Skip to main content

Ik heb een digitenne  ontvanger en antenne gekregen en heb thuis alles van kpn. 
kan ik bij kpn nu digitenne nemen en kijken via mijn eigen ontvanger??

dit zou dan betekenen dat ik geen huur betaal voor een ontvanger van kpn. 

Gekregen? Hoe dan?

KPN verstrekt haar ontvangers uitsluitend in verhuur. Als iemand deze niet retourneert na de huur dan mag deze niet verkocht of weggegeven worden. Maar terug gestuurd naar kpn.

Welk type heb je gekregen?

Déze gaat kpn niet activeren. Je kunt er hooguit de NPO zenders mee krijgen. Wil je digitenne bij je abonnement dan kun je via MijnKPN dit aanzetten. Je krijgt dan een huurontvanger ( à € 5 per maand) toegestuurd.

De huurprijs is niet alleen het apparaat. Ook het gebruik van het (digitenne)netwerk.


Hallo @Bert klasen ,

Wat voor merk/type ontvanger heb je gekregen?

Er zijn een handjevol ontvangers op de markt waar je een CI+-module kunt inschuiven, maar de meeste ontvangers zijn in Nederland alleen geschikt voor de NPO-zenders en de regionale zenders.  


Hoi @Bert klasen, welkom bij ons op het forum. Net als Peter ben ik ook benieuwd hoe je die ontvanger hebt gekregen. Zoals hij en Noordzee al uitleggen zal je daarmee niet alle zenders kunnen kijken als je de ontvanger niet via ons hebt afgenomen. 

Als je alle beschikbare zenders via Digitenne wilt kijken zal je het wel via ons moeten afnemen.


Ik heb inmiddels een ontvanger besteld bij kpn