Skip to main content

Het hooft loop mij even om, ik krijg het even niet voor elkaar op de Digitenne signaal op de tv te krijgen.

Alles loopt mis met de verhuizing.

Mijn vrouw wil graag tv kijken.

We hebben de Tv model tx32c4e en weet dus even niet hoe ik het signaal van de Digitenne zichtbaar te krijgen op het toestel.

Ik heb nu voor stad groningen de frequenties nodig, en het Netwerk ID geloof ik.

 

Met een vriendelijke groet,

JJ&A

Het Netwerk ID en de frequentie worden bij Digitenne niet gebruikt, dat is namelijk voor het televisiesignaal van Ziggo. 

Ik vermoed in dit opzicht dat de televisie even van bronkanaal gewisseld moet worden, dat kan met dit knopje op de afstandsbediening van je televisie. Je zou dan het beste kunnen zoeken naar een HDMI kanaal.


Hartelijk dank voor de reactie, Ja dat klopt @TBloemink daar was ik achter gekomen.

Bedankt ik ga er verder mee aan de slag.


Hallo @JJenA ,

De volledige instructie:: 

1/ Selecteer het juiste input kanaal op de afstandsbediening van jouw TV middels de source knop. De source-knop verschilt per type afstandsbediening. Dit kan variëren van een vierkant met een pijl erin tot een EXT of AV knop. 
2/ Kies nu het juiste input kanaal (ook wel extern kanaal). Weet je niet welke de juiste is? Ga ze dan 1 voor 1 langs door op de source-knop te drukken. Wacht elke keer 10 seconden voordat het beeld verspringt. Bij het juiste input kanaal verschijnt het Digitenne menu of live tv.

Als je dan het Digitenne-menu ziet: 

3/ Via het menu eerst terug naar de fabrieksinstellingen. (met de Digitenne-afstandsbediening) 
4/ Daarna een software-update draaien indien noodzakelijk.
5/ Dan een opdracht geven tot uitgebreidzenders zoeken.
6/ De antenne eventueel bijdraaien aan de hand van de signaalmeter in je menu


Waar staat de zendmast in Stad Groningen zodat ik het goed kan richten.

De ontvangst is een ramp.

Gevonden: https://www.google.nl/maps/place/Digitenne-Zendmast+aan+de+Gideonweg,+Groningen/@53.2207059,6.6239288,6608m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x47c82d2fb08446d7:0xa4aa715b444cda0d!8m2!3d53.198411!4d6.6159307

Zo te zien staat een flat toch in de weg om een goed ontvangst te kunnen krijgen of ik moet gebruik maken van reflectie op een andere flat, dat moet ik morgen 27-9-2020 maar proberen.

Bedankt voor het lezen, misschien komen er nog tips, jammer ik had een blikjes antenne gemaakt die had een goed ontvangst ik Musselkanaal waar de dekking toen slecht was.


@JJenA In Euvelgunne inderdaad. 
Heb je al de Funke V5 geprobeerd? Daarmee zou het moeten lukken. Heb je deze antenne nog niet? Geef het aan, dan wordt die aan jou opgestuurd.

 

Zet dan wel jouw nieuwe adres in jouw forumprofiel! 


@JJenA In Euvelgunne inderdaad. 
Heb je al de Funke V5 geprobeerd? Daarmee zou het moeten lukken. Heb je deze antenne nog niet? Geef het aan, dan wordt die aan jou opgestuurd.

 

Zet dan wel jouw nieuwe adres in jouw forumprofiel! 

Het nieuwe adres is:

J.J van Gennep

/Hier stond een adres}.

In ons profiel zag ik wel het oude adres die kan ik niet veranderen, dus zit er niets anders op dan het zo te versturen.

 

Pakketjes die voor de deur worden gezet verdwijnen hier, dus ze moeten het afgeven.

Mvg,

JJ&A

*admin: gegevens aangepast i.v.m. privacy

 


@JJenA In Euvelgunne inderdaad. 
Heb je al de Funke V5 geprobeerd? Daarmee zou het moeten lukken. Heb je deze antenne nog niet? Geef het aan, dan wordt die aan jou opgestuurd.

