Skip to main content

Momenteel geen televisie via Digitenne!

Is het wijzigen van het CAS nummer de oplossing om weer Televisie te kijken via Digitenne of het wisselen van de ontvanger noodzakelijk?

Via het forum gelezen dat het wisselen noodzakelijk was! Vandaar deze vraag.

Ha @ArcoMiddelkoop, goede vraag! Het is mogelijk dat we de ontvanger moeten omwisselen. Heb jij al eens geprobeerd om de ontvanger te resetten? Dat kan via Menu -->; Instellingen -->; Fabrieksinstellingen. Daarna opnieuw de zenders zoeken en de software-update uitvoeren. Mocht dat niet werken, wil je je forumprofiel dan aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en onder 'persoonlijke opmerkingen’ het CAS ID plaatsen?


Bedankt voor de reactie.

Afstandsbediening en ontvanger geven geen enkele reactie. Daarom vermoed ik dat het vernieuwen van het geheel de snelste oplossing zal zijn.

 

 

Admin: adresgegevens verwijderd en opgeslagen in je profiel

 


Ik zie op dit moment helemaal geen CAS ID geregistreerd. Ik kan de ontvanger op dit moment ook niet omruilen om die reden. Wil je je CAS ID in je profiel zetten onder ‘persoonlijke opmerkingen'? Dan voeg ik hem toe. Werkt het dan nog niet, dan stuur ik natuurlijk een nieuwe. 


Zojuist het CAS ID en overige informatie in profiel aangevuld.

Het CAS ID heb ik overigens al 5x doorgegeven via een ontvangen link per email. Blijkbaar werkt dit niet zoals het zou moeten werken.

Binnen welk termijn gaat het systeem het nu wel doen. Want het is al bijna een week buiten gebruik.


Bij deze foutcode is de ontvanger niet meer te redden. 
 

Meer info:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/foutcode-e83-bij-digitenne-476533


Jammer dat KPN heel traag reageer!


@ArcoMiddelkoop 

Het is druk op het forum en Marcia werkt natuurlijk ook geen 16 uur per dag. Ze komt hier vanzelf weer terug. Je hebt net 2 uur geleden de gevraagde gegevens ingevuld. Ik vermoed dat je niet eerder dan morgen verder geholpen gaat worden.

Als je echt sneller geholpen wil worden en niet tot morgen kunt wachten : Dan is bellen met 0800-0402 een optie. Meldt dan daar dat je op het forum gehoord hebt dan fout E83 einde verhaal betekent van jouw ontvanger. 

Je kunt natuurlijk ook overwegen om even twee dagen TV te kijken via de computer. Via NPO-start, Kijk en RTL-XL kun je in principe vrijwel alle TV-programma's terugkijken. 

 


@ArcoMiddelkoop Als je direct geholpen wilt worden kun je het beste contact via telefoon of chat met ons opnemen. Hier op het Forum doen we er vanzelfsprekend alles om je te helpen, maar we kunnen niet direct reageren. Zo werkt het Forum simpelweg niet. Moderators, zoals Marcia en ik, zorgen dat alle informatie goed vindbaar is, zodat klanten elkaar kunnen helpen. Uiteraard helpen wij ook als de situatie daarom vraagt, alleen daar gaat dus wel iets meer tijd overheen. 

Dat gezegd hebbende. Zoals collega Marcia al schreef was het CAS ID niet geregistreerd. Dat heb ik nu gedaan. Wil je het eens testen? Als het werkt is het mooi en anders kijken we uiteraard verder. 


@Bart_ Bedankt voor jou bericht!

Het systeem blijft stil staan op het scherm:

Software update

Voortgang 0%

De software wordt gedownload

Let op! Zet de tv-ontvanger niet uit

Dit staat er al die al en er gebeurd helemaal niets en het systeem reageert ook niet.

Af en toe verspringt het scherm en komt de melding E83


Jammer dat te horen, Arco. Ik heb zojuist een nieuwe ontvanger voor je aangevraagd. Deze wordt morgen, 1 april, bezorgd  bij het servicepunt in de Bruna aan het De Kokplein. Je krijgt een sms ter bevestiging, en morgen nog een als het pakje daar ligt. Verpak je oude ontvanger (met stroomkabel) in een doos en zet onderstaande adres en je ordernummer (3914070) erop. Deze moet je morgen inleveren, dan krijg je de nieuwe mee. Vergeet ook je ID-bewijs niet, daar wordt om gevraagd. Ik ga ervan uit dat je dan met de nieuwe ontvanger weer ongestoord kunt kijken :)

 

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn