Skip to main content
Beantwoord

Digitenne signaal is slecht in Ouddorp

  • 31 July 2024
  • 25 reacties
  • 157 keer bekeken

veel problemmen met digitenne in ouddorp nederlandse kanalen bijna niet te ontvangen

begin van de week honderd procent  daarna werd het steeds slechter fabrieks instelingen gedaan 

daarna nog maar 6 zenders over 

singaal sterkte komt niet boven de 58 procent uit elk jaar gaat de kwal;iteit achteruit

heb een zxv 7200 en een funke yagi buiten antene maar het word aleen maar slechter nederland 1 2 en 3 zijn helemaal niet te ontvangen zou mooi zijn als kpn in kpn mast in ouddorp een steun zender zou zetten voor digitenne  want dit werkt niet

 

Hallo @R dam ,

De ontvangst van Digitenne in Ouddorp is zeker niet ideaal. Nu is de plaatsing van de antenne wel heel belangrijk. En met name het uitrichten naar Rotterdam, Den Haag of Goes. Afhankelijk van de mogelijkheden bij jou.
 

Het zal inderdaad behelpen blijven. Een extra steunzender zou de oplossing zijn, maar is deze zomer niet te verwachten. Hopelijk volgend jaar? 
 

Je kunt de problemen verminderen (of oplossen) door te investeren in een betere ontvanger die gebruik maakt van de CI+-module. Via 0800-0402 kun je jouw ontvanger omruilen voor deze module, ook wel insteekkaart genoemd. 
 

Koop dan zelf deze ontvanger:

https://www.cardwriter.nl/apebox.html

We hebben hier op het forum diverse tevreden klanten gezien die met de Apebox ineens wel ongestoord naar Digitenne kunnen kijken. 
 

 


beste noordzee vind dit wel een beetje de omgekeerde wereld moet weer geld investeren om een product van kpn werkend te krijge nadat ik dit al gedaan heb met een yagi buiten antene zou toch eigenlijk vinden dat dit eigelijk door kpn gedaan zou moeten worden 

Als nieuwe abonee is het wel mogenlijk om een tv te krijgen bij een nieuw abonoment 

maar een bestaand systeem beter te laten werken of betere rand aparatuur is niet mogenlijk 

De oude digitenne had hier geen last van toen werkte het

 


Ik snap jou @R dam en ik zou het graag anders zien. Ook ik woon in een gebied waar matige ontvangst is van Digitenne. En heb daarom ook zelf geïnvesteerd in betere ontvangers. 


eigenlijk kom het er gewoon op neer dat kpn goekope ontvangers levert en de problemmen bij de klant neerlegt voor een slechte dekings graad van hun net werk jammer genoeg

Tegen de tijd dat ik dit allemaal geregeld heb zijn de olimpiese spelen alweer voorbij en mijn vakantie ook jammer genoeg

 


 

Tegen de tijd dat ik dit allemaal geregeld heb zijn de olimpiese spelen alweer voorbij en mijn vakantie ook jammer genoeg

 

Die Apebox kun je binnen twee dagen in huis hebben. Dan kun je direct al naar de NPO-zenders kijken.
En het onwisselen van ontvanger naar CI+-module is ook snel geregeld. 
 

Het is nu woensdag, uiterlijk zaterdag zou je alles ontvangen kunnen hebben. 


Kijk eens of je tv een dvb-T2 tuner heeft.

Als dat zo is, sluit dan de antenne aan op de TV, zet de 5Volt voedingsspanning aan via het TV menu en zoek zenders op kanaal 21.

Mogelijk dat je zo wel de NPO zenders onvangt.


Kijk eens of je tv een dvb-T2 tuner heeft.

Als dat zo is, sluit dan de antenne aan op de TV, zet de 5Volt voedingsspanning aan via het TV menu en zoek zenders op kanaal 21.

Mogelijk dat je zo wel de NPO zenders onvangt.

Leuk idee! Helaas hebben de meeste TV’s geen optie voor die 5V-spanning in het menu. Dan heb je een power-inserter nodig. Die wordt bij het CI+-module meegeleverd. 


