00 kun je bellen met 0800-0402. 


Is het gelukt via de telefonische klantenservice @Toon B🙂


Probleem is opgelost. Kpn heeft de digitenne opnieuw geactiveerd voor de commerciële zenders. 


Helemaal super @Toon B, bedankt dat je het nog even laat weten!