Skip to main content
Vandaag kreeg ik een mail dat per 12 februari a.s. In mijn gebied DVB overgaat naar DVB t2.

Nu is mijn woonadres Nijmegen in een ander gebied dan mijn adres waar ik Digitenne gebruik n.l.

in Zuid Limburg. Wat moet ik nu gaan ondernemen ?
Hallo @Hubble1955 ,

Je hoeft waarschijnlijk niets te ondernemen, als je de ontvanger elders gebruikt.

De nieuwe ontvanger ondersteunt zowel het oude als het nieuwe systeem.
Hallo @Hubble1955 ,

Je hoeft waarschijnlijk niets te ondernemen, als je de ontvanger elders gebruikt.

De nieuwe ontvanger ondersteunt zowel het oude als het nieuwe systeem.




Jan, alleen heb ik nog geen nieuwe ontvanger, dus neem ik aan dat mijn oude het blijft doen?

ik bedoel nl dat wanneer men omschakelt voor Nijmegen en heb nog geen nieuwe ontvanger ik gewoon in

Limburg kan blijven kijken. Ofwel sluiten ze de kaart niet af?
Ik zou wel meteen omruilen. Nijmegen gaat inderdaad op 12 februari over, Limburg ergens in April. Dus dat is niet veel later.



Vanaf medio april doet jouw ontvanger het dus ook niet meer in Limburg.



Omruilen gaat via deze tool:

https://www.kpn.com/service/televisie/digitenne-omwisselen-b.htm
@noordzee Wel raar dat je om omruiling moet verzoeken, krijg je dat apparaat niet gewoon thuisgestuurd\?
Nee, je kan b.v. een afleverpunt kiezen. b.v. een winkel of een postagentschap. Als je het thuis laat bezorgen, wordt er geld in rekening gebracht.
Hallo @Hubble1955 Ik zie dat je al een prima uitleg van @Noordzee hebt gekregen. Gezien de wijzigingen in de uitzendtechniek is het dus nodig om de huidige ontvangers om te wisselen voor nieuwe exemplaren. Via de mail wordt je hierover geïnformeerd: pas als de omzetting naar de nieuwe techniek wordt doorgevoerd in jouw regio is het echt noodzakelijk om je apparatuur om te wisselen. Het topic waar ik naar verwees lees je daar ook meer over. Het is sowieso wel aan te raden om je apparatuur nu al om te wisselen: je beeldkwaliteit gaat er op vooruit want je gaat in HD kunnen kijken. Je kunt dus heel eenvoudig zelf regelen via de tool waar Noordzee al naar verwees.

Reageer