Skip to main content
Goedemiddag,

Sinds deze week ook hier foutcode E83 en blijft de ontvanger in een loop van de softwareupdate. Harde reset oid is ook niet mogelijk.

Gezien de opmerkingen in de bovenstaande reacties zal dit ook een kwestie van omruilen van de ontvanger worden.

Hoe kan ik dit het beste aanvliegen?

Alvast dank!



*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hallo Freddy,



Door je hier te melden! Ik kan een klein deel van je profiel zien, maar niet alles. Een moderator kan dat wel en als alles ingevuld in, kan een moderator voor jou de ontvanger omwisselen voor een nieuwe.



Zelfde procedure inderdaad als voor de topicstarter,



@Vikash werkt toevallig vandaag, mogelijk heeft hij vandaag nog tijd voor jou. En anders wordt het binnenkort.
Goedemiddag @FreddyE. Wat vervelend dat de ontvanger niet doorstart. Als een reset het probleem niet verhelpt, dan zal ik inderdaad een nieuwe ontvanger moeten toesturen. Zou je je CAS-ID nummer achter willen laten op het KPN Forum profiel in het "Persoonlijke opmerkingen"veld? Dan kan ik een nieuwe toesturen. Ik hoor graag van je!
Hallo @Vikash ,

Dank voor je antwoord!

Bedoel je het klantnummer?

Gr.

Freddy
Mijn excuses, dat had ik natuurlijk erbij moet zeggen. Het CAS-ID nummer vindt je op de onderkant van de ontvanger.
Geen probleem. Heb ik vermeld nu.

Ik verneem het graag.
Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID nummer. Ik zie dat dit nummer nog niet gekoppeld is aan het adres dat je hebt achtergelaten op het forumprofiel. Dit heb ik zojuist alsnog voor jou gedaan. Zou je nog eens willen proberen om de ontvanger te resetten. We horen graag van je of dit het probleem heeft verholpen.
Helaas.. diverse pogingen. Geen soelaas
Als het administratief in orde is, dan zit het hem in je ontvangst. In dat geval, speel met de plaats van je antenne om dat te optimaliseren. Daarnaast kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.


  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dit kanaal 44.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.



Bovenstaande lukt natuurlijk alleen als het je lukt om in het menu te komen. Als dit ook niet lukt, dan wordt het waarschijnlijk toch een nieuwe ontvanger....
Mocht het nog steeds niet werken, dan kan je a.s. maandag de huidige ontvanger omruilen voor een nieuwe ontvanger bij het dichtstbijzijnde servicepunt (Vivant). De antenne hoeft niet mee terug. Het pakketje blijft twee weken liggen bij het servicepunt.
Heb je de nieuwe ontvanger nog opgehaald bij het servicepunt en is daarmee het probleem verholpen? Mocht het probleem nog niet verholpen zijn, dan horen we dat graag van je!
Hallo @Vikash ,

De ontvanger heb ik opgehaald en geinstalleerd, zoals het hoort.

Het enige probleem wat er nu ( nog steeds) is, is de ontvangst met de binnenantenne. NPO 1, 2 en 3 zijn nl. niet te ontvangen ( of met een beetje geluk, tijdens een tijdelijk betere ontvangst tijdens de installatie) Een montage van een buitenantenne zou dan uitkomst bieden, echter wil de huurbaas hieraan niet aan meewerken.

Mocht je hier nog een oplossing of alternatief weten, dan houdt ik mij graag aanbevolen.

Groet

Freddy
De buitenantenne is precies gelijk aan jouw binnenantenne. Dat is dus dezelfde kleine antenne. Ik kan mij niet voorstellen dat je huisbaas daar bezwaar tegen maakt. Het bevestigingsbeugeltje is niet groter dan 10 cm.



Als het echt niet mogelijk is, dan de antenne zo gunstig mogelijk (voor een raam, een hoge plaats,,) zetten. Heb je al geprobeerd om wat te draaien aan de antenne?



Gebruik voor een perfecte afstelling de signaalmeter in het menu.



Nog een vraag : Wat voor type antenne heb je nu?
Hallo @Noordzee ,

Onlangs een nieuwe antenne besteld, dus dat moet goed zijn.

Positionering ben ik ook al wel mee aan het prutsen geweest.



Tja, huisbazen he... 😢
Dan heb ik nog een andere oplossing, een beetje rare oplossing maar dan kan je nog wel weer naar de NPO kijken.



Koop voor ongeveer 30 euro een FTA ontvanger via amazon.de (b.v. de XORO 7619). Deze ontvangers hebben een beter ontvangst, daarmee ga je wel de NPO storingsvrij binnenhalen. Waarschijnlijk zelfs op je oude antenne.



Is natuurlijk geen gebruiksvriendelijke oplossing, maar als je een keer wat wilt kijken van de NPO is dat mogelijk.

Reageer