Skip to main content

Hoi!
Ik wil songfestival kijken op belgie 1 maar ik mis een hele hoop zenders op mijn digitenne. Ik heb de wizard gebruikt (ook de uitgebreide zenderzoek wizard) maar hij vindt er alsnog maar erg weinig, na 8 springt ie naar 22. 

Hallo @Maartje1988 ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

(De richting van de antenne is heel belangrijk, probeer bovenstaande procedure dus in verschillende richtingen.)  


In welke plaats ben jij nu? 


Hoi @Maartje1988, welkom op ons forum! Had je de stappen die Noordzee hierboven noemt al doorlopen?


de fabrieksreset lijkt te hebben geholpen! Dank, dat scheelt toch weer een avond Jan Smit! 


Hahaha, ik vroeg me al af waarom je niet naar de NPO keek.💡


nou het werkt toch niet 😞 de verbinding is echt heel slecht. Ik ben nu al een tijdje allerlei kanten op aan het draaien voor een betere signaalkwaliteit maar het wilt niet baten. Het valt me ook op dat er staat dast er lampje op de antenne zou moeten branden; op mijn antenne zit geen lampje. Misschien heb ik een oude? 

ik woon in amsterdam. 


@Maartje1988 

Wat voor type antenne heb je nu in gebruik? 


een Funke v4  845650 
 


een Funke v4  845650 
 

Aha, dat is een verouderde antenne die minder goed presteert dan de huidige antennes.

Ik adviseer @Thomas om jou (gratis) een Funke V6 op te sturen.  

Ik ga er vanuit dat je jouw forumprofiel volledig hebt gevuld. 


ja. ik moet wel erbij zeggen dat ik in mijn abbonement voor meerdere ontvangers/kastjes betaal. (allen met dezelfde Funke antenne)


Ik heb een nieuw type antenne voor je aangevraagd @Maartje1988, je krijgt hier nog bericht over! Je noemt meerdere ontvangers maar ik zie op dit abonnement echter maar 1 ontvanger staan. Zodoende kan ik er ook maar eentje opsturen.
Laat ons vooral weten of het met de nieuwe beter werkt!


klopt, ik heb er na het vorige bericht 1tje opgezegd :) 

Ik heb een sms gekregen dat er een pakket komt naar me (ordernr 5091372) maar het huisnummer daarin mist de toevoeging G (het gaat om een woonboot) 


Adres is nu niet meer te veranderen. Loop even naar het huisnummer zonder de G en haal daar de antenne op. 

 


Hallo @Maartje1988 ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

(De richting van de antenne is heel belangrijk, probeer bovenstaande procedure dus in verschillende richtingen.)  


In welke plaats ben jij nu? 

@Maartje1988 

Hoe werkt de nieuwe Funke V6 na het uitvoeren van bovenstaande procedure? 


het werkt goed, dank