Skip to main content

Vorige week digitenne besteld Pia de website KPN, op woensdag geleverd. Zo s’avonds installeren wat denk je hij doet het niet. Ik 3x bellen met KPN en bij de 3de x snapte iemand wat er miste de insteekkaart van de ci module.

er werd mij verteld dat ik de volgende dag naar een kpn winkel kon gaan voor een insteek kaart. Niks de winkels kunnen mij niet helpen. Weer gebeld op donderdag de insteekkaart wordt opgestuurd. 
vrijdag komt ertoe mijn verbazing een antenne binnen met kabels. Weer gebeld met kpn, ja mevrouw de insteek kaart is verstuurd. Dus op zaterdag komt hij binnen. En zaterdag niks geleverd. We zitten nu op maandag zijn we een week verder nog geen digitale. Maar wel betalen. 
 

nog kan kpn je niet helpen dus alles moet teruggestuurd worden want ik heb 14 dagen bedenktijd. Anders zit ik er voor een jaar aanvast.

Hallo @Monsje ,

Vervelend! 
 

Maar op dit moment kun je wel de antenne en de powerinserter aansluiten. Dan kun je al kijken naar de NPO-zenders en de regionale zenders. Dat is dan een mooie test of Digitenne goed gaat werken. En dan maar hopen dat het CI+-module morgen geleverd wordt. 


Hoi @Monsje ,

Bedoel je dat de CI+ module er niet in zat?Of een smartcard?Indien het 2e, die hoort er niet bij, KPN werkt met virtuele smartcards.


Geen smartcard ontvangen maar wel de ci module. 
als er geen smartcard in hoort waarom werkt deze niet. Zelfs kpn zegt dat er een smardkaart of insteekkaart in moet. 


Geen smartcard ontvangen maar wel de ci module. 
als er geen smartcard in hoort waarom werkt deze niet. Zelfs kpn zegt dat er een smardkaart of insteekkaart in moet. 

Dan is het CAS nr waarschijnlijk niet geactiveerd.

Een moderator kan dat alsnog doen als je je profiel invult.


KPN zegt dat hij geactiveerd is, alles ingevuld bij mijn profiel. Maar niks werkt


Dus…….. @Monsje,

Een moderator wil graag de activatie verzorgen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is


En heb je wel beeld op de NPO-zenders? 


Dit doe ik morgen heb nu nachtdienst en heb niks in de buurt. 


Hoi @Monsje 

Werkt het met zoeken van zenders niet? Als je tv ouder is dan 2018 kan je tv sowieso geen DVB-T2 HEVC zenders ontvangen. Van 2018 tot 2020 maar een deel van de uitgebrachte tv's. Dus: wat is het merk en type nummer van je tv?

Verder kan de module er op 2 manieren in, maar werkt maar op 1. Al omgedraaid? 

Nota bene. Met aangesloten antenne, inclusief de usb power inserter, zou je npo moeten krijgen. Uiteraard na zenders zoeken. 

Een smartcard bestaat bij Digitenne niet; alle gegevens ( cas) zitten in de module. 

De module wordt ook wel insteekkaart genoemd.  Dat is dus geen smartcard, die is er namelijk helemaal niet. 


Dit is gedaan, ik hoop dat het jullie lukt, anders stuur ik het vandaag weer terug.


@Monsje 

Wat is het merk en type van jouw TV? 

Want is jouw TV te oud?, dan gaat het nooit werken met het CI+-module. 


Ik heb een LG van 4 weken oud 


Ik heb een LG van 4 weken oud 

Dat zou wel moeten werken.Je krijgt wel de Nederland zenders?

Zo niet, hoe heb je zenders gezocht?


Ik krijg met digitenne niks , ja als ik aan de kabel thuis ga heb ik alle zenders maar niks met digitenne. Dus vandaag gaat alles terug 


Je bent dus kennelijk ergens anders in het land. Niet in heel Nederland is dekking met Digitenne. En zeker niet met een binnenantenne. Het is dus mogelijk dat je geen ontvangst hebt. 

 


Hallo @Monsje  heb je via onderstaande link al eens een postcodecheck gedaan of je Digitenne kunt ontvangen:

https://digitenne.kpn.com/postcodecheck/


Hoi @Monsje . Wat een vervelende toestand zo. Ik begrijp dat je alles hebt teruggestuurd?


Je bent dus kennelijk ergens anders in het land. Niet in heel Nederland is dekking met Digitenne. En zeker niet met een binnenantenne. Het is dus mogelijk dat je geen ontvangst hebt. 

 

@Monsje 

Kun je nog aangeven waar jij in Nederland Digitenne probeerde te ontvangen via een binnenantenne? 


Amersfoort, maar inmiddels heeft kpn het opgelost en hebben we ontvangst 


Fijn @Monsje ,

Eind goed, al goed.👍


@Monsje super dat het toch is opgelost. Wat hebben we gedaan om het voor je op te lossen?