Skip to main content

Hallo, sinds vorige week donderdag heb ik bij de kanalen nl1, 2, 3 en rtvnoord dat het beeld regelmatig vastloopt, wegvalt enz. Bij alle andere zenders heb ik dat probleem niet. Heb al aan alle stekkertjes gezeten. De ontvanger staat al ruim een jaar op dezelfde plek in de vensterbank. Dit is heeeeeeel vervelend want dan mis ik dus zinnen, enz. En het kijkt niet lekker, dus dan kijk ik maar niet (maar ik betaal er wel voor!)

misschien eens een keer opnieuw instellen en opnieuw naar zenders laten zoeken: https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/instellingen/terugzetten-fabrieksinstellingen/1

 


Beste @svdv, wat jammer om te lezen! Hoe staat het er nu voor? Heb je de zenders opnieuw gezocht? Welke antenne heb jij? Als je geen V5 hebt, dan stuur ik je die graag. Wil je in dat geval je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, klantnummer(s) en CAS ID? Laat even weten dat je dat gedaan hebt, dan help ik je ermee.


Hallo @svdv ,

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.


Hallo Marcia, ik heb zo goed als zeker de nieuwste antenne als ik de plaatjes zie. Is 2 a 3 jaar oud. Heb fabrieksinstellingen gedaan, maar heeft niet geholpen. Ik zet elke dag de stroom overal af als ik geen tv meer kijk. 


@svdv 

Heb je een mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? Daar is eventueel een buitenmontageset voor beschikbaar. 


Nee, ik woon in een bovenwoning. En ik woon hier al 2 jaar, dus waarom stoort het nu ineens dan? Antenne staat ook al die tijd op dezelfde plek.


Probeer de richting van de antenne eens wat te draaien als de ontvanger aanstaat op NPO1. Maak dan gebruik van de signaalmeter uit het menu.  

Voor de zekerheid : Dit is de nieuwste antenne. 

 

 


Nee, ik woon in een bovenwoning. En ik woon hier al 2 jaar, dus waarom stoort het nu ineens dan? Antenne staat ook al die tijd op dezelfde plek.

De reden van het plotselinge storen zou ook een externe storingsbron kunnen zijn. Denk aan een modem, LED-lamp, DAB+-radio of zelfs een buitenantenne. Misschien wel afkomstig van de onderburen? Wie zal het zeggen? 

Tijd om wat te experimenteren met de plaats van de antenne en wellicht de richting van de antenne. 

Laat je weten of dat wellicht nog wat helpt?


Het is wel opvallend dat de laatste tijd mensen klagen over alleen de FTA zenders die storen zonder reden. Is er wat aan de hand bij KPN?


Nee, ik woon in een bovenwoning. En ik woon hier al 2 jaar, dus waarom stoort het nu ineens dan? Antenne staat ook al die tijd op dezelfde plek.

De reden van het plotselinge storen zou ook een externe storingsbron kunnen zijn. Denk aan een modem, LED-lamp, DAB+-radio of zelfs een buitenantenne. Misschien wel afkomstig van de onderburen? Wie zal het zeggen? 

Tijd om wat te experimenteren met de plaats van de antenne en wellicht de richting van de antenne. 

Laat je weten of dat wellicht nog wat helpt?

@svdv 

Heeft het verplaatsen en mogelijk draaien van jouw antenne nog voor verbetering gezorgd? 


Nou, zomaar ineens sinds vrijdag doet het weer prima zonder storing. Heb niks gedaan. Hopen dat het zo blijft! Bedankt voor alle reacties.


Helaas is het probleem sinds ongeveer een week weer terug. Dezelfde zenders. Zucht… Als het zo doorgaat overweeg ik over te stappen naar een andere aanbieder.


De antenne een beetje draaien en/of verplaatsen helpt niet ?

Waar woon je ongeveer ? Dat vraag ik omdat NPO + rtvnoord maar door 1 mast wordt uitgezonden, groningen stad.

De overige worden door 3 masten uitgezonden, Leeuwarden en Hoogersmilde. Dat zou kunnen verklaren waarom die het wel goed doen.

Je zou met uitgebreid zoeken wel de NPO van de andere masten kunnen vinden, maar rtvnoord niet, euhh, nee, herstel.

