Skip to main content

Ik ben kortgeleden omgezet van XS4All- naar KPN-facturering. Toen heb ik een ‘MijnKPN’ account aangemaakt en daar behalve het XS4All abonnement ook mijn Digitenne-abonnement aan gekoppeld. Toen ik door de diverse menu’s van MijnKPN zat te bladeren zag ik ineens dat ik 2 e-mailboxen heb: 1 van het XS4All Internet abonnement, maar blijkbaar ook 1 van het Digitenne-abonnement. Ik heb dus nu 2 boxen met elk 6 accounts met elk 10 e-mail adressen, dus in totaal 120 e-mail adressen!. Waarom zit er bij een Digitenne-abonnement een e-mailbox?

Hallo @Smaug ,

Bij Digitenne-only (18 euro per maand) heb je geen internetabonnement en ook geen e-mailboxen. 

Maar als jij nu bij KPN een thuisabonnement hebt voor internet en eventueel aanvullend TV, dan heb je standaard een reeks e-mailboxen. Waarschijnlijk veel meer dan je nodig hebt. Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te gebruiken. 


Hallo @Smaug ,

Bij Digitenne-only (18 euro per maand) heb je geen internetabonnement en ook geen e-mailboxen. 

Maar als jij nu bij KPN een thuisabonnement hebt voor internet en eventueel aanvullend TV, dan heb je standaard een reeks e-mailboxen. Waarschijnlijk veel meer dan je nodig hebt. Je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te gebruiken. 

Als ik in MijnKPN bij ‘Informatie en Instellingen op ‘e-mail account instellen’ klik dan staat er :

E- mail account bij KPN produkt met klantnummer 013xxxxxxx (is Digitenne only): U hebt recht op 6-email accounts. Met daaronder een blauw plusteken.

E-mail account bij KPN produkt met klantnummer 4200xxxxxx (XS4All Internet en Bellen). U hebt recht op 6 e-mail accounts, met daaronder de 3 accounts die ik al jaren bij XS4ALL had.

Ik heb dus wel degelijk een e-mail account bij mijn Digitenne only abonnement.


Ok @Smaug ,

Is niet gebruikelijk, maar geniet er dan maar van. 


Ja, daar gaat het verder niet om, ik vroeg me alleen af hoe ik er aan kom en of het gebruikelijk is dat je bij ieder KPN abonnement een e-mail account krijgt.


Goede vraag, @Smaug! Het is tegenwoordig wel gebruikelijk, @Noordzee.

Digitenne zat vroeger in een bestelsysteem apart van die van de abonnementen met internet. Dat is een aantal jaren geleden gewijzigd. Toen is Digitenne ook in het bestelsysteem voor internetabonnementen gekomen. Waardoor nu ook bij Digitenne only abonnementen een paar dingen gebeuren die voorheen alleen gebeurden als er internet in het abonnement zat. En e-mail is daar een van. Betekent dat je inderdaad 6 e-mailaccounts (en eventueel aliassen daaronder) kunt aanmaken bij je Digitenne abonnement 🙂


OK @Erik_ ,

Dat is nieuw voor mij. 


OK @Erik_ ,

Dat is nieuw voor mij. 

Voor  mij ook, maar wel een positieve ontwikkeling.