Skip to main content

Als ik met mijn camper in Emmen sta heb ik geen Nederlandse zenders , alleen maar Duitse zenders.

Hallo @Peterdcvd ,

Dat klopt helaas. In Emmen heb je normaal gesproken geen ontvangst op de Nederlandse zenders tenzij je een buitenantenne op een hoge plek plaatst. Bijvoorbeeld bovenop het dak van een eensgezinswoning.    

Ik woon zelf in de regio Emmen en heb alleen ontvangst op Digitenne vanwege mijn hooggeplaatste antenne. Maar Emmen valt buiten het officiële ontvangstgebied van Digitenne. 

Wat je zou kunnen proberen is om de antenne hoger te plaatsen en deze antenne dan richting Smilde uit te richten. 

 


Bedankt voor de informatie Noordzee , maar ik ben toch niet tevreden. Kpn  moet er voor zorgen dat heel Nederland ontvangst heeft zelfs nog enkele kilometers over de grens. Duitsland reikt wel tot in Nederland. Met de camper heb je geen mogelijkheid om de antenne hoger te plaatsen.


Ben ik met je eens maar geen idee of KPN daar ooit wat aan gaat doen, misschien kun je via de camping wifi digitale tv kijken ? Als er zoiets is en niet te duur 


@Peterdcvd 

Ik pleit al jaren bij KPN voor een betere dekking van Digitenne in Zuidoost-Drenthe en nog enkele andere gebieden. Tot op heden zonder resultaat. 
 


Beste @Peterdcvd, welkom! Het klopt wat Noordzee zegt: niet overal is Digitenne beschikbaar. Op de website kan je kijken op jouw postcode of het beschikbaar is of niet. Hopelijk heb je iets aan de gegeven tips!


Hallo Marcia,

Bedankt voor je tip, maar wat betreft mijn postcode heb ik daar niets aan. Ik reis met mijn camper door heel Nederland op steeds een andere locatie. Op mijn thuisadres is dit niet van toepassing , daar heb ik glasvezel van Kpn. Waar het mij om gaat is dat heel Nederland digitenne moet kunnen ontvangen en als men net over de grens verblijft ook Nederlandse zenders kan ontvangen. Bij mijn abonnement is daar ook niets over vermeld.


Over de grens ga je via Digitenne zeker geen Nederlandse zenders ontvangen, mogelijk wel buitenlandse zenders. Dat is per land verschillend. 
 

Wil je Nederlandse TV kijken in het buitenland? Dan kun je beter een schotel op je camper plaatsen. Kijk maar eens om je heen op de camping. Er zijn zat campers die een schotel gemonteerd hebben. 

Wat betreft Digitenne in Nederland: Dit is bij benadering de dekkingskaart: 

Â