Skip to main content

Onze Digitenne geeft een foutmelding 033-0.

We hebben al alle stappen doorlopen om het te herstellen.

Hallo @Matthijssen ,

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jouw regio is dat RF-kanaal 35.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN (dan kan enige tijd duren), dan weer uitgebreid zenders zoeken.   

Een moderator gaat verder helpen door het versturen van een activatiesignaal. 

 

Toelichting : Foutcode 033 ontstaat als je een update hebt gemist. Het is soms ook niet nodig dat een moderator dan nog een extra signaal verstuurt. Dan helpt bovenstaande procedure al. En soms is het wel nodig. 


Dit hebben we na aanleiding van eerdere antwoorden op het forum al uitgeprobeerd maar helaas zonder succes. De ontvanger de hele nacht aan laten staan op CNN

 

 


Dan gaat een moderator het activatiesignaal vanmiddag versturen. 
 

Laat de ontvanger nog aanstaan op CNN. De TV kan eventueel uit. 


@Matthijssen Ik heb je voorzien van een activatiesignaal. Volgens mij is er niets meer dat ik kan zeggen, want Noordzee heeft alles al uitgelegd. Laat je het weten als we nog iets voor je kunnen betekenen? 


Het werkt weer. Dank je wel voor de hulp


Fijn dat het weer werkt  :thumbsup_tone2:. En graag gedaan natuurlijk….

 

 


Reageer