Dat tv’s geen mogelijkheid hebben voor de 5 Volt daar kan je wel eens gelijk in hebben @Noordzee 

Ik kijk Digitenne via twee Zgemma ontvangers. Die zijn aangesloten op een ‘ouderwetse’ harkantenne. Dan heb je die 5 Volt niet nodig.


heb niet zo een tuner op de tv en ook geen mogenlijk heid voor een insteek kaart

 

 


digitenne is eigenlijk verplicht een landelijk dekkend netwerk te leveren we kunnen echter wel constateren dat dit met aperatuur van kpn niet lukt

 


heb niet zo een tuner op de tv en ook geen mogenlijk heid voor een insteek kaart

Welke merk en type tv heb je dan? Bij de meeste tv’s zit er een CI+ Module in.


digitenne is eigenlijk verplicht een landelijk dekkend netwerk te leveren we kunnen echter wel constateren dat dit met aperatuur van kpn niet lukt

De zenders die geplaatst worden wordt niet beslist door KPN alleen, daar spelen meer dingen in mee. O.a. de overheid moet die vergunningen verstrekken, dan kan er evt ook bezwaar gemaakt worden door omwonenden die evt niet zo’n digitenne-mast in de buurt willen hebben.

Regels plaatsing antennes ← Weet niet of dit ook voor Digitenne geldt, daar kan @Noordzee je beter op weg helpen.


digitenne is eigenlijk verplicht een landelijk dekkend netwerk te leveren we kunnen echter wel constateren dat dit met aperatuur van kpn niet lukt

De zenders die geplaatst worden wordt niet beslist door KPN alleen, daar spelen meer dingen in mee. O.a. de overheid moet die vergunningen verstrekken, dan kan er evt ook bezwaar gemaakt worden door omwonenden die evt niet zo’n digitenne-mast in de buurt willen hebben.

Regels plaatsing antennes ← Weet niet of dit ook voor Digitenne geldt, daar kan @Noordzee je beter op weg helpen.

Uiteraard, maar het is vooral wat KPN wil met Digitenne. In 2023 werd een hele reeks nieuwe zendmasten (met beperkt vermogen) in recreatiegebieden aangekondigd. Tot op heden zijn er slechts twee gerealiseerd. 


vind 95 euro voor zo een ape box wel veel geld voor nog een paar weekjes en zo nu en dan een weekend tv te kunnen kijken

en dan weet ik nog niet zeker of dit werkt hier

jammer genoeg

 


maar bedankt voor jullie tips alleen jammer dat kpn zelf schitert in afwezigheid zoals altijd kunnen ze niets voor je doen helaas

 


vind 95 euro voor zo een ape box wel veel geld voor nog een paar weekjes en zo nu en dan een weekend tv te kunnen kijken

en dan weet ik nog niet zeker of dit werkt hier

jammer genoeg

 

Tsja, dat kan natuurlijk.

Een alternatief is om een FTA-ontvanger te kopen. Daarmee ontvang je alleen de NPO-zenders en regionale zenders. Zo’n ontvanger kost zo’n 35 euro. 
https://www.cardwriter.nl/edision-nano-t265-dvb-t2c-h265-hevc.html

 

Dan kun je in ieder geval de Olympische Spelen zien! 

 


Ik lees hier over een yagi(“hark”) antenne.
Voor de zekerheid, staat die wel verticaal gepolariseerd opgesteld ?
De staafjes staan rechtop dan.
Zoals hier : https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Yagi4.JPG
Van/via deze pagina : https://nl.wikipedia.org/wiki/Yagi-antenne

NB : Ouddorp is een gekend probleem gebied, zoek maar eens op dit forum met “Ouddorp”.
En dan ligt het voor de hand ( ik schrijf dat wel vaker hier ) om over de camping te lopen op zoek naar DVB-T antennes om daar dan een ervaring deskundige  te treffen die het probleem al wel heeft opgelost. Het zou zo maar kunnen dat je op die manier iemand tegenkomt die je graag helpt.


hij staat ook vertikaal en hier is het probleem op de camping nog door niemand opgelost helaas

en zoals op het forum te lezen is is het een bekent probleem waarbij kpn er voor kiest er niets aan te veranderen 

 

 


vind 95 euro voor zo een ape box wel veel geld voor nog een paar weekjes en zo nu en dan een weekend tv te kunnen kijken

en dan weet ik nog niet zeker of dit werkt hier

jammer genoeg

 

Tsja, dat kan natuurlijk.

Een alternatief is om een FTA-ontvanger te kopen. Daarmee ontvang je alleen de NPO-zenders en regionale zenders. Zo’n ontvanger kost zo’n 35 euro. 
https://www.cardwriter.nl/edision-nano-t265-dvb-t2c-h265-hevc.html

 

Dan kun je in ieder geval de Olympische Spelen zien! 

 

@R dam 

Is dit wel een optie? 


heb een samsung model UE4D5000PWXXN kan ook dicitaal afstemmen maar moet een comon interface op dan maar kan niet echt vinden hoe het  werk en of het werkt

 


heb een samsung model UE4D5000PWXXN kan ook dicitaal afstemmen maar moet een comon interface op dan maar kan niet echt vinden hoe het  werk en of het werkt

 

Nee, die TV is te oud voor het CI+-module. 
 