 

Zet dan wel jouw nieuwe adres in jouw forumprofiel! 

We zitten met smart te wachten op de Funke V5 te wachten hebben jullie nu ons nieuw adres???

Op het pakketje moet staan PERSOONLIJK AF GEVEN, hier wordt het mee gejat als het voor de deur word gezet.

OF

Als we er niet zouden zijn kan het worden afgeleverd bij:

 

BoekenThuis

www.boekenthuis.nl

  1.  

Onze winkel is gevestigd in het winkelcentrum Lewenborg, Groningen. U bent van harte welkom! Lees verder ». Online shop. In onze online winkel en op onze ...

‎Over BoekenThuis · ‎Online shop · ‎De Winkel · ‎UPS / DHL

https://www.boekenthuis.nl/ups-dhl/


Er is een nieuwe antenne onderweg! :)


@JJenA Welkom op het forum. Wat vervelend dat je net aan de verkeerde kant van de flat woont voor goede binnen ontvangst. Ik heb je gegevens (die in je forumprofiel stonden) er bij gepakt, dit gaat om een adres in Assen. Is dat het vorige adres? Want als ik het goed zie dan is naar dat adres in april al een Funke V5 met montage set gestuurd. Dat zou dus moeten betekenen dat je dit al in huis hebt. Mocht dat niet het geval zijn, zou je dan voor mij je forumprofiel willen aanpassen? Dit kan namelijk wel, en zou je daar dan de juiste gegevens kunnen invullen? 


@Rutger_ 

@Nadia heeft net 5 minuten geleden een antenne verstuurd. Ik ga er vanuit dat deze naar het adres in Groningen is verstuurd. 


 

SPOED SPOED SPOED

Ik gebruik zelden kracht woorden, maar dit is echt kloten.

We kregen een sms berichtje dat jullie pakketje naar het oud adres word gestuurd, waar van we de sleutels al hebben in geleverd.

Ik heb de KPN verschillen de keren onze adres wijziging door gestuurd.

OOK HIER HEB IK ONS NIEUW ADRES DOOR GEGEVEN MEER NIETS HELPT.

Wat is dat toch.

Ik heb ook aan gegeven dat ik op dit forum niet het adres kan wijzigen, ook daar krijg ik geen reactie op ik begrijp het niet.


Ik heb nu de KPN aan de lijn ook daar gaat het moeilijk, hij vraagt een collega om hulp om het pakketje te onderscheppen.

mijn vrouw begrijpt er niets van, ik heb haar niet verteld dat jullie het probleem met een betere antenne willen oplossen, en dat het pakketje naar het oude adres word gestuurd al die dingen.

 


Er is een nieuwe antenne onderweg! :)

We hoeven niet de zelfde antenne weer te hebben, die werk hier niet de ontvangst achter de flat is te slecht, ik dacht dat jullie het hadden over een antenne die het signaal beter versterkt, anders kan ik beter weer een blikjes ontvanger maken, die versterk het signaal beter die had ik ook gemaakt in Mussenkanaal, is wil best de gestuurde antenne weer afgeven bij een kpn winkel want ik kan alleen met één goede antenne toe, twee of zelf drie hebben we niets aan.


@JJenA In Euvelgunne inderdaad. 
Heb je al de Funke V5 geprobeerd? Daarmee zou het moeten lukken. Heb je deze antenne nog niet? Geef het aan, dan wordt die aan jou opgestuurd.

 

Zet dan wel jouw nieuwe adres in jouw forumprofiel! 

We zitten met smart te wachten op de Funke V5 te wachten hebben jullie nu ons nieuw adres???

 

 

 

.

@JJenA 

Je geeft anders heel duidelijk aan dat je met smart zit te wachten op de Funke V5 antenne. 


Ik vertel ook aan de KPN medewerker dat ik zelf een keer een blikjes ontvanger heb gemaakt die het vele malen beter deed dan jullie antenne, maar dit vond vond het wel triest dat een blikjes antenne die van de KPN overtreft.

Dus de antenne is gecanceld.

 

Bedankt voor jullie moeite ik ga weer twee colablikjes en coaxkabels kopen en een stekkertje, dan horen jullie wel weer van ons.

