Gebruik nu al enige tijd de nieuwe ontvanger ZXV7200. Heb er nog best problemen mee.
De signaalsterkte wisselt vrij vaak tussen 100% en 0% met als gevolg dat beelden blijven staan of wegvallen.
Bij “zappen” bij sommige zenders eerst zo’n 5 seconden “Geen Digitenne signaal” en pas daarna beeld.
Naarmate de ontvanger langer (na zo’n 6 uur) aanstaat wordt deze steeds trager om uiteindelijk min of meer “vast te lopen”; na aan/uit weer hersteld.
Heb de suggesties op dit forum gehanteerd. Kabels gecontroleerd, etc..
Maar geen verbetering.
Wellicht toch ontvanger omruilen ?
Beantwoord
Digitennesignaal valt steeds weg
Beste antwoord door Marezaten
Heb buitenantenne geplaatst en gedurende enkele dagen getest.
Problemen lijken nu volledig verdwenen. Geen last meer van “wegvallen” van Digitenne-signaal.
Ook wanneer de ontvanger in een minder “gekoelde” positie is geplaatst (hoewel ik 43 graden aan de bovenkant van het kastje best een beetje hoog vind).
Ook het trager worden nadat de ontvanger enige tijd heeft aangestaan lijkt verdwenen (vermoedelijk lopen er bij de ontvanger bij het trachten op te vangen van de gevolgen van een slecht signaal enkele buffers vol).
Dus al met al een positieve afronding van dit, voor mij, toch wel boeiend traject.
Dank aan Eddy voor z’n bezoek en uitleg en aan Marina voor haar psychologische ondersteuning.
In het Belgisch Federale Parlement sluiten ze de beantwoording van vragen door de Regering steevast af met de melding: “Hiermee is het incident gesloten”.
Aldus.
Bekijk origineelProblemen lijken nu volledig verdwenen. Geen last meer van “wegvallen” van Digitenne-signaal.
Ook wanneer de ontvanger in een minder “gekoelde” positie is geplaatst (hoewel ik 43 graden aan de bovenkant van het kastje best een beetje hoog vind).
Ook het trager worden nadat de ontvanger enige tijd heeft aangestaan lijkt verdwenen (vermoedelijk lopen er bij de ontvanger bij het trachten op te vangen van de gevolgen van een slecht signaal enkele buffers vol).
Dus al met al een positieve afronding van dit, voor mij, toch wel boeiend traject.
Dank aan Eddy voor z’n bezoek en uitleg en aan Marina voor haar psychologische ondersteuning.
In het Belgisch Federale Parlement sluiten ze de beantwoording van vragen door de Regering steevast af met de melding: “Hiermee is het incident gesloten”.
Aldus.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.