Skip to main content

Ik heb sinds een tijdje schokkend beeld. Er is 100% signaal ontvangst. Heb alle stekkers erin en eruit gedaan. Zenders opnieuw geïnstalleerd. Niks hiervan helpt... 

Hoi @ClaudiavW ,

Dan wordt het tijd voor een reset van jouw ontvanger: 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Zet de ontvanger en de antenne niet direct bij een ander elektrisch apparaat. Dus verplaats evt. een modem, DAB-radio of LED-lamp een stukje. 

4/ Of verplaats de antenne een stukje of verander de richting van de antenne. 


Check dit topic van een jaar geleden. Kan je proberen de antenne te verplaatsen.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/goed-signaal-slecht-beeld-457998


Helaas... 

Heb de antenne verplaatst, dit keer naar buiten, hoog opgehangen. 100% signaal ontvangst maar nog steeds schokkend beeld (voorheen altijd goed beeld gehad) 

En heb bij de fabriekinstellingen de zenders opnieuw geïnstalleerd. 

 


Voor de zekerheid de kabel die met je tv is verbonden losgemaakt en op een andere aansluiting weer aangesloten?


Helaas... 

Heb de antenne verplaatst, dit keer naar buiten, hoog opgehangen. 100% signaal ontvangst maar nog steeds schokkend beeld (voorheen altijd goed beeld gehad) 

En heb bij de fabriekinstellingen de zenders opnieuw geïnstalleerd. 

 

@ClaudiavW

Het lijkt erop dat jouw ontvanger zijn beste tijd gehad heeft. Ik adviseer een omruil van de ontvanger. 
 

Een moderator wil daar vast wel bij helpen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en je klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.
 


Ik heb de kabel die verbonden is met de tv ook nog geprobeerd. Is niet gelukt. 

 

Het forum formulier is ingevuld. 

Alvast bedankt voor het meedenken.


Prima @ClaudiavW ,

Er komt hier vanzelf een moderator langs. Dat kan enkele dagen duren. 


@ClaudiavW Welkom hier op ons KPN Forum! @Jeroen Ruiter  en @Noordzee, dankjulliewel voor het snelle achterhalen van het probleem. Zo te horen is de antenne nog prima in orde.  Ik heb ook nog even gekeken wat het kan zijn. Er zijn geen storingen of problemen op dit moment dus zal ik je voorzien van een andere ontvanger. Ik zie twee CAS-IDs in het systeem staan. Wat is het CAS-ID van het kastje dat niet meer goed werkt? Dit nummer vind je onderop. Je mag dit nummer toevoegen aan je profiel.


@Lisa ik heb cas-id toegevoegd op profiel. 

Hopelijk is het hiermee opgelost.

Bedankt alvast.


Dat gaat goed komen! 

 


@ClaudiavW Bedankt! Het is hiermee inderdaad opgelost. Er is een nieuw kastje naar je onderweg. Het wordt een omruilafspraak. De details worden nog naar je toegestuurd via de e-mail. Je ontvangt deze mail vandaag of uiterlijk morgen. 
Je mag de afstandsbediening én antenne houden. Alleen het kastje met de voedingsadapter hoeft terug. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen?


@ClaudiavW 

Hoe werkt de nieuwe ontvanger? Heb je nu goed beeld? 

Doe anders deze procedure nog even: 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Zet de ontvanger en de antenne niet direct bij een ander elektrisch apparaat. Dus verplaats evt. een modem, DAB-radio of LED-lamp een stukje. 

4/ Of verplaats de antenne een stukje of verander de richting van de antenne. 


@Noordzee , ik heb nog geen nieuwe ontvanger ontvangen. Heb ook nog geen mail gehad. 

Ik denk dat het heel druk is??


Wat raar, maar @Lisa kom hier vanzelf weer terug. Zij kan in de administratie van KPN kijken. 


@ClaudiavW Heb je geen e-mail ontvangen met de bevestiging over de levering? het kastje zou namelijk naar een PostNL punt gestuurd zijn bij jou in de buurt. 
Ik heb er nu voor gekozen een kastje te sturen naar de Albert Heijn in Nuland (Kerkstraat 😎

Mocht je geen bevestiging ontvangen via de e-mail. Maandag 11 mei om 14.30 uur ligt het kastje voor je klaar. Je mag het oude (kapotte) kastje meenemen ZONDER de antenne. 


@Lisa ik heb vanmiddag een sms ontvangen dat ik maandag het kastje kan omruilen. Ik had inderdaad eerder nog geen mail ontvangen. 

Het  gaat goedgekomen. 

Fijn weekend 


@ClaudiavW Goed om te horen dat je nu wél een bevestiging hebt ontvangen. Ik heb de vorige bestelling waarschijnlijk niet helemaal goed afgerond beng ik bang. Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen! 


@Lisa ik heb vanmiddag een sms ontvangen dat ik maandag het kastje kan omruilen. Ik had inderdaad eerder nog geen mail ontvangen. 

Het  gaat goedgekomen. 

Fijn weekend 

 

@ClaudiavW

Hoe werkt de nieuwe ontvanger? Heb je nu goed beeld? 

Doe anders deze procedure nog even: 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Zet de ontvanger en de antenne niet direct bij een ander elektrisch apparaat. Dus verplaats evt. een modem, DAB-radio of LED-lamp een stukje. 

4/ Of verplaats de antenne een stukje of verander de richting van de antenne. 

 


Goedemorgen, 

Geïnstalleerd en zelfs de procedure nog een keer doorgelopen maar helaas. 

Nu stoort het op alle zenders, dus ook op ned 1, 2 en 3. 


Dan wil ik de focus nu toch verleggen naar de antenne: 

Heb jij deze antenne in gebruik of een ouder type? : 

 


Hoi, 

Het is inderdaad deze antenne. 


Staat de antenne op een goed hoge plek? Maak je al gebruik van de buitenmontageset? (zie foto) Want daarmee (er zit ook een kabel bij van 10 meter lang) kun je de antenne wat hoger zetten.  


Excuses, ik heb het laatste berichtje gemist. 

Ik heb geen buitenmontageset. 

Heb wel geprobeerd om met de binnenkabel zover mogelijk en hoog mogelijk naar buiten te gaan. 

Lijkt wel wat te werken, alleen is deze binnenkant net wat te kort


@ClaudiavW 

Je hebt duidelijk de buitenmontageset nodig, daar zit oa een goede 10 meter lange kabel bij. Je kunt deze set hier bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Als @Lisa een goede bui heeft ( en dat heeft ze bijna altijd😜), dan heb je kans dat de kosten daarvoor vergoed worden. 


@Noordzee Slijmbal!:stuck_out_tongue_closed_eyes:@ClaudiavW Ik heb het voor je in orde gemaakt. Check je sms-berichten of de e-mail, want als het goed is heb je een bevestiging ontvangen van de levering. 


Reageer