Skip to main content

 Voor een hoogbejaarde buurtbewoner probeer ik een nieuwe Sharp-tv met digitenne te installeren. Op verschillende manieren naar zenders gezocht; geeft steeds melding “GEEN SIGNAAL”, terwijl we toch Nederland 1, 2 en 3 zouden moeten kunnen krijgen. Van alles geprobeerd. Ook nog bij het scherm ANTENNE WIZARD terechtgekomen; die kan niet geactiveerd worden. Aansluiting Digitenne met TV is (via HDML) goed; want de Digitenne melding verschijnt op de tv. Weet iemand misschien hoe verder? Bij voorbaat dank.

Wat fijn dat je je buurman hiermee wilt helpen.

Zit er wel een actieve antenne (zoals bv deze) aan de tv met een antenne voeding?

Is er een abonnement op Digitenne of wordt alleen van het NPO aanbod gebruik gemaakt?


Hallo @Olivier K. ,

Je geeft aan : 

 Aansluiting Digitenne met TV is (via HDML) goed; want de Digitenne melding verschijnt op de tv. 

Dan lijkt het mij dat je losse ontvanger aansluit op je TV (bv een ZTE ZXV7200?) 

Is dat zo?

Zit de antenne dan aangesloten op de ontvanger? 

Ga in het menu van jouw ontvanger dan eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. En daarna zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

Welke lokatie zit je? 

Heb je de antenne zo hoog mogelijk geplaatst? 


Indien het inderdaad een losse ontvanger via HDMI is (scherp, @Noordzee !), dan de tv op HDMI laten staan. En de Digitenne afstandsbediening gebruiken om zenders te zoeken. Druk op menu → zenders zoeken. Uitgebreid zoeken werkt in mijn ervaring het handigst. Dus niet met de Sharp afstandsbediening.

Zorg dat de antenne op de ontvanger ZXV 7200 is aangesloten en bij voorkeur bij een raam staat. Dan zenders zoeken met deze afstandsbediening.

 


Hallo @Olivier K. ,

Je geeft aan : 

 Aansluiting Digitenne met TV is (via HDML) goed; want de Digitenne melding verschijnt op de tv. 

Dan lijkt het mij dat je losse ontvanger aansluit op je TV (bv een ZTE ZXV7200?) 

Is dat zo?

Zit de antenne dan aangesloten op de ontvanger? 

Ga in het menu van jouw ontvanger dan eerst eens terug naar de fabrieksinstellingen. En daarna zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken. 

Welke lokatie zit je? 

Heb je de antenne zo hoog mogelijk geplaatst? 

Is het nu gelukt via het menu van jouw ontvanger?  (Inderdaad. zoals @PeterG aangeeft, heb je daarvoor de speciale Digitenne-afstandbediening bij nodig…...)


Hoi @Olivier K. ,

Welk type TV is het?

Als die geschikt is voor de Digitenne CI+ module raad ik dat aan.Oudere mensen kunnen daar meestal beter mee omgaan dan met losse ontvangers.


Beste reageerders, ontzettend bedankt allemaal. Ik moet tot mijn schaamte bekennen dat ik een stupide fout heb gemaakt. Onbekend met Digitenne, en eerste instantie niet aanwezig bij mijn bejaarde buurman: de Digitenne-afstandsbediening! Ik ben aan de slag gegaan met de afstandsbediening van de tv 🙄 ! Inmiddels is de Digitenne-afstandsbediening gevonden en maandag gaan we een nieuwe poging doen, waar ik veel vetrouwen in heb, want eigenlijk het enige wat niet lukte was het starten van de Antenne Wizard, en dat mag nu geen probleem meer zijn. Nogmaals, heel hartelijk bedankt voor jullie tijd en antwoorden. Olivier. 


Graag geholpen 👍 (vergeet niet de antenneplug in de ontvanger te steken.)


Indien het inderdaad een losse ontvanger via HDMI is (scherp, @Noordzee !), dan de tv op HDMI laten staan. En de Digitenne afstandsbediening gebruiken om zenders te zoeken. Druk op menu → zenders zoeken. Uitgebreid zoeken werkt in mijn ervaring het handigst. Dus niet met de Sharp afstandsbediening.

Zorg dat de antenne op de ontvanger ZXV 7200 is aangesloten en bij voorkeur bij een raam staat. Dan zenders zoeken met deze afstandsbediening.

 

Inderdaad: “En de Digitenne afstandsbediening gebruiken om zenders te zoeken. “ Daar at mijn niet bijster intelligente fout! Hartelijk dank.