Skip to main content

Ik heb vorig jaar nieuwe digitenne tuner ontvangen. 

Na een verbouwing wil ik deze nu aansluiten maar ik krijg helemaal geen signaal.

Eerst met de oude antenne geprobeerd, daar bleef het lampje oranje branden. Nu met een nieuwe antenne lukt het nog steeds niet. 

Ik krijg 0 procent signaal.

Hoe kan dat?

Mvg Petra W.

Hoi @pewigg ,

Wil je anders het volgende eens uitvoeren?: 

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Verder heb ik een drietal vragen aan jou : 

Wat gebruik je voor type antenne? 

Staat de antenne binnen of buiten?

In welke locatie ben je nu? 


Helaas, geen resultaat. Blijft 0%.

Ik heb een nieuwe antenne, die hangt binnen.

Ik ben in noord holland.

 

Maar het lijkt wel alsof mijn tuner niet geactiveerd is o.i.d.

Zou dat kunnen?


@pewigg 

Krijg je wel het Digitenne-menu te zien? 

Zie je een foutcode verschijnen? 

 


Ja hoor, ik krijg het menu maar geen foutcode.


@pewigg 

In welke plaats in Noord-Holland ben jij nu? 


10 kilometer onder Den Helder.


@pewigg 

Dan heb je een buitenantenne nodig. Met een binnenantenne ga je geen ontvangst krijgen. Je kunt dat zelf ook zien op het kaartje hieronder. 

Heb je de mogelijkheid om de antenne buiten te plaatsen? (en wat hoger)  

Een moderator jou dan vast wel een buitenmontageset opsturen. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en voor de zekerheid ook jouw CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.


 

 


Ik heb het ingevuld.

Bedankt, ik ga er van uit dat het goed komt!


Prima , er komt hier vanzelf een moderator langs. 


Ha @pewigg, goed dat je je hier meldt! Het lukt mij op dit moment niet om de buitenantenne voor je te bestellen. Ik stuur je een privébericht, wil je daar op reageren? Dan maken we het alsnog in orde voor je. 


Ik heb een  montageset ontvangen maar helaas werkt de antenne buiten ook niet. Signaal blijft 0%.

 


@pewigg ,

Als je onderstaande instructie hebt gevolgd, dan moet er toch echt beeld verschijnen. Heb je de antenne in meerdere richtingen geprobeerd? Er staan zendmasten in Hoorn en op Texel.   

1/ Haal de ontvanger even een aantal seconden helemaal van de stroom af. 

2/ Doe de ontvanger (en de TV) weer aan.

3/ Zet de antenne zo hoog mogelijk. 

4/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen. Hiermee reset je jouw ontvanger.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 

6/ Draai de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Staat er na het uitvoeren van de instructie nog geen enkele zender in jouw zenderlijst? 

 


Hoe staat het er nu voor, @pewigg? Kan je iets met de tips van Noordzee?


Ik heb het zojuist  uitgeprobeerd en inderdaad, heel hoog en maar op 1 manier kreeg ik een  signaal.

Nu is het de uitdaging om de antenne ergens op te bevestigen zodat hij goed ontvangt. Dat gaan we morgen proberen

Voor nu, bedankt voor de tips!.