Skip to main content

Het zal zeker een half jaar geleden zijn dat ik hier wat gepost heb over de Digitenne. Inmiddels een tijd verder en wil wat ervaringen delen. Het zal hier allemaal al langsgekomen zijn. Ook een paar vragen.

Als het goed werkt is het beeld prachtig alleen helaas, het werkt niet altijd goed. Het weer lijkt invloed te hebben en zeker in de hogere kanalen is het hakkelen troef. Soms is het amper mogelijk (voor mij dan bv eurosport, bbc2, rtl7) naar zenders te kijken. Ik weet het, een buitenantenne lijkt soms te helpen, maar lees ook weer van niet. Al met al, Digitenne is erg onstabiel. Hannesen met de opstelling van antenne wil wel eens helpen maar het is soms ook een hopeloze zoektocht.

 

Wat me ook opvalt is dat de signaal sterkte wappert, van 0 naar 100 en weer terug. Dat zal allemaal niet helpen.

Dat is erg jammer, het is natuurlijk een prachtig dat je gewoon door de lucht televisie kan ontvangen.

Vroeg me zelf altijd af: is dat kastje wel in orde? Nu herinner ik me van vorige dicussies dat er een software update van het kastje zat aan te komen. November 2019 zou die komen. Daar had ik mijn hoop op gevestigd. Mijn vraag is, is die update er geweest?

 

Een ander ding is de Fox 1 sports. KPN gebruikers die via de kabel afnemen krijgen die inmiddels gewoon als onderdeel van het pakket. Waarom is dat niet zo bij Digitenne? Zou dat geen tegemoetkoming zijn voor een product wat niet helemaal goed werkt? Kan ik weer eens de keuken kampioen divisie kijken.

En verder hoop ik nog altijd dat ARD/ZDF aan de bundel worden toegevoegd.

Helemaal ontevreden? Nee hoor, kijk vooral NPO123 en die zijn over het algemeen goed van kwaliteit met een enkel hakkeltje. Zal het dus gewoon blijven gebruiken. Het blijft jammer dat de Digitenne half werkt. Is er nog uitzicht zijn op een soepeler werkende Digitenne?

Top @Bart_ ,

Ik ken jou inderdaad langer dan vandaag, maar de klant vind het natuurlijk wel fijn om af en toe een update te lezen.  


Het was inderdaad even wachten, @wimdebok12 Maar we gaan kijken of zo'n Rebox-kastje toch het verschil kan maken. Er komt eentje naar je toe. Ik ben heel benieuwd. 


Het was inderdaad even wachten, @wimdebok12 Maar we gaan kijken of zo'n Rebox-kastje toch het verschil kan maken. Er komt eentje naar je toe. Ik ben heel benieuwd. 

 

Leuk Bart! Dank je wel, ik ben ook heel erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken en of het het verschil kan maken. Zou mooi zijn.

Ik houd jullie hier op de hoogte.


Ik ben heel benieuwd ! 

Ga wel eerst terug naar de fabrieksinstellingen en geef daarna een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 


Even een update, inderdaad ik heb zaterdag de doos ontvangen met het nieuwe kastje. Het was geen Rebox kastje wel een zxv7200 die ook al had, alleen zat er onder dit kastje een stikkertje met een 2019 datum en onder mijn oude kastje een 2017 datum. Dit nieuwe kastje had een hele prettige eigenschap, het werkte zomaar. Niets activeren van abonnement of even afwacht, alle zender zichtbaar, zelfs Fox Sport werkte! Ook al stond er op abonnenemtstatus overal Nee: geen basisabonnenement en geen Fox sports.

Dat is natuurlijk heel mooi. Is de ontvangst ook beter? Ik heb mijn twijfels, toch een aantal (eurosport, belg) die niet goed werkten maar inmiddels denk ik ook: zou het in de locatie zitten, weersomstandigheden en heb je het ermee te doen. Vraag blijft: heeft de Rebox dit ook? Misschien eerst eens zien hoe dit kastje zich houdt in de tijd.


Wel jammer dat er ondanks de belofte er geen Rebox kastje is verstuurd. Maar misschien is dit een geüpdate versie van de zxv7200, wie weet.


Wel jammer dat er ondanks de belofte er geen Rebox kastje is verstuurd. Maar misschien is dit een geüpdate versie van de zxv7200, wie weet.


Het (rebox) had een hele goede vergelijking geweest om er achter te komen waar het nu in zit. Is het een gegeven bij mijn locatie? De software versie die op het nieuwe kastje aangeven werd was 32 die zich update naar versie 34, de versie die ik in mijn huidige kastje ook had. Er s wel iets aan de hand met het kastje, hij geeft alle zenders door zonder dat het abonnement geactiveerd is. Ik ga het meemaken.

