Skip to main content

Waar ik de antenne ook plaats sterk netjes alles af op 100%signaal en nog Hapert het beeld en valt terug naar 60% voor een paar seconden en dan gewoon weer volop signaal kan geen één kanaal zonder haperingen kijken erger me nu al kapot en camping seizoen is net begonnen locatie Ommerland te Ommen (besthmen) Overijssel. 

Hallo @Erwin.vantongeren ,

Wil je het volgende eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En nog een paar vragen : 

1/ Wat voor antenne heb je nu in gebruik? 

2/ Staat de antenne binnen of buiten?  


Hallo @Erwin.vantongeren ,

Wil je het volgende eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En nog een paar vragen : 

1/ Wat voor antenne heb je nu in gebruik? 

2/ Staat de antenne binnen of buiten?  

Ik ga morgen deze stappen even proberen en kom er dan op terug


Hallo @Erwin.vantongeren ,

Wil je het volgende eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En nog een paar vragen : 

1/ Wat voor antenne heb je nu in gebruik? 

​​​​​​volgens mij heb ik de KPN Funke v5 antenne

2/ Staat de antenne binnen of buiten?  

Heb zowel binnen als buiten de antenne gehad geen verschil

 

Heb voor de rest alle stappen nog eens gedaan maar resultaat is het zelfde heb antenne op diverse hoogtes geprobeerd tot ongeveer  een meter boven de caravan maar gewoon het zelfde volop signaal 100% en onder het kijken valt die steeds ff weg en weer op 100% ook op diverse plekken op het veld geprobeerd maar overal het zelfde probleem


OK @Erwin.vantongeren ,

Ik weet voldoende. Op jouw locatie kun je prima ontvangst krijgen en dat blijkt ook wel uit die 100% ontvangststerkte. 

Het probleem zit in jouw ontvanger. Vrijwel zeker heb jij een ZTE ZXV7200 in gebruik. Het komt geregeld voor dat die ontvangers niet goed overweg kunnen met lokale storingsbronnen. 

 

Mijn advies is om jouw ZTE ZXV7200 bij KPN (via telefoonnummer 0800-0402) om te ruilen voor een CI+-cam. Deze cam werkt beter dan jouw huidige ontvanger.

Op deze website kun je checken of jouw TV geschikt is voor een CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

 

 

Heb je geen geschikte TV? Dan treedt plan B in werking. Ook met het gebruik van de CI+-cam. Dan kun je jouw ontvangst verbeteren door daarnaast zelf een betere ontvanger te kopen. Ik heb zelf deze ontvanger gekocht en daarin werkt de CI+-cam prima: 

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY

Het is een investering, maar dan heb je wel een prima ontvangst. Geen last van storingen meer! 


Hi @Erwin.vantongeren, zo te zien ben je al perfect geholpen door @Noordzee :) Hij weet ontzettend veel van Digitenne. Ben je er met zijn tips en advies uit gekomen? We horen het graag van je.


Ben hier alsnog ff aan het stoeien geweest heb een andere coax kabel gebruikt wat langer dan de standaard kabeltje en de antenne op een hele andere plek en wat hoger geplaatst wat nu wel kon en gelukkig voor het eerst gisteravond een film kunnen kijken zonder storing.

Dit topic mag dus dicht thnxx voor alle tips en info ben er toch mee geholpen 


Mooi zo. Fijn dat het verplaatsen van de antenne heeft geholpen. 👍


Ben hier alsnog ff aan het stoeien geweest heb een andere coax kabel gebruikt wat langer dan de standaard kabeltje en de antenne op een hele andere plek en wat hoger geplaatst wat nu wel kon en gelukkig voor het eerst gisteravond een film kunnen kijken zonder storing.

Dit topic mag dus dicht thnxx voor alle tips en info ben er toch mee geholpen 

Fijn om te horen en top dat je het ons laat weten! Mogelijk zijn andere forumbezoekers er ook mee geholpen :)