Skip to main content

Door het niet correct doorvoeren van een kamernummer door een medewerker van de helpdesk, is het pas op 29 december mogelijke de glasvezelaansluiting van mijn 89-jarige schoonmoeder over te huizen naar een zorginstelling. Na ruim 3 uur bellen, en diverse malen de (geresette) digitenne proberen aan te sluiten, begin ik "wat" moedeloos te worden. Belofte van het opsturen van een nieuwe digitenneset (20 december) is niet nagekomen, resetten van de eerste set lukt niet. Vandaag 22-12-2022 opnieuw de toezegging van een andere digitenneset gekregen. Het is dat mijn alleenstaande schoonmoeder geen veranderingen zoals andere afstandsbediening en/of telefoonnummer meer aan kan. Zelf zou ik het wel weten.....KPN.....als het werkt, werkt het over het algemeen goed......maar voor dat het zover is....... 

Gestart dd 6 december, na ruim 3,5 uur telefoneren en 1 digitenneset (tweede onderweg) uitzicht op een rustige kerst in het verzorgingshuis en misschien wel een aansluiting op 29 december…..Prettige kerstdagen KPN  😪

 

Los dit nu eens netjes op KPN; stuur een monteur langs voor de kerstdagen, dan kan deze 89 jarige TV-kijken en Bellen met haar familie!!!!

 

Admin: afgesplitst

Hallo @De wachtende klant, 

Probeer daar bij jouw schoonmoeder eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

In welke plaats woont zij? Lees : staat de ontvanger?

Kun je eventueel de antenne buiten plaatsen? (Daar is een mogelijkheid voor.) 

 

Kun je verder alle gegevens (naam + adres etc. ) in je eigen profiel zetten?  Dus niet hier, want dan kan iedereen meekijken.

Als ze in je profiel staan, graag even hier een seintje. 

 


@De wachtende klant Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat de verhuizing van je schoonmoeder niet gaat zoals verwacht. 

Op het moment dat er een monteur ingepland wordt dan gebeurt dit zo snel mogelijk. 

Omdat het in dit geval langer duurt is er dus een noodpakket aangeboden. Werkt deze ondertussen naar behoren? 

Mocht dat niet het geval zijn, zou je dan je forumprofiel willen invullen met daarin de gegevens van je schoonmoeder? 

Dan kan ik controleren of er iets is dat ik voor je kan betekenen! 


Hallo @De wachtende klant, 

Probeer daar bij jouw schoonmoeder eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

In welke plaats woont zij? Lees : staat de ontvanger?

Kun je eventueel de antenne buiten plaatsen? (Daar is een mogelijkheid voor.) 

 

Kun je verder alle gegevens (naam + adres etc. ) in je eigen profiel zetten?  Dus niet hier, want dan kan iedereen meekijken.

Als ze in je profiel staan, graag even hier een seintje. 

 

@De wachtende klant 

Het is inmiddels 29 december 2022, de dag van de verhuizing van de glasvezelaansluiting. 

Maar was het nog gelukt met het aansluiten van Digitenne? 


Voorlopig alle zenders behalve NPO 1,2,3 en regionale TV.

Vanmiddag nieuwe poging; ik neem de adviezen mee…...


Hallo @De wachtende klant, 

Probeer daar bij jouw schoonmoeder eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

@De wachtende klant Is het hiermee dan nu gelukt?Â