Skip to main content
Mijn vader is 85, dementerend en slechtziend. Thuis hadden we een TV met insteekkaart en dus een afstandsbediening. Dit werkte prima.

Mijn vader is nu naar een verzorgingshuis en TV kijken kan daar enkel via Digitenne.

Digitenne werkt helaas niet meer met een insteekkaart dus zit ik aan twee afstandbedieningen met alle gevolgen van dien.

Mijn vraag:


  1. Kan ik met de standaard digitenne afstandbediening ook automatisch de tv aanzetten.
  2. Is er een afstandsbediening die met een knop beide aperaten aanzet?
  3. Heeft iemand ervaring met de Seki afstandbediening of deze met een knop beide apperaten aan kan zetten?
Alvast dank voor jullie inzicht en meedenken.
Op de camping hebben wij de TV en de digitenne ontvanger aangesloten op een verdeeldoos met schakelaar. TV kijken: schakelaar indrukken en zowel de TV en de digitenne ontvanger gaan aan en geluid en zenderkeuze zijn dan te bedienen met alleen de digitenne AB of eventueel een compatibel senioren AB. Einde TV kijken schakelaar indrukken en beide toestellen gaan uit. Wellicht een oplossing?
Welkom op het forum, Henk! Ik kan me voorstellen dat je in deze situatie graag een enkele afstandsbediening wilt. Ik denk dat de oplossing die Casey plaatst dan waarschijnlijk de beste is. Welke, losse, seniorenafstandsbediening, je dan verder het beste zou kunnen gebruik durf ik niet te zeggen.