Skip to main content
Ik heb sinds vandaag een noodpakket met digitenne, maar die zend alleen NL1, 2 en 3. Bij commerciƫle zenders krijg ik een foutmeldiging e016-0, wat aangeeft dat ik geen abonnement heb voor deze zender. Kan dat alsjeblieft vandaag nog geactiveerd worden?
Beste @anuska,



Wat vervelend dat je problemen ervaart.



Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.



Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.



Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.



Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.





UPDATE 1-4-2019 :



Hieronder beschrijft Erik een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Die zijn inmiddels deels gewijzigd, kijk hieronder voor de huidige indeling.



25 : Friesland, Drenthe en Groningen

27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht

28 : Gelderland

31 : Texel

32 : Zeeland en regio Roosendaal

44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

56 : Noord-Brabant, regio Nijmegen en regio Venlo
Goedeavond,



Bedankt voor je reactie. Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat er met deze update bedoeld word. Ik had Noord Holland geselecteerd, omdat ik daar woon. Wat word er eigenlijk bedoeld met de update?
Hallo Anuska,



Als je een noodpakket hebt gekregen, moet dit noodpakket apart geactiveerd worden.

Als het goed heb jij een bericht ontvangen op welke datum de activatie zou plaatsvinden.



Heb je dit al gedaan?:



Een moderator wil namelijk graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.



Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.



Ik begrijp jouw opmerking over update niet helemaal. Zie je een melding over een uit te voeren update, dan die update ook doen!



Verder adviseer ik jou om niet te zoeken op een provincie, maar de optie uitgebreid zenders zoeken te gebruiken.
Goedeavond Noordzee,



Dank je wel je voor reactie en tips. Helaas heb ik geen bericht ontvangen op welke dag het word geactiveerd. Ik heb dit noodpakket vandaag ontvangen en aangesloten, maar verder geen bericht ontvangen van Kpn.



Het was meer dat ik de update van Erik (zie bovenstaande reactie) niet begreep en wat ik precies moet doen. Ik heb technisch niet zoveel verstand, waardoor het me niet helemaal duidelijk is.

Maar ik ga sowieso jouw onderstaande tips uitproberen over het uitgebreid zoeken naar zenders ipv van op provincie.
@anuska, bedankt voor je bericht en reacties! Ik heb meteen de gegevens erbij gepakt, en de Digitenne opnieuw geactiveerd. Als het goed moet hij het vanmiddag, uiterlijk morgenmiddag weer werken. Helaas kan hier een werkdag overheen gaan in het weekend 😞 Maar ik hoop dat het eerder geregeld is! Zou je hem vanmiddag en misschien morgen ochtend opnieuw willen opstarten om te kijken of dit geholpen heeft?
Goedemiddag Susan,



Ik zie dat ik geen foutmeldingen meer krijgt tot nu toe en ook de commerciƫle ontvangt. Het heeft inderdaad geholpen. Ik wil je hartstikke bedanken voor je snelle en goede service.
@anuska, heel fijn om te lezen! 🙂 Ik ga er vanuit dat het zo blijft. Zo niet, dan weet je me te vinden. Fijne zondag verder!
@Susan_ Zal ik doen. Jij ook een hele fijne zondag.

Reageer