Skip to main content

Wij hebben in onze stacaravan digitenne, en staan op een grensgebied Overijssel/Drenthe. We hebben 34 tv zenders (zitten paar betaalde tussen die we niet in een extra pakket gebruiken).

Zijn er evt meer zenders die handmatig aangebracht kunnen worden, of zijn bovenstaande zenders die we krijgen? Zijn er in de vakantie periodes kortingen of gratis zenders die gebruikt kunnen worden.

Hallo @Frank.1969 ,

Nee, in dat gebied kun je maximaal 34 zenders ontvangen via Digitenne. En die 34 zenders ontvang jij dus ook. Meer zenders zijn niet mogelijk. 


Hoi @Noordzee ,

Espn kan er toch wel bij?Of heb ik dat mis?


Hoi @martijn197108 ,

ESPN hoort al bij de 34 te ontvangen TV-zenders. Zie het overzicht hieronder. NPO 2 Extra hoort er ook nog bij, die is nummer 34: 

hieronder het overzicht: 

 


Hoi @Noordzee ,

Espn kan er toch wel bij?Of heb ik dat mis?

Deze zender staat er idd bij, maar voor de voetbal moet je helaas extra voor betalen. Hopelijk dat vaste klanten tegen een gereduceerd tarief, of gratis, een paar maanden dit kunnen kijken. Afwachten dus.


ESPN 1 en ESPN 2 kun je voor 9,95 per maand erbij nemen. Tenzij je thuis ook een ESPN-abonnement hebt lopen bij KPN, dan zet KPN deze twee zenders gratis bij jou aan. 


In Drenthe zou je toch ook (enkele) Duitse zenders moeten kunnen krijgen, @Noordzee ?

Al is dat op de kpn ontvangers wat lastig in te stellen.

ESPN Deze zender staat er idd bij, maar voor de voetbal moet je helaas extra voor betalen.

Als je thuis KPN iTV hebt Ă©n je neemt het espn zender pakket (4 kanalen) af dan heb je er ook 2 via je digitenne-ontvanger.


Klopt @PeterG ,

Maar alleen als je vlakbij de grens zit. Ik ontvang ze niet meer sinds ik de Funke V5 heb uitgericht naar Smilde. In het grensgebied Drenthe/Overijssel zal je de Duitse zenders normaal gesproken niet ontvangen. (Mogelijk alleen bij Coevorden/Gramsbergen.)


@Noordzee 

Grensgebied Overijssel Drenthe is een ruim begrip. Van de Duitse grens (!) tot aan Friesland (kaartje)

Ik krijg in de Provincie Gelderland, in Brummen, nog 1 Duitse mux (die met oa ZDF). Moet ik wel 's nachts de afstemming doen. Komt binnen op zo'n 40 % sterkte, dus houdt niet over. Maar toch.


@PeterG

Het valt in het grensgebied Drenthe/Overijssel niet mee om de Duitse zenders te ontvangen die worden uitgezonden vanuit Lingen. De situatie is anders dan bij jouw ontvangstlocatie in Brummen en dat zal ik hieronder toelichten: 

De NDR en andere Duitse zenders zenden in zo goed als heel Niedersachsen (en ook vanuit Lingen) uit in horizontale polarisatie! Dus Digitenne antennes staan hiervoor niet goed opgesteld. Hiermee wijkt Niedersachsen dus compleet af van Nordrhein Westfalen (bv Wesel) die net als Nederland voor verticale polarisatie hebben gekozen voorafgaand aan de analoog digitaal omzetting. Dit verschil in polarisatie is nu nog steeds actueel.Â