Skip to main content

Vind het antwoord van Jasper, moderator KPN onbevredigend. Je wilt toch de hele wedstrijd zien. Los dit op KPN. Mensen betalen voor Fox Sports.

Gisteravond weer fox2 verdwijnt voor AT5 wedstrijd Feijenoord Emmen. En dan kan @Jasper wel zeggen lees de voorwaarden, nou die zijn erg duidelijk, zijn er wedstrijden dan verdwijnt AT5. Nou niet dus, dus doe er wat aan KPN hier betaal ik niet voor. Word anders tijd om over te stappen. 

 

Admin: reacties afgesplitst naar eigen topic


Vind het antwoord van Jasper, moderator KPN onbevredigend. Je wilt toch de hele wedstrijd zien. Los dit op KPN. Mensen betalen voor Fox Sports.

 


@noble002 @Paul Beijerling 

Dit is inderdaad een slechte gang van zaken, dit valt met geen mogelijkheid meer goed te praten. 

Ik heb inmiddels begrepen dat KPN hier, onder andere naar aanleiding van de vele berichten hier, opnieuw naar gaat kijken. Ze willen namelijk ook de AT5 kijkers niet teleurstellen. 

Dat laatste is op te lossen door een deal te maken met de NPO over de doorgifte van AT5 via de NPO-mux. Of het zover komt? Het zou wel heel mooi zijn


Leuk dan toch zeker tot de oplossing komt de uitvoering zoals in de voorwaarden staat als Fox uitzend geen AT5. 

Wat heb je anders aan de voorwaarden. 

Dan gelden de betalingsvoorwaarden zeker ook niet en kunnen we als klant daat zomaar van afwijken. 


Hoi allen. Ik snap het sentiment. Je wilt natuurlijk je voetbalwedstrijd uit kunnen kijken. We hebben hierover contact gehad met de betreffende afdeling en er zal in de toekomst beter gekeken worden naar het moment van omschakeling. Mochten jullie dat anders ervaren, wil ik het graag weten. 

@noble002 ik begrijp dat je die wedstrijd niet hebt af kunnen kijken?


@Erwin_ inderdaad, als ik had kunnen kijken had ik niet gereageerd😂


Ik heb het zelfde probleem gehad, en als Rotterdammer zag ik ook de wedstrijd van Feyenoord veranderen in een Amsterdamse zender. Meteen gebeld hierover. Er schijnt niks aan te doen te zijn. Wel is er sprake van valse reclame hier over. Deze tekst gekopieerd van KPN site link digitenne.

Op kanaal 24 kun je het klokje rond kijken naar programma’s over jouw favoriete spelers, samenvattingen en terugblikken op de beste voetbalseizoenen. Op kanaal 25 ontvang je Eredivisie live. Zo kijk je elke wedstrijd live mee in HD-kwaliteit! Is er geen wedstrijd op TV? Niet getreurd, dan kun je op deze zender kijken naar:

KPN misschien moet u uw klanten hiervoor compenseren!!!!!!
 


 

Er is wel degelijk wat aan te doen. Maar dan moet KPN in overleg met de NPO en met AT5 en dan valt er wellicht een afspraak te maken waarbij alle partijen tevreden zijn. 

De NPO kan mogelijk een kleine compensatie krijgen voor het laten gebruiken van onbenutte frequentieruimte (Er is ruimte voor AT5 in Noord-Holland op de NPO-mux) door KPN voor het signaal van AT5. 

AT5 kan dan 24 uur per dag worden uitgezonden in de hele provincie Noord-Holland via Digitenne. 

Fox Sports 2 wordt dan niet meer afgewisseld met AT5 en daardoor gaan eindelijk die handmatige geprogrammeerde omschakelmomenten verdwijnen. 

Ik zie alleen maar voordelen….

@Leida van der Sluis 

Ik ben het met je eens dat KPN regelmatig (veel te vaak) steken laat vallen hierin. 


@Erwin_ 

Het blijft maar steeds misgaan, nu ook weer twee dagen op rij. 
 

Waarom is KPN nu niet bij machte om dit probleem nu eens goed en definitief op te lossen? 
 

 


Hoi @Noordzee . Kun je aangeven wat er de afgelopen dagen is misgegaan? 


Hoi @Erwin_  , 

Zeker, dat wil ik wel. Volgens de programmering van Fox Sports werd op Fox Sports 2 bekervoetbal uitgezonden. Er zijn klanten van Digitenne die graag naar die wedstrijden kijken en daarom dan op Fox Sports 2 afstemmen. Maar op dit kanaal was (voor de zoveelste keer) AT5 te zien. Dit terwijl de EPG/Gids wel aangaf dat eigenlijk de bekerwedstrijd te zien zou moeten zijn. 

Enige tijd na mijn bericht in dit topic las in in KPN Ontmoet een uitleg van moderator Erik. Hij gaf aan dat KPN er bewust voor gekozen heeft om dit keer te kiezen voor AT5 op kanaal 25, omdat deze bekerwedstrijd ook op FOX (kanaal 26) te zien was. Als dat dan besloten wordt, dan zou ook de EPG/Gids aangepast moet worden en bovenal zouden de klanten bv per e-mail op de hoogte gebracht moeten worden van deze beslissing. De zoveelste slordige gang van zaken in het ellenlange dossier FoxSports 2/AT5 op kanaal 25.

Los van deze "slordigheden" van de afgelopen dagen is er nog steeds geen definitieve oplossing voor dit probleem. De enige goede en definitieve oplossing is om AT5 of Fox Sports 2 te verplaatsen naar een apart kanaal. Daar zijn twee (verschillende) goede mogelijkheden voor die ik voorgelegd heb aan o.a. moderator Marcia.

Voor de duidelijkheid: Het ligt zeker niet aan Marcia, Erik of welke moderator dan ook. Ergens anders in de organisatie van KPN wordt maar niet de knoop doorgehakt om dit probleem nu eens serieus op te lossen.  

 

 


Marcia schrijf net in een ander topic : 

We doen op dit moment een proef van een aantal weken met verlengde uitzendtijden op de vrijdagen, zaterdagen en zondagen op kanaal 25. We gaan dit daarna evalueren en mocht dit zo blijven, dan laten we dit natuurlijk ook hier weten. 

Voor klanten die géén Fox Sports abonnement hebben, geldt dat zij gedurende deze tijd een melding krijgen dat ze geen abonnement op deze zender hebben.

 

Dit geldt dus niet voor de (inhaal- en bekerwedstrijden) die doordeweeks zijn. We hebben bij alle partijen nogmaals benadrukt dat we elkaar op de hoogte moeten houden wanneer wedstrijden uitlopen.Â