Skip to main content

Goedendag,

 

Op mijn digitenne heb ik de zender NPO 1, 2 en 3 ontvangst. Echter de andere zenders kan ik niet ontvangen en komt die met foutcode E016-0. Het signaal is 100 procent daar ligt het niet aan. 

 

Nou heb ik het forum uitgespit en heb begrepen dat er iets geactiveerd moet worden door KPN om dit opgelost te krijgen. Graag zie ik dit dus gebeuren.

 

Mvg,

Edzi

Hallo @Edzi67 ,

Een moderator gaat een activatiesignaal versturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

@Edzi67  Ik heb een cas id van jou gevonden en die een refresh gegeven. Werkt het nu weer?


Hallo Erwin, 

De digitenne staat op de camping waar ik as maandag weer ben. Dan zal ik het meteen checken en laten weten. Bedankt alvast!

 

Mvg, 

Edzi


@Edzi67

Waarschijnlijk moet je dan maandag weer om een activatiesignaal vragen. Want de ontvanger moet wel aanstaan tijdens het versturen. We zien je hier wel weer komen….  


Bedankt voor de tip, zal daar maandag om vragen.


@Erwin_ 

Ben weer op de camping. Zou je weer een activatie signaal kunnen sturen? 

 

BVD

 


Heerlijk weer voor de camping!!

 

@Edzi67 . Ik heb 'm zojuist weer een drukkertje gegeven.  Mocht het nog niet werken. Ik ben er vandaag tot plusminus 14:00


Voor de zekerheid: het cas-id eindigt op 845-9  toch?


@Erwin_ 

Hij doet het weer op alle kanalen, thanks!


Beste Erwin,

Ik heb begin dit jaar digitenne besteld en daarvoor werd op mijn verzoek (na eerst een modem te hebben ontvangen) een insteekkaart opgestuurd (had ik speciaal geschikte TV voor aangeschaft) . Deze insteekkaart voldeed in eerste instantie prima, ik ontving alle zenders (ik heb de modem daarop teruggestuurd). Echter na enige tijd stopte de insteekkaart met versleutelen en ontving ik alleen nog maar de vrije zenders (NPO en regio). Vele telefoontjes met de service desk van KPN bracht geen oplossing. In het laatste contact werd tot mijn verbazing zelfs geopperd dat ik nooit een kaart van KPN ontvangen had?? Ik hoop nu via het forum tot een oplossing te komen. Ik heb zelf de indruk dat het probleem bij cas nummer zit (ik krijg error E016-0). Is dat cas nummer wel aan mijn gegevens gekoppeld. Graag een oplossing? Het cas nummer van de insteekkaart heb ik in mijn profiel vermeld.

Met vriendelijke groet,

Paul


Hoi @PaullauP . Klopt het dat jij ook nog een fysieke tuner hebt?


Hallo Erwin, nee die heb ik in eerste instantie wel toegestuurd gekregen maar die heb ik, nadat ik de insteekkaart van KPN ontving, teruggestuurd.


Ik heb een speciale afdeling gevraagd een nieuwe insteekkaart te sturen.  De technische administratie is dusdanig in de war dat  ik je huidige kaart niet opnieuw kan activeren.

Ik hoop morgen van mijn collega's te horen. 


Dat verklaart mijn vele telefoontjes! ik hoop dat ik nu snel, en eindelijk, van digitenne kan gaan genieten. Alvast bedankt voor de moeite Erwin.

  


Beste Erwin,

Ik heb vandaag de nieuwe insteekkaart al ontvangen. Ik ontvang weer alle digitenne zenders . Dank voor de hulp!

Met vriendelijke groet,


Fijn dat het gelukt is!