Skip to main content

Ontvanger laat geen gids zien, opstarten duurt heel lang, reageert niet op afstandsbediening (ook niet de afstandsbediening van onze buren) soms is het beeld blokjes en stopt ineens. 
wij staan 6 maanden op de camping in onze stacaravan en kijken daar digitenne met 1 toestel. 
thuis kijken we met 1 toestel naar interactieve tv. 
kan de ontvanger vervangen worden door een Insteekkaart 

Hallo @janniezuidema ,

Je kunt de Digitenne-ontvanger zeker omruilen voor een (goed werkende) CI+module (insteekkaart). Dat heeft echter alleen zin als jouw TV daar geschikt voor is. Check dat op deze website: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Je kunt de omruil regelen via 0800-0402 of via dit forum. Vermeld dan wel al jouw gegeven in jouw forumprofiel. 

 


Hoi @janniezuidema, ben je er inmiddels uitgekomen? Zo niet, dan hoor ik nog graag van je. 


De kpn wilde een nieuwe ontvanger sturen maar opeens deed hij het weer. Maar men heeft toch, zonder dit te melden, een ontvanger verstuurd en mijn huidige ontvanger direct op non-actief gezet. Dus nu zit ik helemaal zonder tv. Ik moet nu 150 km naar mijn woonplaats rijden om de ontvanger op te halen. 
na lang bellen met de kpn gaan ze nu een ontvanger sturen naar een ophaalpunt in de buurt van de camping. Ik vroeg daarom om een Insteekkaart ipv een ontvanger maar dat kon niet omdat er een wijzigsorde “open” staat. Pas als deze verwerkt is Jan ik een Insteekkaart aanvragen. Dat betekent dus weer een paar dagen zonder tv zitten. Zo jammer dat dit zo gaat. Ze sturen 2x een ontvanger op terwijl ik liever de Insteekkaart had. Nu is mij voor de 2e keer beloofd dat ik een Insteekkaart kan krijgen en mag ik vrijdag weer bellen om dit aan te vragen. 


Dat is zeker jammer. Ik wil nog graag eens proberen de oude weer te activeren, dan hoef je de nieuwe niet op te halen. Kun je het CAS ID sturen? 

Sneller is misschien nog wel om even te bellen met 0800-0402 om proberen het oude Digitenne kastje weer te activeren. 


. . . en mijn huidige ontvanger direct op non-actief gezet. Dus nu zit ik helemaal zonder tv.

Ten overvloede, ter info, de vrije kanalen, FTA, zijn niet afhankelijk van een abonnement, dus als die ook niet werken dan is er iets anders aan de hand.

Het gaat dus om 3 x NPO + 1 of 2  x regionaal, dat zijn de niet gecodeerde kanalen, altijd te ontvangen.


Ik heb gebeld met 0800-402 en zij konden de ontvanger niet meer activeren omdat het uit het systeem was gehaald. Ze hadden beloofd om vandaag de andere ontvanger vandaag af te leveren bij het afhaalpunt vlakbij de camping maar er is geen bericht gekomen. 


@janniezuidema 

Misschien morgen even langs het afhaalpunt fietsen? 


Ik zie de omruilactie ook niet. Ik zie enkel nog dat er een ontvanger in Nieuwegein klaar ligt. Pas wanneer die geannuleerd is, dan kan ik weer actie ondernemen helaas. 😞 En dan kan er dus meteen een insteekkaart geregeld worden. 

Oude activeren kan om deze actie ook niet helaas. omdat eerst de order geannuleerd moet zijn.