 

Mocht de KPN toch een betere oplossing hebben dan hoor ik dat graag voor ik de antenne maak.

Maar nu hebben we het eerst te druk met het huis opknappen, maar betalen wel voor ontvangst.

 

Mvg,

JJ&A.

Nog steeds staan we op het oude adres ***** Assen dit is het FOUTE ADRES.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


@JJenA Ik had dus inderdaad al vast gesteld dat je deze nieuwste antenne al in bezit had. Wellicht dat een betere plaatsing van de antenne de situatie nog kan verbeteren, maar ik heb helaas geen versterkers of andere antennes die ik je kan bieden. Een creatieve oplossing zoals die van jou kan de situatie wel verbeteren. Ik zou je overigens willen vragen geen privé informatie openbaar te delen. Zoals je ziet zijn je berichten al meerdere malen aangepast op het forum, deze informatie is zichtbaar voor iedereen. Het juiste adres is nu bij ons bekend, ook staat er een verhuizing is het systeem. Deze is gepland door een collega voor 28-10, waarom dit langer moet duren dan normaal durf ik niet te zeggen. Op zich is dit voor Digitenne niet direct een probleem. Alleen voor situaties zoals deze waarbij bijvoorbeeld apparatuur opgestuurd moet worden is het niet handig. 


@Rutger_

@Nadia heeft net 5 minuten geleden een antenne verstuurd. Ik ga er vanuit dat deze naar het adres in Groningen is verstuurd. 

Haha goed geprobeerd meer het systemen zijn meestal stuk, we ondervinden het veel, want we zijn vaak verhuist, Nederland is niet meer zo als vroeger, toen werd er punctueler gewerkt ook in Duitsland had je een toestel of auto daar gekocht kon je er van uit gaan dat je een top product had, Nederland heeft dat ook jaren gedaan, maar nu is het meer een productie maatschappij producten moeten niet te lang mee gaan geld moet rouleren.


Wij zitten jammer genoeg in een slechte hoek, afgeschermd door twee delen die haaks op elkaar staan.

 

Bedank steeds weer voor jullie reacties.

 

Het zou volgens mij een goed idee zijn als klanten een slechter ontvangst hebben dat ze korting krijgen dat is voor de KPN nog meer een stimulans nog betere voorzieningen te treffen, zoals een extra zendmast om een een goede ontvangst te kunnen garanderen, zodat een flat tussen de ontvangst geen belemmering zou vormen.

Het blijft jammer dat er geen Duitse zenders in het pakket zitten, Duitsland heeft vaak leuke films en series, dat hebben de andere zenders amper, veel geweld films en veel ouderen zitten daar niet op te wachten, ik denk juist als de KPN, daar meer aandacht aan zou geven er meer ouderen die heel veel Tv kijken meer voor de Digitenne zouden kiezen.

We missen ook de oude series en films, dat zou ook heel goed zijn voor de opgroeiende jeugd zelfs opvoedkundig.

 

We zien uit naar jullie reacties.

 

Mhg,

JJenA.

Ps, wij huren de woning van Lefier, die heeft ons verteld dat de KPN ook hier de intercom verzorging voor zijn rekening neemt we hebben nog steeds geen intercom en kunnen mensen en bedrijven niet de deur open doen, dat is toch eigenlijk schandalig, een beetje scherp gezegt, er moet tegelmatig de Ambulance voor ons gebeld worden even zo de doktersdienst en huisarts, nog niet te schrijven over de familie, kennissen, en vrienden die voor niets aan de intercom bellen, en het laten afweten.

Sorry als de KPN hier geen rol in speelt.

Er is hier heeeel veel mis gegaan, het heeft een behoorlijke impact op ons.

 


Is het ook mogelijk via ons mobiel  internet Digitenne te ontvangen, betalen doen we al, de ontvangst kan dan haast niet beter.


Is het ook mogelijk via ons mobiel  internet Digitenne te ontvangen, betalen doen we al, de ontvangst kan dan haast niet beter.

