Skip to main content

we hebben digitenne maar de afstandsbediening reageert niet op het kastje of andersom, we hebben net een nieuwe afstandsbediening dus daar ligt het niet aan, we hebben ook niet alle zenders

Ik heb dat ook gehad (2 x). Beide keren hielp het om het kastje even helemaal uit te zetten voor minimaal 30 seconden. Er zit een aan/uit schakelaar aan de achterkant.


we hebben ook niet alle zenders

Hallo @wzl ,

Als de afstandsbediening het weer doet na de tip van Peter, dan is het tijd om alle zenders weer te voorschijn te toveren.  

Probeer eens het volgende : 

1/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

2/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

3/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

4/ Draai dan wat aan de richting van de antenne aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Heb je dan weer alle zenders? 

Dan nog een paar vragen: 

  • Wat voor type antenne heb je? Is het de antenne van de foto hieronder? 
  • Staat de antenne buiten?
  • Kun je antenne eventueel buiten plaatsen? 

 


Antenne staat niet buiten, we hebben het voor boven tv op de slaapkamer, kastje stond al een paar dagen uit en nu we de nieuwe afstandsbediening hebben weer geprobeerd maar reageert niet.

Volgens mij is de antenne wel dezelfde als op de foto


OK @wzl , vervelend.

Ik ga er vanuit dat je al andere batterijen hebt geprobeerd. 

 

Maar dan denk ik dat het gaat uitdraaien op een omwisseling van jouw ontvanger. 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

en ja batterijen ook vervangen maar hielp niet.


Hoi @wzl, welkom! Dank voor je gegevens. Ik heb gelijk er maar even naar gekeken. Ik zie hier ook dat je inderdaad net een nieuwe afstandsbediening hebt, dus die zal dan inderdaad het probleem niet zijn. Naar ik hier zie is de ontvanger goed geregistreerd en actief. Voor de zekerheid heb ik hem een refresh gegeven. Kijk even of hier beter van wordt. Mocht dat niet zo zijn, geef het aan. Dan gaan we inderdaad het kastje vervangen.


Hoi @Erik_ ,

Het zal mij verbazen als het verzenden van een activatiesignaal ervoor gaat zorgen dat de ontvanger weer goed gaat luisteren naar de afstandsbediening.  

Maar goed : Je weet natuurlijk nooit hoe een koe een haas vangt : De wonderen zijn de wereld niet uit. 

Maar is het niet beter om sowieso de ontvanger te vervangen door een andere ontvanger? 

( @wzl : Denk er dan aan dat je jouw afstandsbediening en antenne niet inlevert bij het omwisselpunt!)

 


Ja, eens, maar hoop doet leven enzo :D Plus, gezien het tijdstip gisteravond dat ik het oppakte maakt het voor verzendmoment van nieuwe spullen ook niet meer uit of ik dat dan op dat moment doe of de volgende ochtend pas.

Ik ga er ook vanuit dat de refresh niet geholpen heeft en heb zojuist een ontvangerwissel ingeschoten, @wzl. Nieuwe ontvanger wordt zaterdag bezorgd op het servicepunt in de Gamma in Wormerveer. Je krijgt een sms ter bevestiging, en morgen nog een als het pakje bezorgd is. Lever dan de oude ontvanger plus stroomkabel daar in, dan krijg je de nieuwe spullen mee. En, zoals Noordzee al aangeeft, afstandsbediening en antenne niet inleveren :)

 

 


Top!!!