Skip to main content

Sinds deze week ervaren alle campinggasten op de camping Kuikhorne 9271HD problemen met digitenne. Het beeld stotert om de haverklap, dit duurt vaak minder dan 1 seconden maar is hoogst irritant en doet zich constant voor. Dit heeft zich nooit eerder voorgedaan en doet zich voor bij alle gebruikers. Bij navraag gaat het om zeker 50 digitenne aansluitingen. De meeste mensen hebben alles opnieuw ingesteld maar dit heeft niet geholpen. Het antenne signaal is 100% dus daar ligt het ogenschijnlijk ook niet aan. Het gaat voornamelijk om de commerciele zenders.

Hi @Trebor999, welkom op hert forum. 

Dit hoort zeker niet zo. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met een aantal postcodes inclusief huisnummers en toevoeging en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik namelijk een paar concrete voorbeelden doorzetten naar onze technische mensen. 

Ik hoor graag van je. 
 


Beste Alex,

we staan op een camping in Kuikhorne met postcode 9271HD huisnr 39. En alle gasten met digitenne hebben hier last van. Ze ervaren allemaal hetzelfde probleem. Soms verschillen de zenders waarbij het misgaat maar duidelijk is dat het een generiek probleem is. Het lijkt op een verstoring van de frequentie waarop het signaal/zender wordt verzonden.


Hi @Trebor999,

Er blijken vanuit het hele land klachten over het stotteren binnen te komen, en dit wijst op een ‘atmosferische storing’. Kort gezegd heeft dat niet te maken met het signaal dat door ons uitgezonden wordt, maar gaat het mis nádat het signaal onze zendmasten verlaat. Atmosferische storingen komen vaker voor bij bijvoorbeeld mist, maar ook warm weer en met name temperatuurverschillen kunnen voor problemen zorgen. De verwachting is dat de problemen morgen zullen afnemen, als het wat afkoelt.

Zou je willen laten weten of jullie vanaf morgen ook echt weer beter beeld ervaren? 


Hoe gaat het nu met het beeld @Trebor999?


Het probleem doet zich nu gelukkig niet meer voor.


Ah heel fijn! Bedankt dat je het nog even laat weten @Trebor999 😊


Storing is nog steeds zeker in het zuiden des lands.

Ook wij staan op een camping net over de grens en ik weet ook dat hier iedereen problemen.


We krijgen inderdaad weer meer berichten binnen over slecht beeld, is doorgegeven aan de technische dienst!