De masten van Leeuwarden en Groningen zijn helemaal gelijk, Hoogersmilde niet.

Hoe dan ook, het kan er iets mee te maken hebben, maar een verklaring is nog geen oplossing :->


Nee, antenne heb ik al verplaatst naar het midden en naar de andere kant van het kozijn. Helpt niet. Maar maakt niet uit, want opeens doet de afstandbediening het ook niet meer. Kon nog net van kanaal veranderen en nu doet hij helemaal niks meer. Ook niet met nieuwe batterijen. Dus geen tv kijken vandaag! Aaaarrrrggghhhh.


Ai, dat is vervelend.

De afstandbediening kun je enigszins testen door met een digitale camera te kijken of het zend-ledje knippert, dat zegt niet alles maar toch.

Ik heb juist een digitenne ontvanger als reserve voor als de kabel uitvalt,

Als dit je enige ontvangst mogelijkheid is dan zou ik in zo’n geval een ontvanger en bij kopen, voor de vrije zenders ( FTA, dus NPO + regionaal ) dan heb je altijd iets., maar ja, daar heb je nu momenteel niets aan.


@svdv 

Ook zonder afstandsbediening kun je zappen. 

 

 

 

 

 

b2ae9745-c17d-4fe1-96e7-4ef528e7214d.png

De voorkant van de ontvanger. Het display geeft zendernummers weer. De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.

 


Goede toevoeging, had ik ook al bedacht maar ik wou even zeker weten of deze ontvanger knopjes heeft.

Verder, je woont niet ver van de groningen mast in (bij) stad ? Vergeet m’n eerdere verhaal over die andere zendmasten dan.

De zendmast staat aan de zuid-oost kant, tussen de spoorlijnen, kun je niet missen (ik niet, anderen wel :->)


De afstandsbediening doet het ineens nu wel weer. Had hem gewoon in de kast gelegd. Het zal hier wel spoken ofzo...;-)

Ik woon in De Hoogte al 2 jaar.


Hallo @svdv ,

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.

@svdv

De Hoogte ligt in de stad Groningen, dus dan moet de ontvangst van de mast uit Euvelgunne geen probleem zijn. 
 

Wat wel kan spelen is een externe storingsbron. Zet jouw ontvanger en antenne niet te dicht bij bv een modem, LED-lamp of DAB-radio. Is gewoon een kwestie van wat uitproberen. 


Iemand ervaring met Ziggo kabel tv?

 

Zoals ik al eerder zei doe ik altijd de stroom eraf als ik naar bed ga. Het is 2 jaar goed gegaan, dan ligt het volgens mij toch echt aan KPN (die nu ineens geen reacties geeft...)


Iemand ervaring met Ziggo kabel tv?

 

Zoals ik al eerder zei doe ik altijd de stroom eraf als ik naar bed ga. Het is 2 jaar goed gegaan, dan ligt het volgens mij toch echt aan KPN (die nu ineens geen reacties geeft...)

@Marcia_ van KPN gaat heus nog wel reageren. 
Maar het zou ook wel fijn zijn als je aangeeft wat je gedaan hebt met mijn advies. 

Probeer eens het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even volledig van de stroom af. 

2/ Zet de ontvanger en jouw TV dan weer aan. 

3/ Zet de antenne op een zo hoog mogelijke plek.

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. 

5/ Geef een nieuwe opdracht zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai dan de richting van jouw antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu van jouw ontvanger.


Sorry voor de late reactie! Ik weet eigenlijk niet zo goed wat we nog kunnen doen als dit allemaal geen soelaas biedt. Ik kan de ontvanger eens omruilen om te kijken of dat de oplossing is, zou je dat willen, @svdv?


Graag Marcia. Ik heb fabrieksinstellingen en uitgebreid zoeken gedaan. Heeft niet geholpen. Staat niet in de buurt van een stoorzender. Hoger kan niet, want daar is gewoon raam/glas. Op de kast, maar dan een anderhalve meter ofzo van het raam en gordijn ervoor kan ook niet. 


Gelukkig kan ik wel tv kijken via de laptop, nl1, 2, 3 en noord. Maar is niet heel prettig.


Doe ik dat. Alle informatie vind je in het privébericht dat je van me krijgt. Laat je nog even weten hoe het met de nieuwe ontvanger gaat?