Skip to main content

Goedenmiddag

Ik krijg de foutcode e 150 op mijn tv te zien. Ik heb de instructies op de site gevolgd maar ontvang nog geen enkele zender. In mijn instelling staat nee bij basis abonnement terwijl ik al een aantal jaren digitenne heb. Ik heb al geprobeert telefonisch contact te leggen over dit probleem, maar krijg na 2 keer de toon van overgaan niets meer te horen. 

Hallo @Koki ,

Misschien ontvang je wel NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 


Alles zo als gevraagd ingevuld


Prima @Koki ,

 

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor de regio Den Haag is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra je beeld hebt op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Zet de antenne zo hoog mogelijk, kijk ook even op de signaalmeter in het menu of je signaal hebt. Desnoods de antenne wat bijdraaien. 

Het kan even duren, want een moderator gaat nog een activatiesignaal versturen. Je kunt jouw TV eventueel uit doen. De ontvanger wel aan laten staan. 

 


Ik ben al iets verder met npo 1,2,3 en kanaal 33.

Ik heb je instucties opgevolgd maar geen cnn helaas.


Het is de bedoeling dat je bovenstaande instructie volgt. 

Je vindt dan 7 zenders. Zet de ontvanger op CNN (nog geen beeld dan) en wacht dan af. 

Het kan enige tijd duren, er moet eerst een activatie verstuurd worden. 

 


Hoi @Koki .  Ik zag nog een oud Cas Id in onze administratie. Die heb ik nu verwijderd en vervangen voor het nieuwe.

Als het goed is kun jij nu alle zenders ontvangen. Zo niet, volg dan de stappen zoals ze door @Noordzee zijn uitgelegd. 


Ik ga het weer proberen:smiley:

Toch nog lichaamsbeweging vandaag tijdens het werken


Jeetje mina...…

Zet de tv aan en alle zenders

Ik ben weer blij!

 

Bedankt Noordzee en Erwin


Graag gedaan:thumbsup_tone3: .

 


Super. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden!