Skip to main content

Voor TV in de caravan heb ik van KPN de digitenne tv ontvangen ZXV7200 geinstalleerd. 

Het heeft lange tijd geduurd voordat ik ontvangst kreeg op de camping. Uren bezig geweest.

In de caravan is geen signaal te ontvangen.  Heb antenne buiten op tafeltje geplaats en kreeg uiteindelijk signaal.  Op de camping zijn hoge bomen.  Ik kreeg van mensen hier op de camping te horen om dan een buitenantenne op mast te plaatsen. 

Of de huidige Antenne voor buiten geschikt is, d.w.z. tegen regen kan is uit geleverde handleiding niet op te maken.  Ik heb al verschillende keren met klantenservice KPN gebeld  die mij vertelde dat antenne ook voor buiten is en er een aansluitingsbeugel is om deze antenne op bijv mast te plaatsen. De klantendienst verbond mij door met de digitenne afdeling KPN.  Daar werd mij verteld dit dit mogelijk is, maar dan zou ik doorverbonden worden met Techn. Dienst KPN.  Tot mijn grote ontsteltenis wordt ik daarna steeds doorvebonden met klantenservice XS4ALL. Daar ben ik tot tevredenheid al vele jaren. Klantenservice daar vermeld mij dat zij niet gaan over Digitenne.  Daar is notitie van gemaakt en werd daarna weer doorverbonden met KPN afd digitenne. Die zou mij doorerbinden met Tech.Dienst voor levering. En weer gaat het mis. Krijg ik weer klantenservice XS4ALL. Teneinde raad heeft een medewerker getracht of hij die kon bestellen en is daarvoor op internet gaan kijken. Maar of ze nu de juiste buitenantenne met beugel hebben gevonden was onzeker.  Kortom de service van KPN schiet schromelijk tekort. 

Waar kan ik goede buitenantenne bevestigingsbeugel kopen die geschikt is voor ZXV7200.  

Of is het verstandiger een andere buitenantennen gebruiken voor digitenne ontvangst?

Wordt apparatuur door KPN gratis geleverd of moet daar weer extra voor betaald worden?

Wie helpt mij uit de brand. 

Hoi @Gustav Ickelsh ,

Hopelijk kan ik je uit de brand helpen:)

Heb je de V5 of V6 antenne?

v5
v6

 


Hallo @Gustav Ickelsh ,

De huidige antenne, de Funke V6, kun je ook buiten plaatsen.

Ook de vorige antenne, de Funke V5. kun je buiten plaatsen.

 

Via deze link kun je de beugel bestellen waarmee je de Funke V6 buiten ergens een plekje kunt geven :

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/?pos=255

Via deze link kun je de beugel bestellen waarmee de oudere Funke V5 buiten kunt monteren: 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

 

Bij de Funke V5 krijg je ook een goede kwaliteit kabel van 10 meter lang inclusief de pluggen.

Deze kabel heb je eigenlijk ook bij de Funke V6 nodig. Ik heb bij een moderator al een verzoek lopen om die kabel ook bij de beugel voor de V6 te leveren. Zolang dat niet geregeld is, adviseer ik klanten om ook de buitenmontageset voor de Funke V5 te bestellen. Want die kabel is echt handig! 


Ik heb digitenne tv ontvanger ZXV7200. Deze heb ik sinds 3 weken Als ik op de beschrijving kijk lijkt deze het meeste op v5. In de  KPN winkel in Ede, waar ik prima ben geholpen, heb ik al een montageset gekocht met kabel van 10m. Maar het probleem blijft. Het signaal van NPO 1,2 en 3 werkt niet. Af en toe beeld, maar staat meer stil dan beweegt. Dat is niet de bedoeling. Wel ontvangen ik RTL4,RTL5 en SBS wel goed.  Hoe kan dat?

Is de Funke V6 een beter alternatief voor gebruik op de camping?.  Moet ik die dan weer apart kopen? Of kan die met de V5 worden omgewisseld?

Gaarne uw reactie.


Ik heb digitenne tv ontvanger ZXV7200. Deze heb ik sinds 3 weken Als ik op de beschrijving kijk lijkt deze het meeste op v5. In de  KPN winkel in Ede, waar ik prima ben geholpen, heb ik al een montageset gekocht met kabel van 10m. Maar het probleem blijft. Het signaal van NPO 1,2 en 3 werkt niet. Af en toe beeld, maar staat meer stil dan beweegt. Dat is niet de bedoeling. Wel ontvangen ik RTL4,RTL5 en SBS wel goed.  Hoe kan dat?

Is de Funke V6 een beter alternatief voor gebruik op de camping?.  Moet ik die dan weer apart kopen? Of kan die met de V5 worden omgewisseld?

Gaarne uw reactie.

De One For All V6 ontvangt niet echt beter dan de V5.Je zou wel even de ontvanger kunnen resetten:

  1. ZXV7200 ontvanger: Druk 5 seconden op de menu-knop van je tv-ontvanger. Laat deze dan los en druk dan meteen op de dOK] knop.
    RBX2800 ontvanger: Druk 5 seconden de menu-knop en de dOK] knop tegelijk in.
  2. Na de reset kom je automatisch bij de Antenne wizard uit. Ga naar 'Start zoeken' en druk op oOK].
  3. Kies je regio en druk op oOK]. Let op: Soms werkt het signaal van een aangrenzende regio beter. Kies dan een aangrenzende regio.
  4. In beeld verschijnt de melding dat het zoeken is voltooid. Druk op oOK]. De installatie is voltooid
  5. Je kunt nu weer tv-kijken en radio luisteren.

De resolutie zou je ook ter test op 720p kunnen zetten in de ontvanger.


Ik heb alles gedaan wat u mij heeft geadviseerd.

Tijdens het zoeken naar de zenders wisselt de kwaliteit van ontvangst, springt ene moment op 40%, even daarna 72%, dan weer terug naar 42% en dan even heel kort 100% en dan weer 0%. Het heeft lang geduurd voor alle zenders opnieuw zijn geinstalleerd.  Ik krijg dan melding voltooid.

Ik sta op camping in Zuidginkel in Ede en heb afgestemd op Gelderland. Ook de resolutie op 720p gezet.  Maar er treedt geen enkele verbetering op.

Hoe verklaart u dat ik wel RTL4, RTL5 en SBS wel goed ontvangen maar NPO1, 2 en 3 niet.

Het beeld op deze zenders is schokkerig, valt weg, komt weer of staat helemaal stil en krijg dan weer melding geen signaal.

Hoe  is dit probleem op te lossen?

Zijn er betere antennes?

met  vr. groet

G.H. Ickelsheimer


@Gustav Ickelsh de zenders van Digitenne wordt in groepen uitgezonden. Nederland 1, 2 en 3 zitten in een eigen groep. RTL4, 5 en SBS zit weer in een andere groep. Het kan zijn dat binnen de gevonden zenders specifiek die groep niet goed doorkomt. In de groep van Nederland 1 zit onder andere ook TV Gelderland en NPO radio 1. Je kan het dus testen door te kijken of die zenders ook slecht doorkomen. Als dat zo is dan is die groep niet optimaal ingesteld. 

Je kan handmatig per groep zoeken. Om dit te doen ga je in het menu naar “Zenders zoeken” en via daar naar “Handmatig zoeken”. Iedere groep heeft een eigen RF Kanaal. Voor de omgeving van camping Zuidginkel selecteer je RF Kanaal 26 of RF kanaal 39. 

 


Er zijn wel betere antenne's maar ik weet niet of dat hierbij helpt. @Noordzee kan je daarmee denk ik beter adviseren.

Bij mij zijn de ideeen op helaas🤔


Hoi @Gustav Ickelsh ,

Ik heb even contact met Noordzee gehad en hij gaf dit aan:

Voor betere ontvangst zal een andere antenne niet helpen,

Maar een XORO ontvanger waar je een CI+ module in doet wel.

Zie dit topic; https://forum.kpn.com/digitenne-12/toekomstige-ontvangers-bij-digitenne-552698

Als je een tv hebt met ingebouwde DVB-t2 HEVC tuner, kan je daar ook de CI+ module in doen.Dan heb je de XORO niet nodig.