Skip to main content

Hallo,

Ook hier plotseling geen contact meer tussen de afstandsbediening en de ontvanger. Via de knoppen op de ontvanger gaat het nog wel. Het ligt niet aan de afstandsbediening, dat heb ik kunnen checken omdat ik nog een andere had liggen (die nog helemaal nieuw was). Beide met nieuwe batterijen geprobeerd, maar geen sjoege.. Heb ook de ontvanger al een keer gereset, dat hielp eerst even wel maar al snel niet meer. Wat nu? Ik hoop dat er een oplossing is. De ontvanger is een ZXV7200.

Admin: reactie afgesplitst en eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Lastig dat de Digitenne ontvanger en afstandsbediening geen contact meer maken, @Katinka K. Je hebt zelf al één en ander geprobeerd, maar zonder succes. Je zegt de ontvanger een reset te hebben gegeven. Hoe heb je dit gedaan? Heb je ook al een simpel herstart geprobeerd?

  • Haal de stekker uit het stopcontact.
  • Plaats de stekker na 30 seconden weer terug in het stopcontact
  • Controleer of het display van de tv-ontvanger brandt
  • Zet de tv-ontvanger aan

Beste Denise, dank voor je reactie. Wat je hebt omschreven, heb ik inderdaad gedaan. Het gekke was dat het daarna heel even werkte, maar al snel niet meer. En na een volgende herstart ook niet, helaas.


Duidelijk. Voor de zekerheid heb ik je een nieuwe afstandsbediening toegestuurd. Mocht dit nou niet werken, trek dan gerust opnieuw aan de bel.


Beste Denise, bedankt, de afstandsbediening is aangekomen! Hij doet het, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat de oude afstandsbediening nu ook ineens weer werkt. Waarschijnlijk omdat de stekker van de ontvanger er weer een tijd uit is geweest en hij dus nogmaals was gereset. Hopelijk blijft het nu goed gaan! Dank in elk geval!


Fijn dat alles nu in ieder geval weer goed werkt. 🙂 Mochten de problemen terugkeren, trek dan gerust opnieuw aan de bel.


Beste Denise, het is alweer een tijdje geleden, dus ik hoop dat je dit nog leest!

In de tussentijd had ik weinig gebruik gemaakt van de televisie met digitenne, maar na de kleine opleving van de vorige keer is het helaas nu wel duidelijk dat ook de nieuwe afstandsbediening toch niet werkt. Het resetten van de ontvanger, wat hiervoor nog wel eens resultaat had, helpt nu ook echt niet meer … Ik hoop dat je een oplossing voor ons hebt, alvast bedankt!


Balen dat de nieuwe afstandsbediening ook niet goed werkt, @Katinka K. :slight_frown:  Het lijkt er dan toch op dat er iets in de Digitenne ontvanger niet helemaal goed gaat. Ik ga een collega vragen of hij deze voor je kan vervangen. Zodra ik terugkoppeling heb ontvangen, hoor je meer van mij.

*Edit: ik heb je een privébericht gestuurd.