Ik heb sinds kort ook een nieuwe ontvanger van Digitenne ontvangen, maar het werkt niet goed. Ik krijg alleen NPO 1 t/m 3 goed en de andere zenders zijn slecht te ontvangen, blijven hangen of ik krijg een melding dat er geen digitenne ontvangst is.
zie bijgaande foto. Ik hoop dat dit snel verholpen is, want ik heb nooit problemen met de oude ontvanger gehad. Graag zie ik spoedig uw reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
JuliaS
Admin: berichten afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt
Groet, JuliaS
In Den Bosch zijn ze al over op het nieuwe Digitenne. In de stad staat een zendmast, dus normaliter zou je ontvangst moeten hebben.
Even een paar tips:
- Zet je antenne zo hoog mogelijk, als het even kan voor een raam.
- Nog beter is om de antenne buiten te plaatsen.
- Ga in het menu van je ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.
- Doe daarna een nieuwe zenderzoekopdracht via de optie uitgebreid zenderzoeken.
- Als je een melding krijgt over een software-update, dan die uitvoeren...
- Probeer de antenne is wat te draaien, in het menu staat een signaalmeter.
Ik heb alle stappen doorlopen en op dit moment lijkt het te werken. Ik wil jou, Noordzee, heel hartelijk danken voor je hulp!!
Groet, JuliaS
Na de nieuwe kasjes hebben we ook geen bereik meer   ze staan  maar te verstoffen nu   het probleem is dat ze hoog en stil moeten staan  best lastig op het water   een kleine beweging  en geen beeld meer  en je heb een lange mast op de dak  ik heb liever de oude kasjes terug   1000x beter Â
Â
De nieuwe is de kwaliteit extreem  in elkaar gezakt   van 100% naar 2 %     waardeloze vernieuwing van kpn Â
Hallo
Â
Mijn advies is om jouw ZTE ZXV7200 bij KPN (via telefoonnummer 0800-0402) om te ruilen voor een CI+-cam. Kan binnenkort op werkdagen tussen 8.00 en 20.00. Deze CI+-cam werkt beter dan jouw huidige ontvangers.
Op deze website kun je checken of jouw TV geschikt is voor een CI+-cam:
https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/
Â
Heb je geen geschikte TV? Dan treedt plan B in werking. Ook met het gebruik van de CI+-cam. Dan kun je jouw ontvangst verbeteren door daarnaast zelf een betere ontvanger te kopen. Ik heb zelf deze ontvanger gekocht en daarin werkt de CI+-cam prima:Â
https://www.amazon.de/Xoro-HRM-8761-CI-Receiver/dp/B07BBB48PY
Het is een investering, maar dan heb je wel een prima ontvangst.
Â
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.