 

Digitenne via het mobiel internet zal niet werken. Digitenne is tv door de lucht heen, niet via het internet.  Je kan wel via de mobiele telefoon tv kijken maar dan zul je een een of andere abonnement op een bestaande tv boer moeten hebben. Dan zit er vaak op een app bij waarmee je via de mobiele telefoon kunt kijken. Ziggo heeft een app, de KPN zal er ook 1 hebben. Er zijn ook mogelijkheden voor tv kijken via internet alleen.

En wil je TV via de mobiel kijken dan moet je voldoende capaciteit hebben om te kijken. TV kijken via internet vreet Megabytes om het zo te zeggen. Als je dan een mobiel internet hebt met een paar Gb (Gigabytes) per maand dan ben je in de kortste keren doorheen.

Komt er niet ergens een tv of telefoonlijn uit de muur?

Want dat lijkt me het makkelijkste: een kastje bij de tv en via de afstandsbediening schakelen. Beter dan het gepruts met een mobiel


Komt er niet ergens een tv of telefoonlijn uit de muur?

Hier een indicatie voor mogelijkheid :

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 


Komt er niet ergens een tv of telefoonlijn uit de muur?

Hier een indicatie voor mogelijkheid :

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 

 

Is het een link die alleen van binnen kpn/xs4all netwerk werkt? Ik krijg niet toegankelijk vanuit mijn regio. fourstack.nl werkt overigens wel.

 

Oh ja, zit zelf binnen Ziggo netwerk nu. Op de telefoon netwerk van KPN. Kreeg die melding bij beide netweren. Herinner me wel ooit een site waarop alles over beschikbare kabels terug te vinden was, heb dat toen gebruikt voor het bekijken van mogelijkheden van de vakantiewoning


Is het een link die alleen van binnen kpn/xs4all netwerk werkt?

Nee, ik heb zelf ook een niet-kpn verbinding.

Ik krijg niet toegankelijk vanuit mijn regio. fourstack.nl werkt overigens wel.

Merkwaardig.

Oh ja, zit zelf binnen Ziggo netwerk nu.

Dat zal het zijn :->

Op de telefoon netwerk van KPN. Kreeg die melding bij beide netweren. Herinner me wel ooit een site waarop alles over beschikbare kabels terug te vinden was, heb dat toen gebruikt voor het bekijken van mogelijkheden van de vakantiewoning

Dat zal dezelfde database zijn geweest via een link die niet meer werkt.

Dan kan deez zijn geweest :

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Daar krijg ik een foutmelding :

Is dat dezelfde foutmelding bij you ? Op : https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/


Is het ook mogelijk via ons mobiel  internet Digitenne te ontvangen, betalen doen we al, de ontvangst kan dan haast niet beter.


Komt er niet ergens een tv of telefoonlijn uit de muur?

Want dat lijkt me het makkelijkste: een kastje bij de tv en via de afstandsbediening schakelen. Beter dan het gepruts met een mobiel

Bedankt voor jullie reacties.

Dit is wat bij ons uit de muur komt.

Een Tv nog iets met schroefdraad aansluiting, we hebben wel signaal op het contact, radio is normaal te ontvangen, ik vraag me af met de Tv anders instellen of we ook Tv signaal hebben.

 


Is het een link die alleen van binnen kpn/xs4all netwerk werkt?

Ik krijg niet toegankelijk vanuit mijn regio. fourstack.nl werkt overigens wel.

Oh ja, zit zelf binnen Ziggo netwerk nu.

Op de telefoon netwerk van KPN. Kreeg die melding bij beide netweren. Herinner me wel ooit een site waarop alles over beschikbare kabels terug te vinden was, heb dat toen gebruikt voor het bekijken van mogelijkheden van de vakantiewoning

Dat zal dezelfde database zijn geweest via een link die niet meer werkt.

Dan kan deez zijn geweest :

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Daar krijg ik een foutmelding :

Is dat dezelfde foutmelding bij you ? Op : https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 

Nee! Ik kreeg een melding dat de site niet binnen mijn regio viel en daarom niet mocht bekijken. Klik hem nu aan en dan kom ik op een pagina zoals die hierboven eruit ziet. Zonder foutmeldingen. Kan een adres intikken en krijg dan wat info over de beschikbaarheid. Op xs4all klikkendoet niets, kan wel op de kaart klikken, 4g masten geloof ik,niet verder bekeken.