Kun je antwoord geven op deze vraag? : 

vind 95 euro voor zo een ape box wel veel geld voor nog een paar weekjes en zo nu en dan een weekend tv te kunnen kijken

en dan weet ik nog niet zeker of dit werkt hier

jammer genoeg

 

Tsja, dat kan natuurlijk.

Een alternatief is om een FTA-ontvanger te kopen. Daarmee ontvang je alleen de NPO-zenders en regionale zenders. Zo’n ontvanger kost zo’n 35 euro. 
https://www.cardwriter.nl/edision-nano-t265-dvb-t2c-h265-hevc.html

 

Dan kun je in ieder geval de Olympische Spelen zien! 

 

@R dam

Is dit wel een optie? 

 

 


oke bedankt dat is wel jammer anders was ik voor 20 euro klaar geweest

d

heb een samsung model UE4D5000PWXXN kan ook dicitaal afstemmen maar moet een comon interface op dan maar kan niet echt vinden hoe het  werk en of het werkt

 

Nee, die TV is te oud voor het CI+-module. 
 

Kun je antwoord geven op deze vraag? : 

vind 95 euro voor zo een ape box wel veel geld voor nog een paar weekjes en zo nu en dan een weekend tv te kunnen kijken

en dan weet ik nog niet zeker of dit werkt hier

jammer genoeg

 

Tsja, dat kan natuurlijk.

Een alternatief is om een FTA-ontvanger te kopen. Daarmee ontvang je alleen de NPO-zenders en regionale zenders. Zo’n ontvanger kost zo’n 35 euro. 
https://www.cardwriter.nl/edision-nano-t265-dvb-t2c-h265-hevc.html

 

Dan kun je in ieder geval de Olympische Spelen zien! 

 

@R dam

Is dit wel een optie? 

 

 

oke bedankt  voor je snelle reaktie is wel jammer anders was ik voor 20 euro klaar geweest

 

 


Ik lees hier over een yagi(“hark”) antenne.
Voor de zekerheid, staat die wel verticaal gepolariseerd opgesteld ?
De staafjes staan rechtop dan.
Zoals hier : https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Yagi4.JPG
Van/via deze pagina : https://nl.wikipedia.org/wiki/Yagi-antenne

NB : Ouddorp is een gekend probleem gebied, zoek maar eens op dit forum met “Ouddorp”.
En dan ligt het voor de hand ( ik schrijf dat wel vaker hier ) om over de camping te lopen op zoek naar DVB-T antennes om daar dan een ervaring deskundige  te treffen die het probleem al wel heeft opgelost. Het zou zo maar kunnen dat je op die manier iemand tegenkomt die je graag helpt.

ja staat verticaal staan ze hier ook allemaal in de buurt


oke bedankt dat is wel jammer anders was ik voor 20 euro klaar geweest

d

heb een samsung model UE4D5000PWXXN kan ook dicitaal afstemmen maar moet een comon interface op dan maar kan niet echt vinden hoe het  werk en of het werkt

 

Nee, die TV is te oud voor het CI+-module. 
 

Kun je antwoord geven op deze vraag? : 

vind 95 euro voor zo een ape box wel veel geld voor nog een paar weekjes en zo nu en dan een weekend tv te kunnen kijken

en dan weet ik nog niet zeker of dit werkt hier

jammer genoeg

 

Tsja, dat kan natuurlijk.

Een alternatief is om een FTA-ontvanger te kopen. Daarmee ontvang je alleen de NPO-zenders en regionale zenders. Zo’n ontvanger kost zo’n 35 euro. 
https://www.cardwriter.nl/edision-nano-t265-dvb-t2c-h265-hevc.html

 

Dan kun je in ieder geval de Olympische Spelen zien! 

 

@R dam

Is dit wel een optie? 

 

 

oke bedankt  voor je snelle reaktie is wel jammer anders was ik voor 20 euro klaar geweest

 

 

Maar 35 euro is toch ook niet te veel als je naar de Olympische Spelen wilt kijken? 

 


Beste @R dam, goed dat je je vraag hier stelt! Eerst even wat informatie over onze community. Deze is er speciaal zodat klanten elkaar kunnen helpen bij vragen. Mocht het nodig zijn dat KPN reageert, dan zijn we er zeker. In dit geval zie ik dat je uitstekend geadviseerd wordt door onze communityleden. Helaas is het inderdaad mogelijk dat Digitenne op een bepaalde plek niet optimaal is. In dat geval zijn er mogelijkheden om ervoor te zorgen dat het wel/beter gaat werken. Het is inderdaad aan jou de keuze of je dit wilt of niet. Ik hoop dat je iets kunt met de tips die hierboven worden gegeven!


Reageer