Skip to main content

Hi, goedenavond.

 

Wij ontvangen thuis enkele dagen geen commerciele zenders meer via de digitenne. 
Nu kijken wij vaker via iTV ipv de digitenne ivm mooier beeldkwaliteit. Maar zo nu en dan is het voor de digibeten in het huis makkelijker om de digitenne te gebruiken dan de chromecast. 

Hoe dit te herstellen?
Digitenne hebben we al naar fabrieksinstellingen gebracht. 

 

Graag hoor ik.

Hallo @H.Bosschaart ,

Probeer eens opnieuw uitgebreid zenders te zoeken. 
Geen verbetering? 

Een moderator gaat dan een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Laat de ontvanger gewoon aanstaan op NPO1. De TV kan eventueel uitblijven. Let op : dat activatiesignaal kan enkele dagen op zich laten wachten. Duurt dat te lang? Bel dan morgen met 0800-0402. 
 

Wat betreft de beeldkwaliteit: De beeldkwaliteit via Digitenne is de beste beeldkwaliteit die in Nederland beschikbaar is (resolutie 1080P), los van een enkele 4K-zender. Beter dan de standaard zenders via KPN TV en zeker beter dan kijken via een Chromecast. 
(Ik heb hier ook beide mogelijkheden en kijk soms naar ESPN via de Chromecast, maar het beeld doet dan pijn aan mijn ogen vergeleken met het sublieme beeld van Digitenne.)