Ik denk dat bij mij de digitenne niet van wind houdt.


Even een update, inderdaad ik heb zaterdag de doos ontvangen met het nieuwe kastje. Het was geen Rebox kastje wel een zxv7200 die ook al had, alleen zat er onder dit kastje een stikkertje met een 2019 datum en onder mijn oude kastje een 2017 datum. Dit nieuwe kastje had een hele prettige eigenschap, het werkte zomaar. Niets activeren van abonnement of even afwacht, alle zender zichtbaar, zelfs Fox Sport werkte! Ook al stond er op abonnenemtstatus overal Nee: geen basisabonnenement en geen Fox sports.

Dat is natuurlijk heel mooi. Is de ontvangst ook beter? Ik heb mijn twijfels, toch een aantal (eurosport, belg) die niet goed werkten maar inmiddels denk ik ook: zou het in de locatie zitten, weersomstandigheden en heb je het ermee te doen. Vraag blijft: heeft de Rebox dit ook? Misschien eerst eens zien hoe dit kastje zich houdt in de tijd.

Dan is er simpelweg een foutje gemaakt, @wimdebok12 Er zou een RBX worden opgestuurd en geen andere ZXV. Ik ga er achteraan. 


Even een update, inderdaad ik heb zaterdag de doos ontvangen met het nieuwe kastje. Het was geen Rebox kastje wel een zxv7200

Dan is er simpelweg een foutje gemaakt, @wimdebok12 Er zou een RBX worden opgestuurd en geen andere ZXV. Ik ga er achteraan. 

 

Ha Bart, ik dacht ook wat, ja grote organisatie zo gaat dat soms. Zou mooi zijn als die alsnog zou komen en ik verschil zie. Ik hoop op het verhaal van @waltervl die ook enthousiast was over de Rebox.

 


Ha Bart, vandaag een nieuw kastjes toegestuurd gekregen maar ik durf het haast niet te zeggen maar op het kastje staat zxv7200. Ik heb nu drie kastjes zxv7200, ik heb nog een antwoordnummer in de Alphen aan de rijn liggen is het een idee dat ik wat terugstuur?


Ik sta een beetje met mn mond vol tanden, @wimdebok12. Mijn oprechte excuses. Ik ga er (weer) achteraan. Je mag die andere twee gerust terugsturen inderdaad.


Ik zou het magazijn even laten controleren, misschien liggen ze wel op de verkeerde magazijn locatie. Of heeft iemand zxv ontvangers op de plek van rebox ontvangers gelegd...


Ik sta een beetje met mn mond vol tanden, @wimdebok12. Mijn oprechte excuses. Ik ga er (weer) achteraan. Je mag die andere twee gerust terugsturen inderdaad.

 

Dankjewel Bart!  Ben bijna geneigd om te zeggen: kan gebeuren. En de aanhouder wint. Ik stuur na het weekend de kastjes terug naar de KPN. Nogmaal dank voor de inspanning.

Zondag ben ik weer op het internet.


@wimdebok12 

Het is nu zondag een week later en ik ben benieuwd naar een update van jou. 


@wimdebok12

Heb je inmiddels al een Rebox ontvangen? 

 


@wimdebok12

Heb je inmiddels al een Rebox ontvangen? 

 


Ha Noordzee, nee nog geen rebox ontvangen. Wel een update in een andere thread gepost:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/brakke-zxv7200-alleen-signaal-bij-480p-503709?postid=1077602#post1077602

Teveel tijd aan besteed afgelopen weekend, ben nu nog even bezig met een paar dingetjes uitproberen op een andere locatie. Post daar nog later wat over.

Vraag me inmiddels trouwens af, na nog wat lezen (klacht.nl) en op deze site of het probleem wel in de ontvangers zit.

 


Ik lees op dit forum geen enkel ontvangst probleem met de Rebox ontvangers. Ik vraag het regelmatig en het is elke keer een ZXV7200. Nu zal dit wel de meest gebruikte ontvanger zijn maar het is wel erg verdacht.

 

En ook KPN zelf heeft na testen bevestigd bij een andere gebruiker dat een Rebox 30% beter werkt dan een ZXV7200

 


Ik lees op dit forum geen enkel ontvangst probleem met de Rebox ontvangers. Ik vraag het regelmatig en het is elke keer een ZXV7200. Nu zal dit wel de meest gebruikte ontvanger zijn maar het is wel erg verdacht.

