Skip to main content

Ik heb ook last van een wisselend signaal tussen de 0 en 100% zonder dat ik aan de zender zit, en in elk geval de laatste weken is dat weer vervelend.

Ook ben ik er mee eens dat ik veel minder problemen had met de oude Digitenne. Er waren jaren dat ik geen problemen had met de oude niet HD digitenne. 

 

PROBLEEM

Elke dag wil de REBOX ON30001TZAP zenders gaan zoeken met als afloop dat ik  vaak, maar neit altjid, veel slechter beeld heb. Gelukkig wil hij de volgende dag weer HD ZENDERUPDATE zoeken..en de dag daarna ook weer, Dus op een gegeven moment is het wel weer goed.

Maar kan dat HD ZENDERUPdate niet uitgezet worden ? Op een gegeven moment had ik 3 weken geen beeld...dus ik zit 4 minuten tegen een zwart scherm aan te kijken en elke keer de spanning of ik uberhaupt beeld terug krijg..en of ik nog iets overhoud van het vaak goede beeld kwaliteit die ik in elk geval had voordat De REbox bogon met scannen. 
Digitenne is geen schim meer van zijn verleden.

Zomaar even uit nieuwsgierigheid...Waarom gebruik je digitenne? Zijn er geen andere mogelijkheden?


Hi @h123And, wat irritant dat je hier elke dag mee moet worstelen :frowning2:  

Je bent eerder actief geweest op het forum met vragen over Digitenne en destijds heb je aangegeven dat je Digitenne had via Scarlet. Is dat nog steeds zo of heb je inmiddels Digitenne via KPN zelf?

Als dit nu via KPN zelf is, zou je dan de gegevens in je profiel aan willen passen zodat ik je abonnement er bij kan pakken en met je mee kan kijken?


REBOX ON30001TZAP

Bedoel je hier de door KPN geleverde RBX2800 mee?


Ik heb de Digitenne HD nieuw via Online.nl gekregen en volgens mij heb ik een REBOX ON30001TZAP en  die gaat elke dag naar nieuwe Zenders zoeken.. soms twee keer per dag. De nieuwe Digitenne geeft idd zoveel problemen dat ik liever de oude had..of misschien toch maar iets anders moet gaan zoeken. Ik heb het geveol dat de nieuwe veel gevoeliger is voor het weer. Scarlet bestaat al een aantal jaar niet meer en werd toen...Stipte..en Stipte werd overgenoemn door Fiber dacht ik en daarna door Online.nl.

Het ontvangst is goed en dan komen er weer updates langs..en dan is het lang neit altijd beter dan voorheen.


Ah, je hebt 'm via Online.nl. Dan kan je je het beste bij hun helpdesk vervoegen. Je staat dan ook niet in de administratie bij KPN, want Online levert deze als 2de ontvanger bij interactieve tv indien de bandbreedte geen 2 ITV ontvangers toelaat.

Wel enkele tips:
Al een fabrieksreset gedaan? Of minimaal het toestel al even een minuut stroomloos gehad?

In de handleiding bij Online staat ook wat over 'problemen oplossen’.


Ah, als je Digitenne kijkt via Online.nl, kan je inderdaad het best contact opnemen met de klantenservice van Online.nl. Hier hebben we abonnementen van klanten van andere providers niet inzichtelijk en kunnen we je niet verder helpen, behalve door het geven van tips, zoals die van @PeterG  

De tuners hebben bij KPN een andere naam, maar voor zover ik kan zien komt jouw Rebox overeen met onze Rebox RBX2800. Die hoort niet dagelijks te updaten, de kans bestaat dus dat er iets niet helemaal goed is met deze ontvanger op dit moment. Doorgaans zijn ‘vage’ problemen met ontvangers te verhelpen met een reset. Je kunt hem als volgt resetten: Druk 5 seconden de menu-knop en de pOK] knop tegelijk in. Na de reset kom je automatisch bij de Antenne wizard uit. Ga naar 'Start zoeken' en druk op dOK].

Ik hoop dat je hier verder mee komt, zo nee dan kun je toch het best bij je eigen provider aankloppen voor verdere hulp!


De ontvanger is elke dag ongeveer 4 uur aan en 15 uur uit per dag.

