Skip to main content

Ik heb sinds een tijdje schokkend beeld. Er is 100% signaal ontvangst. Heb alle stekkers erin en eruit gedaan. Zenders opnieuw geïnstalleerd. Niks hiervan helpt... 

Haha, geweldig! 

Dank je wel alvast. Heb inderdaad sms ontvangen en ik zal laten weten als ik het heb geïnstalleerd. 

Fijn weekend.


@ClaudiavW

Je hebt duidelijk de buitenmontageset nodig, daar zit oa een goede 10 meter lange kabel bij. Je kunt deze set hier bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?nextchapterfeed
Als @Lisa een goede bui heeft ( en dat heeft ze bijna altijd😜), dan heb je kans dat de kosten daarvoor vergoed worden. 

@ClaudiavW 

Heb je de buitenmontageset inmiddels geïnstalleerd?

Heb je nu goede ontvangst? 

Eventueel na het uitvoeren van onderstaande procedure….

 

 

 

@ClaudiavW

Hoe werkt de nieuwe ontvanger? Heb je nu goed beeld? 

Doe anders deze procedure nog even: 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

3/ Zet de ontvanger en de antenne niet direct bij een ander elektrisch apparaat. Dus verplaats evt. een modem, DAB-radio of LED-lamp een stukje. 

4/ Of verplaats de antenne een stukje of verander de richting van de antenne. 

 

 

 


We hebben weer beeld. 

We zoeken dagelijks nog naar de juiste positie buiten om nog minder schokkende beelden te hebben. 

Soms gaat het goed en soms begint het opeens weer. 

We raken er aan gewend


Fijn dat het metde buitenantenne wat beter werkt!👍


@ClaudiavW Goed om te horen dat het iets beter is inderdaad. Ik had natuurlijk graag gezien dat je niet meer hoefde te prutsen, maar goed. Dat is helaas niet gelukt. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaan lopen, dan weet je ons in ieder geval weer te vinden!


Heb je nu na al deze antenne aanpassingen normaal gesproken nog steeds 100% ontvangst en valt de ontvangst dan tijdelijk terug naar 0% dan heb je last van externe storingen. Dat kan variëren van een buitenthermometer of slimme lamp die elke paar minuten een signaal doorstuurt tot een langsrijdende auto, vrachtwagen of brommer.

Er zijn 2 types ontvangers, de zxv7200 en de Rebox. De  zxv7200 kan slechter tegen deze externe storingen. Ik had last van langsrijdende voertuigen (woon in een buitengebied) en sinds mijn zxv7200 zijn omgeruild naar een Rebox werkt alles zonder enig probleem. Alleen is het blijkbaar lastig voor een moderator om het type ontvanger te specificeren tijdens een omruilactie. Het is jammer dat KPN deze omruilactie nu niet aan je voorstelt om een toch tevreden klant te krijgen. Tenzij je dat nu toch wel bent.


Reageer