Skip to main content
Beantwoord

Digitenne ontvanger niet gratis op factuur

• 23 januari 2025
  • 18 reacties
  • 208 keer bekeken

Ik kom er net achter dat ik mijns inziens al jaren onterecht 5 euro per maand betaal voor 1 GRATIS product digitenne ontvanger. Het is een GRATIS product staat er op de bestelbevestiging.

Ik heb TV en internet van KPN thuis. 

De facturen heb ik eigenlijk altijd op goed vertrouwen betaald en helaas niet eerder grondig bestudeerd. Dat is dan mijn manko.

Mijn abonnement heb ik ook al in januari 2019 opgezegd. Ik heb dit net (23-01-2025) nogmaals gedaan. 

Mijn vraag is nu: ik heb dus onterecht nu 360 euro (6 jaar is totaal 60 mnd a 5 euro per mnd) teveel betaald hiervoor aan KPN. 

Graag wil ik dit geld retour omdat het een gratis product betrof waar ik nu onterecht voor betaald heb.

Mijn klantnr is ***

Graag een oplossing voor dit probleem.

Mvg Jet

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@JetskeW ,

Digitenne kent al heel lang (zeker sinds 2019) geen gratis ontvangers meer. In 2019 is dat gestopt bij alle klanten die dat toen nog hadden. Daar ben je destijds over geïnformeerd. 

Het is verder aan jou om jouw facturen te checken. Zeg het abonnement nu wel op via MijnKPN of via de klantenservice.

Bekijk origineel

18 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36555 reacties
  • Antwoord
  • 24 januari 2025

Hallo ​@JetskeW ,

Digitenne kent al heel lang (zeker sinds 2019) geen gratis ontvangers meer. In 2019 is dat gestopt bij alle klanten die dat toen nog hadden. Daar ben je destijds over geïnformeerd. 

Het is verder aan jou om jouw facturen te checken. Zeg het abonnement nu wel op via MijnKPN of via de klantenservice.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

Ik heb dit telefonisch opgezegd.

Dit is toen in 2019 niet goed verwerkt door de KPN.

Ik ben hier niet over geinformeerd.

Een gratis product is een gratis product. En het klopt niet dat dit dan later geld gaat kosten.

Zo heb ik het abo niet afgesloten.

Erg onklantvriendelijk dit. Ik ga dan ook overstappen en mijn abo bij KPN beeindigen hierom.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

Hieronder staat 1 ontvanger is gratis, inbegrepen. Een extra, dus 2e kost 5 euro. 

Ik heb en had geen extra. Dus. Geen 5 euro per maand. m.i. 

Een los Digitenne abonnement is €18 met daarbij één ontvanger inbegrepen. Aanvullende ontvangers (max. 3 per abonnement) zijn toe te voegen voor €5 per maand.

• 3238 reacties
  • 1 februari 2025

Kun je eens een schermafdruk laten zien? 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • 336 reacties
  • 1 februari 2025

Op de factuur, uit oktober 2020, zie ik geen 5 euro voor de ontvanger staan. De genoemde 6 jaar klopt dus niet.

Onduidelijk is ook hoe lang de actieperiode was. Dat moet je zelf terugzoeken.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

Helaas kan ik de facturen vanaf aug tm dec 2021 niet zien bij facturen.

tm 21 aug. 2021 was het nog 0 euro.

Facturen 2022 jan. tm juli 2022 ook niet zichtbaar.

2022 vermoedelijk ook 12 x 5 euro teveel betaald.

2023 dus 12 x 5 euro teveel betaald

2024 ook 12 x 5 euro teveel betaald.

2025 1x 5 euro teveel betaald.

In ieder geval dan 185 euro teveel betaald. (is een correctie op mijn eerder genoemde 360 euro)

@KPN administratie, kan dit geld teruggestort worden?

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025
JanBar schreef:

Op de factuur, uit oktober 2020, zie ik geen 5 euro voor de ontvanger staan. De genoemde 6 jaar klopt dus niet.

Onduidelijk is ook hoe lang de actieperiode was. Dat moet je zelf terugzoeken.

Hier heb je gelijk in. Dat klopt bij nader inzien en verder zoeken inderdaad niet.

• 3238 reacties
  • 1 februari 2025

Waar zie je die 5 euro staan dan? Ik zie hem niet.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

Staat in ieder geval op de zichtbare facturen vanaf aug. 2022 tm jan. 2025.

facturen vanaf aug 2021 tm juli 2022 kan ik niet inzien hier.

