Skip to main content

gisteren digitenne ontvangen.

eenvoudig aansluiten..kastje geeft begin tekst  “ al good ",dan digitenne logo op tv.

op beeld krijg ik 5 seconden het antennewizard scherm ,waarna deze verdwijnt deze en scherm wordt zwart .

nu ook geen signaal op display kastje ook geen foutcodes .resetten zelfde effect,stroom eraf en weer erop .niets

is digitennekast defect of ligt het misschien aan de tv.

Hallo @hazegrass ,

Dat kan meerdere oorzaken hebben. 
 

Zorg ervoor dat de antenne goed aangesloten zit op de ontvanger en geef de antenne een mooie ((hoge?) plek. Bv in de buurt van een raam. 
 

Heb je een redelijk moderne TV? Bij sommige oudere HD-Ready-TV’s kun je beter gebruik maken van een scart-kabel. 
 

En zorg ervoor dat je in jouw TV het juiste AV-kanaal kiest. Dus bv HDMI 1 of iets anders.

Als je wat meer informatie geeft over jouw TV, dan kan ik een specifiekere oplossing geven.

 

 


@hazegrass Welkom op het forum! Is het nog gelukt met de ontvanger? Dat is bijzonder vreemd, zeker als je dan wel een korte periode beeld hebt. Je kan even kijken of je met behulp van de pagina: “Oplossen van geen beeld of storing bij de Digitenne ontvanger” de problemen kunt verhelpen. Je kan ook altijd even bellen met 0800-0402 en inspreken dat je een storing ervaart. Dan helpen mijn collega's je meteen verder!


@hazegrass @Remco_ 

Het kan zomaar zijn dat code 8888 hier speelt. 
 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 


De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
vAls je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.

Lukt het niet via het stappenplan?


Soms ligt het aan de scart-kabel of de HDMI-kabel.Probeer bij deze fout ook -indien mogelijk- een andere kabel uit. Dit kan het probleem direct oplossen. 

Kom je er niet uit met bovenstaande instructie?


We willen graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Tip: Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement.


geeft voordat de ontvanger uitvalt code 8888

dus ga ermee aan de slag

denk ook dat de tv wat oud is ( denk 15 jaar)


Dat vermoedde ik dus al. Succes met het oplossen. (Zie uitgebreide reactie hierboven.)


geeft voordat de ontvanger uitvalt code 8888

dus ga ermee aan de slag

denk ook dat de tv wat oud is ( denk 15 jaar)


Dan ben ik benieuwd wat jouw bevindingen zijn!
 


zojuist bij andere nieuwere tv 3 jaar oud opnieuw geprobeerd aan te sluiten..!

digitennekast gaat soms even aan,geeft beeld digitenne en gelijk weer zwart.( soms doet de digitennekast helemaal niets dan haal ik alle stekkers los en weer vast.display blijft zwart van digitennekast)

op tv zit alleen hdmi 1,2,3,4 ingangen voor stekker digitenne

geprobeerd om monteur het maar te laten regelen,maar kom ook in mijn kpn niet verder

kan geen afspraak maken omdat er niets besteld is ...bellen geeft doorgeefsysteem naar internet.

nu 5 dagen verder en niets helaas


Probeer eens een andere HDMI-kabel. Zorg dat die kabel goed vast aangesloten is.


gedaan,zelfde effect.

kastje geeft geen beeld digitenne.

paar seconden 8888  en dan weer op zwart ,werkt hierna  ook niet als je weer wilt kijken.

ale stekkers eruit / erin ,nog steeds zwart display digitenne recorder.

moet het kastje de code blijven weergeven ? gebeurt niet.


andwoord op eerdere vraag welke tv nu: samsung QE55Q65 ral


Probeer eens de resolutie in jouw TV en ontvanger wat lager te zetten, bijvoorbeeld 720P. 

toelichting : 

Het probleem wordt mogelijk veroorzaakt door de TV. De kans is groot dat dit een HD-ready TV is. 
Hiervoor is wel een oplossing. Je kunt de instelling van de resolutie in de ontvanger aanpassen. 

Terwijl dL op het scherm staat geeft ie 720p, dat werkt op HDready. Daarna geeft ie de ingestelde resolutie. Standaard is dat 1080p50 en dat werkt niet op een HDready.

Jouw ontvanger heeft geen directe scart-aansluiting, maar er is wel een verloopkabel beschikbaar. Ik weet niet of je die verloopkabel voor SCART erbij hebt gekregen, maar met die verloopkabel kun je de uitvoer op 1080i of lager zetten. Daar kan een HDready tv mee overweg. Zo niet, dan kan KPN jou deze verkoopkabel gratis opsturen. 

Kun je ‘m nu op dit moment nog niet met scart op 1080i of 720p zetten dan kan het alleen met een Full HD tv. Dus de ontvanger even ergens anders aansluiten. Bij buren bv of op je woonkamertv? Een antenne aansluiten is daarvoor niet nodig. Als je een van deze instelling (720P of 1080i) erin hebt gezet dan kan het weer op je HDready tv


ik geef het op….


@hazegrass Ik snap dat het erg frustrerend kan zijn dat het nog steeds niet werkt. Het kan inderdaad zoals Noordzee aangeeft een probleem zijn dat het signaal wat door het kastje wordt aangemaakt niet op jouw tv is af te spelen. Kun je mij ook aangeven welk type tv je nu  hebt en hoe oud die precies is? Zou je ook jouw profiel kunnen invullen en mij hier een seintje geven als dat is gebeurd?


geeft voordat de ontvanger uitvalt code 8888

dus ga ermee aan de slag

denk ook dat de tv wat oud is ( denk 15 jaar)

@Remco_

Er was al aangegeven dat het om een oude TV gaat. Het probleem is alleen maar op te lossen door de ontvanger tijdelijk op een modernere TV aan te sluiten en dat hij/zij dan een lagere resolutie gaat instellen in de ontvanger. (Zoals beschreven in mijn vorige reactie.) Is even lastig, maar niet onmogelijk. Er is dus wel degelijk een oplossing mogelijk voor dit probleem. In het verleden hebben we dit hier wel vaker aan de hand gehad. 


vrij nieuwe tv aangeschaft 3 jaar oud samsung QE55Q65 ral voor kpn digitenne…

probleem blijft

kast valt uit en doet niets

oude ontvanger ( niet kpn) maar weer opgezocht met antenne… gelijk beeld .

helaas maar 3 zenders,maar beter iets dan niets


Ik adviseer @Remco_ om de ontvanger om te ruilen. 


@hazegrass Dan gaan we daar eens naar kijken. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan loop ik het verder voor je na.