Skip to main content

Op het moment dat ik digitene aan schafte waren de kosten 9 euro per maand en nu 18euro per maand een contract het 2 keer zo duur is geworden .bij overname ter Wel het aanbod  van zenders niet veel is veranderd 

 

Ik bedoel natuurlijk het onderdeel Digitenne van KPN, exclusief de kanten van iTV en andere KPN diensten.

 

Overigens was Digitenne wel ooit een apart bedrijf dacht ik.

 

Wiki:

Stichting Digitennenbewerken | brontekst bewerken]

Onder de naam Digitenne werd in 1999 een stichting opgericht die de introductie van DVB-T in Nederland moest gaan verzorgen. NozemaKPN en NOB kregen ieder 30 procent van de aandelen in handen. De overige 10 procent kwam in handen van de publieke en commerciële omroepen, verenigd in Cahanoves Beheer.

 

 

En JoyNEE doet nets als Canal Digitaal geen uitspraak over het aantal klanten.


@adam88 Zijn er nu inmiddels al minder dan 100.000 klanten ?

Straks ben ik nog de laatste afnemer van Digitenne !

 


Digitenne is in 1999 opgericht en is in 2005 overgenomen door KPN.

Toen ik hier kwam wonen, werd ik abonnee bij Digitenne: twee abonnementen, die later door KPN werden overgenomen. 

Ik was een van Digitenne abonnees die gevraagd werd,  de toen nieuw ontwikkelde Interactieve te testen: kreeg toen twee Motorola bakken: een met een harddisk om op te kunnen nemen en een zonder. 

Worst Experience ever ...


Er waren eind juni slechts 134.000 klanten over.

Zou me niets verbazen als we al onder de 120.000 klanten zitten op dit moment.

Eind van het jaar gaan we misschien al wel onder de 100.000 in dit tempo!

 

 

Inmiddels zijn het aantal Digitenne klanten van 118.000 Q3-2020 gezakt naar 112.000 Q4-2020 !

Dat is dus inclusief alle Telfort Digitenne klanten welke nu ook allemaal onder KPN vallen.

 


Dat is een relatief kleine zakking vergeleken de vorige keer.

Laten we het optimistisch bekijken, de daling lijkt nu te gaan stagneren. En ze hebben niet het doel gehaald voor 2021 onder de 100.000 klanten te zitten.

 

Digitenne JoyNEE 🤡😀😄🤣😛😜😜 hahahaha JoyNEE


@adam88 Zijn er nu inmiddels al minder dan 100.000 klanten ?

Straks ben ik nog de laatste afnemer van Digitenne !

 


Nee en zeg het dan nu op dan voorkom je dat je de laatste Digitenne afnemer wordt.


Dat is een relatief kleine zakking vergeleken de vorige keer.

Laten we het optimistisch bekijken, de daling lijkt nu te gaan stagneren. En ze hebben niet het doel gehaald voor 2021 onder de 100.000 klanten te zitten.

 

Digitenne JoyNEE 🤡😀😄🤣😛😜😜 hahahaha JoyNEE

@adam88 Eerste kwartaal van dit jaar weer 4.000 klanten minder nu 108.000.

In dit tempo kan het nog wel tot het einde van dit jaar duren voordat we onder de magische grens van 100.000 klanten aankomen!

Wat wel zal helpen is dat oud-Telfort klanten nu hun TFT-internet+iTV abonnement kunnen samenvoegen met hun Digitenne abonnement.

Nu gelden ze nog als Digitenne only klanten terwijl ze ook een abonnement hebben op internet+iTV maar dat is nu dus aan het veranderen.


Q2-2021 gezakt van 108.000 naar nog maar 106.000 klanten


Q3-2021 gezakt van 106.000 naar nog maar 103.000 klanten


Nam het aantal klanten procentueel gezien een jaar geleden nog af met 2% per kwartaal.

Dit jaar is het percentage verdubbeld naar een afname van wel 4% per kwartaal!


Nog een paar jaar, dan stoppen ze er mee...


Nog een paar jaar, dan stoppen ze er mee...

@Nick83 

Gelukkig niet, tot 1 februari 2030 loopt sowieso de vergunning. 

https://tweakers.net/nieuws/113111/kpn-verkrijgt-licentie-digitenne-tot-2030-na-terugtrekken-tweede-partij.html


Ja... de vergunning. Maar dat zegt niets. KPN kan gewoon de stekker er uit trekken. Of niet?

 

Als de lijn zo door zet, dan is het over 2 jaar onder de 70.


Ik zit al te spelen met de gedachte digitenne op te zeggen. Kijk weinig tv, omdat er niks op de tv is (daar kan digitenne niks aan doen).

Ik gebruik heel vaak nlziet. Als digitenne nog duurder wordt ga ik opzeggen.


@Hakuin 

Gelukkig wordt Digitenne niet duurder per 1-7-2022. En terecht. 

  


 

Inmiddels is Q2-2022 bekend;

91.000

 


Q3-2022 nog maar 88.000 klanten !