Een week na het omruilen van de ontvanger kreeg ik vandaag, na kiezen van een commerciële zender, de melding ‘abonnement niet geactiveerd, ga naar kpn.com/digitenneactiveren’.
Hier staat dat wanneer je foutcode E017-0 krijgt, en wel de NPO-zenders kan ontvangen, maar niet de commerciële zenders, dat je dan de antenne anders moet plaatsen. Er staat echter niet bij wat je moet doen als je al 100% signaalsterkte hebt, nl.
De klantenservice bellen om je CAS-ID te laten activeren, wat dus blijkbaar vergeten is bij het opsturen van de ontvanger. Je moet dan inspreken wat je vraag/probleem is, ik zeg dus: ik heb een probleem met activeren Digitenne, en dan krijg je weer dat verhaal te horen dat je naar de probleemoplosser op de website moet gaan. Ze zeggen ook dat je de verbinding moet verbreken. Als je dat niet doet wordt je echter gewoon doorverbonden met een medewerker. Dit noem ik nou gewoon ordinair klantje afpoeieren. De medewerker heeft me verder prima geholpen, en alles werkt nu weer, maar dat hele klantenservice menu, zowel op internet als via de telefoon, deugt dus niet.
Kan de moderator dit eens doorgeven aan de verantwoordelijke afdeling, dat hier eens met een kritisch oog naar gekeken moet worden?