Beantwoord
Digitenne: vragen over ontvangst en antenne
Momenteel kijk ik naar de drie publieke omroepen via digitenne en de decoder/ontvanger zit in de TV. Hoewel ik in het zicht van de TV-toren woon heb ik geen geweldige ontvangst, rijdt er bv een brommer door de straat dan stoort dat enorm en zie ik enkel blokjes. Nu zou ik graag een volledig digitennepakket willen en hebben vraag ik me af of de ontvangst van zo'n pakket verbeterd. Een pakket via de kabel is geen alternatief omdat ik graag onafhankelijk van de plaats in NL wil kunnen kijken. Kortom hoe groot is de kans dat ik ongestoord TV kan kijken?
Beste antwoord door PeterG
De meterkast is, voor verkeer, dus niet zo'n goede plek. Maar als ie nergens anders kan (zo groot is ie toch niet?) zul je er mee moeten leven. Hij kan ook niet buiten, ofzo?
Voor NPO is dus binnenkort DVB-T2 HEVC ontvangst nodig. Als je een 4K tv hebt is er een kans dat je dat al kan krijgen. Dan hoef je niks te doen dan wachten op de omschakeling in je regio.
Anders zul je, ook voor NPO, echt een losse nieuwe settopbox of als je geen los kastje wil, een hele tv kopen.
TV's met alleen HD kunnen de nieuwe norm niet ontvangen.
En een antenne "strijkijzer" kan ik me niets bij voorstellen helaas. Wel de haaievin (lijkt ook wel op strijkijzer) maar die is actief.
Als alternatief voor NPO uit de lucht: Alle tv- en radiozenders van NPO zijn ook gratis via internet te krijgen. Met chromecast naar TV te casten. www.npostart.nl
Voor tv zijn dat zelfs meer kanalen dan via Digitenne.
Bekijk origineelVoor NPO is dus binnenkort DVB-T2 HEVC ontvangst nodig. Als je een 4K tv hebt is er een kans dat je dat al kan krijgen. Dan hoef je niks te doen dan wachten op de omschakeling in je regio.
Anders zul je, ook voor NPO, echt een losse nieuwe settopbox of als je geen los kastje wil, een hele tv kopen.
TV's met alleen HD kunnen de nieuwe norm niet ontvangen.
En een antenne "strijkijzer" kan ik me niets bij voorstellen helaas. Wel de haaievin (lijkt ook wel op strijkijzer) maar die is actief.
Als alternatief voor NPO uit de lucht: Alle tv- en radiozenders van NPO zijn ook gratis via internet te krijgen. Met chromecast naar TV te casten. www.npostart.nl
Voor tv zijn dat zelfs meer kanalen dan via Digitenne.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.