 

En ook KPN zelf heeft na testen bevestigd bij een andere gebruiker dat een Rebox 30% beter werkt dan een ZXV7200

 

Kijk ik kwam deze tegen:

https://www.klacht.nl/digitenne/klacht/blokvorming-npo-1-en-rtl-4/

 

Klonk meer als problemen met signaal.

Zou het graag nog proberen een Rebox kastje om te zien wat voor effect dat heeft. Ben het vertrouwen in de ontvangste volledig kwijt. Onvoorspelbaar.

Heb het nu hier, Castricum, gedaan en daar zag de ontvangst er daarstraks heel goed uit. OOk een nieuw zxv kastjes. Maar te vaak, van het een op andere moment, geen signaal. Letterlijk: geen signaal, zo geeft het kastje het aan.

Tsja, ik betaal nu 18 euro per maand voor een niet, half, onvoorspelbaar product. Ik ga maar eens op zoek naar iemand in mijn omgeving die KPN heeft, dan doe ik het voor 5 euro. Dan maakt het al minder uit en is iedere keer fatsoenlijke tv meegenomen. 

Fraai was dit weekend ook weer, ‘s avond nog redelijk beeld, de ochtend erop kon ik Radio 1 niet eens fatsoenlijk beluisteren. Misschien zit ik wel op de rand van een goede ontvangst, misschien is het een kastje of zou het toch de antenne zijn?

Wat ik hier heel graag zou zien is een goede uitleg van de KPN. Wat is het probleem? Zijn het inderdaad de kastjes die niet in orde zijn, is het signaal niet sterk genoeg of is het een eigenschap van DVB-T2? Of een combinatie.

Lees zo vaak problemen waarvan ik denk: he herkenbaar!

Oh ja, die antenne voeding loste bij mij het probleem dus niet op. 

Genoeg tijd aan besteed! Hoop nog op een Rebox kastje, al was het maar voor de volledigheid.

 


Oh ja, die antenne voeding loste bij mij het probleem dus niet op.

Dat vroeg ik me al af en dat verbaasd me niet.

 


Oh ja, die antenne voeding loste bij mij het probleem dus niet op.

Dat vroeg ik me al af en dat verbaasd me niet.

 


Had in een andere thread daar wat over gezegd. Nee, het verbaast inderdaad niet en het was wat tegen beter weten in en met de wetenschap dat ik hem toch kon gebruiken, die voeding.


Had in een andere thread daar wat over gezegd.

Ik had er al naar gezocht, maar lastig zoeken, hier op dit forum.

Maar het was een iemand van KPN die er mee kwam meen ik, als ik het goed heb, en bij iemand anders werkte het wel ?

Merkwaardig allemaal.

Maar, doe jezelf (en mij/ons de meelezers) een lol en koop er een DVB-T2 ontvanger bij, ter vergelijking, test, experiment om KPN “mee om de oren te slaan”.

 


Had in een andere thread daar wat over gezegd.

Ik had er al naar gezocht, maar lastig zoeken, hier op dit forum.

 

Dit was een andere discussie en er moet er nog 1 zijn…

 

https://forum.kpn.com/digitenne-12/brakke-zxv7200-alleen-signaal-bij-480p-503709/index2.html

Maar het was een iemand van KPN die er mee kwam meen ik, als ik het goed heb, en bij iemand anders werkte het wel ?

 

Dat had ik ook gelezen en daarom toch een stille hoop op de antennen voeding. Iedereen zijn eigen probleem en oplossing lijkt wel. Wat je wel ziet: prima ontvangst hebben en plots is het hakkelen.

Merkwaardig allemaal.

Maar, doe jezelf (en mij/ons de meelezers) een lol en koop er een DVB-T2 ontvanger bij, ter vergelijking, test, experiment om KPN “mee om de oren te slaan”.

 

Heb er 1 gekocht voor familie en die heeft volgens mij geen probleem. Maar ik denk dat het de KPN wel duidelijk is dat er mensen problemen  hebben met de Digitenne. Neem aan dat er techneuten zijn de precies weten wat de oorzaken zijn.

 


Nog een toevoeging, vandaag gebeld door de KPN, er komt een rebox kastje aan. Dan nagaan wat de verschillen zijn. Goed werk en dat is toch mooi! Ben heel benieuwd. hoe dat uitpakt.


Na ruim 7 maanden en inmiddels 123 reacties, is dit toch wel weer een lichtpuntje.:wink: Ik ben benieuwd !  :punch_tone3:


@wimdebok12 ik ben benieuwd!


Reageer