Krijg foutcode e016-0
En er wordt gezegd dat ik geen abonnement heb
Krijg foutcode e016-0
En er wordt gezegd dat ik geen abonnement heb
Beste antwoord door Noordzee
Hallo ​
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt. Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.
Deze servicetool heet de Digitenne Manager. Met de Digitenne Manager heb je de controle over je eigen kijkervaring.
Enkele problemen die je via deze tool kunt verbeteren of oplossen:
Als dat niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook software updates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.
25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
bron:
Lukt dat niet? Dan kun je hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.