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025

Mogelijk komt dit omdat bij het telefonisch opzeggen de dienst wel is opgezegd maar ik toen niet een doos heb ontvangen om de basis ontvanger te retourneren.

Inmiddels heb ik, nu ik online heb opgezegd, deze wel ontvangen en de ontvanger heb ik gelukkig al dit tijd bewaard.

• 3238 reacties
  • 1 februari 2025

Als je nu kon zeggen, dan betekent dit dat een eerdere opzegging kennelijk niet verwerkt is. Ik denk niet dat je daarvoor geld terug krijgt. Je had zelf eerder aan de bel moeten trekken.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 1 februari 2025

Goede leer voor de volgende keer om eerder, bijvoorbeeld na 1 of 2 maanden, te reclameren, na opzegging en… vooral om een bevestiging te vragen. ‘k Ben bang dat KPN dit niet gaat vergoeden. 

• Auteur
  • Topper
  • 10 reacties
  • 1 februari 2025
Marlon92 schreef:

Als je nu kon zeggen, dan betekent dit dat een eerdere opzegging kennelijk niet verwerkt is. Ik denk niet dat je daarvoor geld terug krijgt. Je had zelf eerder aan de bel moeten trekken.

Hier ben ik het niet mee eens.  Stilzwijgend is er ineens ergens vanaf ca. aug. 2021 dit bedrag toegevoegd aan mijn facturen. 

Ik ben al jaren tevreden klant van KPN en heb altijd ter goeder trouw de bedragen automatisch laten afschrijven. Hier is m.i. ergens in hun administratie abusievelijk iets misgegaan.

Lijkt me dat dit best recht gezet kan worden toch?

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 917 reacties
  • 1 februari 2025

KPN kennende hebben ze de klanten hiervan op de hoogte gebracht. Ik kan mij herinneren dat in 2019 of iets in de richting er een omruilactie was met nieuwe ontvangers en dus ook een vermelding dat e.e.a. qua tarifering anders ging.

• 3238 reacties
  • 1 februari 2025
JetskeW schreef:

Hier ben ik het niet mee eens.  Stilzwijgend is er ineens ergens vanaf ca. aug. 2021 dit bedrag toegevoegd aan mijn facturen. 

Stilzwijgend niet denk ik. Op de 2de factuur die je laat zien heb je een Hussel abonnement. Op de eerste nog niet. Toen had je "Internet en TV". Dat was de abonnementsvorm van voor Hussel. 

Je hebt dus je abonnement toen verlengd. Waarbij alles hetzelfde is gebleven verder. Waarschijnlijk heb je dat gedaan omdat het iets goedkoper was.

In oktober 20 betaalde je € 66,12. Dat zal in het voorjaar van 21 duurder geworden zijn door de inflatiecorrectie. In het voorjaar van 22 heb je nog een keer inflatiecorrectie gekregen. Waarschijnlijk betaalde je toen zo ongeveer 70 euro ofzo.

Daarna heb je in de zomer van 22 het abonnement verlengd/omgezet naar Hussel. En 66 euro onderaan de factuur van augustus 22. Mooi rond getal, dat wijst erop dat je nog geen inflatiecorrectie gekregen hebt. De verlenging moet dus tussen voorjaar 22 en augustus 22 plaatsgevonden hebben.

De abonnementsvorm "Internet en TV" was een vast pakket met internet en 2 tv ontvangers. Een tv ontvanger daarbij opzeggen was niet eens mogelijk. Die tv ontvangers zaten vast in dat pakket. De prijs van de zogenaamd "gratis" ontvangers zat natuurlijk bij de pakketprijs inbegrepen.

Bij Hussel is dat anders. Bij Hussel is alles een losse optie die je maandelijks op kunt zeggen. Behalve internet natuurlijk. Dat is de basis.

Omdat alles losse onderdelen zijn bij Hussel staat ook alles apart op de rekening en heb je dus geen "gratis" ontvanger meer.

Bij Hussel had je dus de digitenne ontvanger op kunnen zeggen. Voor dat je Hussel had was dat onmogelijk. 

Als je nu weer verlengd naar TV+, dan ga je € 42,50 betalen voor 100 mbit internet. Dat heb je nu ook. En € 12,50 voor 1 tv ontvanger. 2 euro voor de telefoon. Maakt 57 euro. Daar zit geen KPN Veilig meer bij. Je krijgt een nieuwe tv ontvanger waarop je apps kunt instaleren uit de Google playstore. En met Bluetooth afstandsbediening. 

Reageer