Skip to main content

Goedenavond,

Kan iemand mijn digitenne opnieuw activeren?

Ik heb het CAS nummer in mijn profiel gezet. 
 

Gr. Ron

@1098Ron . Welkom op het forum.

Ik heb het cas id een duwtje gegeven. Kun je controleren of het nu wel weer werkt?


Beste Erwin,

Helaas heeft het zetje niet geholpen.

Groet


Hallo @1098Ron ,

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet je ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

 


Beste Noordzee,

Heb het net geprobeerd handmatig te zoeken maar helaas geen zender / zenders.

Mijn CNN zit op 30 dus heb met rf 30 handmatig gezocht…ik hoop dat ik het zo goed heb gedaan.

Groet

 


Hi @1098Ron ,

Nee, het gaat niet om het voorkeuzenummer (30), maar om de frequentie : Het RF-kanaal. Deze verschilt per regio en is dus afhankelijk van in welke regio jij nu bent. 

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening


Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Zet je ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Laat de ontvanger aanstaan, het kan wel een tijdje duren voordat de activatie opgepikt wordt. 


Beste Noordzee,

Ik heb weer beeld……ik heb de ontvanger uit en aan gedaan,

Toen ik weer CNN had heb ik uitgebreid zenders gedaan en hebben weer op alle zenders beeld.

Dank je wel!!


Mooi zo. :thumbsup_tone4:  En graag geholpen natuurlijk….