Skip to main content
Al jaren maak ik gebruik van Digitenne (omgeving Westvoorne/Hellevoetsluis) met twee grote eigen buitenantenne en een signaalversterkers, werkte het prima 100% signaalsterkte........tot eergisteren 22 juli. van alles geprobeerd terug naar fabrieksinstellingen, uitgebreid zoeken, laatste software update, noem alle truken maar op, niks, nada, geen ontvangst meer op mijn beide nieuwe ontvangers/kastjes. gebeld met KPN en wat blijkt........ het zou door de hitte komen van deze dagen.

Dus m.a.w. helaas pindakaas geen Tour de France kijken, geen lokale zenders geen Ned.1,2,3 en geen andere TV station.....

Morgen, vrijdag 26 juli ook nog 35 graden plus, dus zal wel zo blijven.

Internet TV is geen optie want dat is in mijn regio ook véél te langzaam.

En wij maar betalen voor die tweede aansluiting.

M.vr.gr. Jack



Admin: reactie afgesplitst naar eigen topic

Het klinkt of je alles al geprobeerd hebt.



Overweeg anders een FTA-ontvanger voor erbij. Het is gebleken dat die ontvangers een veel betere ontvangst hebben. Op dagen zoals dit kan je dan gewoon de tour volgen via de NPO :



https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_sbs_504_1/275-2687975-3936537?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B01N0O6OUI&pd_rd_r=133d695e-abd9-4a91-9e77-185802ec60f7&pd_rd_w=um533&pd_rd_wg=galPY&pf_rd_p=74d946ea-18de-4443-bed6-d8837f922070&pf_rd_r=S49G16625MK0P3DXQ831&psc=1&refRID=S49G16625MK0P3DXQ831



Deze ontvanger heb ik in gebruik.
Is een goedkope FTA-ontvanger dan een oplossing? Ik zou het zeker doen!



In periodes zonder ontvangstproblemen kan je dan gebruik blijven maken van jouw huidige ontvanger.
Hoi Jack, ik zet wat vraagtekens bij de uitleg over hitte. De antenne kan wel wat hebben. Hitte kan wel invloed hebben op de werking van de TV-ontvanger, advies is om die zo neer te zetten dat die zijn warmte goed kwijt kan. Het verbaast me dat je helemaal niets meer ziet op beide ontvangers. Doet dit probleem zich niet in de ochtend voor, als het iets koeler is? Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel? Ik ben benieuwd of er nog een andere verklaring voor is.
Probeer dit ook even als het weer wat minder warm is.:

1/ Teruggaan in het menu naar de fabrieksinstellingen.

2/ Opnieuw zenders zoeken, maar dan via de optie uitgebreid zenders zoeken.

3/ Draai de richting van jouw antenne bij aan de hand van het signaalmeter uit je menu. (Doe dat laatste 's-avonds)



maar dan met de volgende toevoeging:



4/ Zet de resolutie van jouw ontvanger (en TV) eens op 576P. Geeft dat verschil in de signaalsterkte?

Je kijkt dan niet meer in Full HD, maar mogelijk scheelt het in de sterkte van het signaal.
@Strypse: Heeft het de afgelopen dagen, met iets milder weer, wel weer goed gewerkt?

Reageer