Skip to main content

Goeiedag.

 

Mijn moeder van 85 Jaar heeft al jaren Digitenne en snapt niks van internet en automatische telefoon beantwoorders menu’s.

Is het mogelijk dat jullie Contact met haar opnemen telefonisch zodat er een vervangende Digitenne ontvanger geregeld wordt voor haar?

 

A Ros

 

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

 

Hoi @Downlord4ever, heeft ze nu helemaal geen tv? 

Kun je nog haar postcode toevoegen aan jouw profiel? Dan kunnen wij eens meekijken. Maar wellicht nog sneller is dat jij even belt met 0800-0402.


Postcode 7333BJ


Daar kan ik helaas niks mee, @Downlord4ever .  

Kun je alle gegevens (naam + adres etc. ) in je eigen profiel zetten?  Dus niet hier, want dan kan iedereen meekijken.

Als ze in je profiel staan, graag even hier een seintje en dan check ik het voor je. 

 


Kun je ook beschrijven wat er nou precies stuk is aan de digitenne ontvanger? 


Hallo @Downlord4ever ,

Als jouw moeder er niets van snapt, dan lijkt het mij dat jij daar de boel (met onze hulp) kan oplossen. 
 

Probeer daar bij jouw moeder eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

In welke plaats woont zij ? Lees : staat de ontvanger?

Kun je eventueel de antenne buiten plaatsen? (Daar is een mogelijkheid voor.) 

 

Kun je verder alle gegevens (naam + adres etc. ) in je eigen profiel zetten?  Dus niet hier, want dan kan iedereen meekijken.

Als ze in je profiel staan, graag even hier een seintje. 


Dus je wilt dat ik mijn moeders gegevens in mij  account profiel zet. 
beetje omslachtig.

waarom kan ik je niet gewoon im sturen want als ik doe wat jij zegt moet ik daarna mijn profiel terugzetten of is dit profiel alleen voor se Forum?


Maar profiel aangepast voor je


Dank voor de gegevens. Kun je ook aangeven wat er nou precies aan de hand is?  En lees ook even de uitgebreide post van @Noordzee  want daar staan praktische tips in.

 


Hallo @Downlord4ever ,

Als jouw moeder er niets van snapt, dan lijkt het mij dat jij daar de boel (met onze hulp) kan oplossen. 
 

Probeer daar bij jouw moeder eerst dit eens: 

1/ Haal de ontvanger even een paar seconden van de stroom af. 
2/ Doe de ontvanger weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk.

4/ Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
6/ Draai de antenne eventueel wat bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

In welke plaats woont zij ? Lees : staat de ontvanger?

Kun je eventueel de antenne buiten plaatsen? (Daar is een mogelijkheid voor.) 

 

@Downlord4ever 

Heeft dit geholpen? 


Allemaal al geprobeerd.

ze heeft gewoon een vervanging nodig van de ontvanger.


Ik wil je graag helpen maar je hebt nog steeds niet verteld wat er nou precies niet werkt? Ik kan niet zomaar nieuwe tuners versturen zonder een analyse.  


Ze raakt elke keer zenders kwijt en dan laat ik de Tuner opnieuw zenders zoeken en we hebben al een paar keer gehad dat de volgende dag de zenders weer weg waren.


@Noordzee  herken jij dit?


@Erwin_

Ik vermoed dat de ontvangst op het randje is. De ene keer wel ontvangst, de andere keer niet. 
 

Wat zou kunnen helpen is een betere buitenantenne. Mogelijk gebruikt ze nu nog de antenne binnen? @Downlord4ever : Is het mogelijk om de antenne buiten te plaatsen? KPN heeft daar een bevestigingsbeugel voor en ook een langere kabel. 
 

Lukt dat echt niet? Dan zou een CI+-module wellicht ook een oplossing kunnen zijn. Maar dan moet mevrouw wel een geschikte TV hebben en ik vermoed dat zij die niet heeft. 


Al eerder gevraagd, maar geen reactie: 

In welke plaats woont zij ? Lees : staat de ontvanger?

Kun je eventueel de antenne buiten plaatsen? (Daar is een mogelijkheid voor.) 


 

 


@Downlord4ever  Een foto van de antenne mag desnoods ook. Dan kunnen we even kijken wel type het is. 

 


Hoe vaak moet ik nog door mailen voordat ik geholpen word.

elke keer als ik zeg wat er aan de hand is komen jullie met een andere reden waarom wij problemen hebben.

ontvangst is 100% zegt de ontvanger.

de zenders zijn gewoon weg uit de ontvanger terwijl de ontvangst op 100% is volgens de tuner.

Zit zelf in de electronica en reparatie en de Tuner is gewoon kapot.

g

Graag een oplossing die miet inhoud dat er weer een andere reden terug gestuurd word als bericht.

 

bvd en Vriendelijke groet A Ros


Plaats Apeldoorn wijk Zuid


Ook de plaatsnaam en postcode had ik in 1 van de eerste berichten gestuurd


@Erwin_

Nu ik weet dat de ontvanger in Apeldoorn staat, weet in dat de ontvangst daar inderdaad geen probleem mag zijn aangezien daar een zendmast staat. 
 

Mijn advies is dan om de ontvanger om te ruilen. 

(Als de vragen meteen waren beantwoord, dan was de situatie eerder duidelijk geweest.) 


Krijgen we nu een vervangende tuner dan?

De gevraagde gegevens had ik al in het begin gegeven maar zijn nu niet zichtbaar voor Privacy redenen.

Maar nu wordt het opgelost en bedankt voor Uw hulp.

De oude ontvanger moet ik terugsturen straks neem ik aan?

 

bedankt en alvast fijne feestdagen voor Uw en Uw Familie. 
 

Groeten Addy


Ik ga er een beetje vanuit dat Erwin jou vanavond gaat verder helpen met een omruil van de ontvanger. En ja, dan moet je na de ontvangst van de nieuwe ontvanger de oude terugsturen. Daar krijg je een retourdoos voor. 
 

Ook voor jou en je naasten fijne feestdagen! 
 

 


Bedankt 


@Downlord4ever : op het adres in jouw profiel vind ik twee tuners.  Over welke tuner hebben we het precies? 

  RBX2800: xxxx256

 


  RBX2800: xxxx006


@Downlord4ever 

Welke tuner wil je omwisselen? 

  RBX2800: xxxx256

 


  RBX2800: xxxx006