Skip to main content

ik krijg op mijn tv de melding ; ER WORDT SIGNAAL GEZOCHT OF ER IS GEEN SIGNAAL . Uiteraard, alles stekkers gecontroleerd etc. kastje geeft gewoon 1 aan ( Dus NL 1 ) ben bang dat het de antenne is . type DSC 550.

ik krijg op mijn tv de melding ; ER WORDT SIGNAAL GEZOCHT OF ER IS GEEN SIGNAAL . Uiteraard, alles stekkers gecontroleerd etc. kastje geeft gewoon 1 aan ( Dus NL 1 ) ben bang dat het de antenne is . type DSC 550.

Staat de tv wel op het juiste input kanaal(source,ext etc)?


Hallo @barbara neefs ,

Wil je het volgende dan eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 


Hallo @barbara neefs ,

Wil je het volgende dan eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

@Noordzee ,volgens mij is dit gewoon de tv die geen input kan vinden.


De reden is mij nog niet geheel duidelijk. 

@barbara neefs 

Zie je een foutcode staan? Of zie je soms 8888 staan? 

Code 8888 geeft aan dat je geen beeld of een storing hebt met je Digitenne ontvanger. Je kan dit oplossen door de stappen te volgen op: Digitenne geen beeld of code 8888

 


De instructie voor het oplossen van code 8888 op een andere manier beschreven:


1.  Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop.
2. Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.
Als je dan het Digitenne-menu ziet]
3. Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen (met de Digitenne-afstandsbediening)
4.  Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5. Dan een opdracht geven tot uitgebreid zenders zoeken.
6. De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu.
7. Laat de ontvanger minimaal een uur lang aanstaan, dan kan de abonnementsstatus op JA springen.

Stap 4 en 5 kan je evt. omdraaien.


Thanks voor de reactie na veel uitproberen , bleek uiteindelijk dat de tv ontregeld was dus idd opnieuw ingesteld . Probleem opgelost .Beetje verwarrende tekst die in beeld kwam : geen ontvangst check de antenne aansluiting . Maar het werkt weer 🙏


Mooi zo. :thumbsup_tone3:


Beetje verwarrende tekst die in beeld kwam : geen ontvangst check de antenne aansluiting

Als je Digitenne hebt is dat zeker verwarrend :smirk: . Maar in dat geval staat de tv zélf op “antenne” of “tv” en dus z'n eigen coax. En daar zit niks op natuurlijk.

Als de Digitenne zelf geen signaal krijgt staat er een blokje met:

Informatie

Geen Digitenne signaal