Reset nog niet gedaan, maar ben vooral bang dat het dan nog erger wordt. Ga wel even bij ONline.nl buurten maar ik heb in hun helpdesk eigenlijk geen vertrouwen. Het enige wat ze kunnen is een nieuwe ontvanger opsturen...Ik heb deze ontvanger als voorzetting van mijn oude 4-1 aboonement bij STipte. En toen Online het overnaam bleef dat zo.

 

 

Even mijn email gecontroleerd..ik moet ze bellen.

 

Bedankt voor uw bericht aan Online.nl.

 

U geeft aan dat u al ongeveer een week problemen ervaart met uw Digitale TV ontvanger. Twee keer per dag loopt de ontvanger alle zenders langs om op zenders te zoeken. Dit is inderdaad erg vreemd.

 

Allereerst raden wij u aan om de Digitale TV ontvanger 30 seconden stroomloos te maken. Hierna sluit u deze weer aan. Mocht dit niet helpen, verzoeken wij u om telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Onze collega's helpen u dan graag verder met het oplossen van dit probleem. 


Fijn dat Online.nl al gereageerd heeft, wellicht zullen ze je positief verrassen aan de telefoon en dit probleem voor je oplossen :slight_smile:


Ik kan blijkbaar niet editten maar ik raak vaak RTL 4,5,6,7,8 kwijt na een Rescan.
EN vaak als ik naar RTL4,5 of 6 7 wil steld de ontvanger voor om alle zenders opnieuw te gaan Scannen. ALs hij dat NIET zou doen en als ik dit WEL zou kunnen onderbreken zo ujhet niet zo erg zijn maar ik kan dit NIET onderbreken zodat ik eerst 5minuten moet wachten EN vervolgens ook RTL45678 kwijt ben die ik voor de scan gewoon had.

Heel irritant want het wordt er flink slechter van.

Modem gereset maar hielp een klein beetje.  RTL 4,5,6,7,8 mijden zou wrsch ook helpen.

r op dit moment. Doorgaans zijn ‘vage’ problemen met ontvangers te verhelpen met een reset. Je kunt hem als volgt resetten: Druk 5 seconden de menu-knop en de eOK] knop tegelijk in. Na de reset kom je automatisch bij de Antenne wizard uit. Ga naar 'Start zoeken' en druk op uOK].


Waarom zit je ons hier te vervelen als je bij Online.nl een abonnement hebt?


Jammer dat de problemen ondanks het resetten nog steeds blijven bestaan :slight_frown: Ik beschik niet over je klantgegevens of de mogelijkheid om iets met je ontvanger te doen @h123And, ik kan dus echt helemaal niets voor je betekenen!

Ik wil je toch aanraden om via Online.nl een andere ontvanger te regelen, de kans is aanwezig dat het met en nieuwe ontvanger (en/of antenne) beter zal gaan!


Ik krijg nu een andere nieuwe antenne van Online en neem mogelijk ook een ander abonnement.
Het kan niet wezen dat het signaal van RTL4567 anders is of te zwak op sommige momenten dat de ontvanger besluit om spontaan opnieuw (Uitgebreid) naar de zenders te zoeken ? Ik dacht overigens dat het signaal of polling vanuit KPN zou komen..maar na een paar maanden denken bedacht ik dat de kast het misschien ook wel zelf doet.


Top, ik hoop dat dat een verschil gaat maken! Het signaal wordt uitgezonden door een KPN zendmast (overzicht van alle masten in Nederland) en als je niet te ver bij de masten vandaan bent, de antenne goed richt en er geen belemmerende factoren in de buurt zijn, zou je altijd dezelfde mate van ontvangst moeten hebben. Bij belemmerende factoren moet je denken aan HR++ glas waardoor de woning te goed geïsoleerd is om het signaal binnen te laten, buren die een schotel in de tuin of op het balkon hebben staan, of heel veel hoge gebouwen of hoge bomen in de buurt die het signaal kunnen blokkeren. Maar ook wind en regen. Als het weer heel slecht is, kan dat er ook voor zorgen dat de ontvangst tijdelijk minder goed is dan normaal. 

Ook al is de ontvangst slecht, dan hoort de ontvanger niet spontaan uitgebreid naar zenders te gaan zoeken. Het is dus vreemd dat dit gebeurt. Mocht de situatie met de nieuwe antenne (en eventueel opnieuw richten van de antenne) niet verbeteren, dan zou ik als je wel een KPN klant was, een nieuwe ontvanger jouw kant opsturen. Ik hoop dat Online.nl ook tot die stap over zal gaan, mocht het nodig zijn!